دانلود رایگان پرسشنامه

دانلود رایگان پرسشنامه احساسات بدنی BSQ

 پرسشنامه رایگان احساسات بدنی BSQ

 بانک دانلود پایان نامه 

 

 

 دانلود رایگان پرسشنامه روانشناسی و علوم تربیتی مربوط به احساسات بدنی BSQ:

 انسان ها دائما در حال تغییر جریان احساسات ذهنی هستند که تنها در طول خواب و ناخودآگاه عمیق متوقف می شود. تحقیقات فنلاند نشان می دهد که چگونه احساسات ذهنی را به پنج دسته اصلی تقسیم می کند: احساسات مثبت، احساسات منفی، توهمات شناختی، حالت های جسمانی و بیماری. تمام این احساسات به احساسات بدنی قوی نفوذ کرده بودند.روش ( درمان کنترل پنیک ) یک درمان انتخابی برای اختلالات پنیک با یا بدون آگورافوبیا می باشد که اثر بخشی آن در سال ۱۹۹۴ توسط انجمن ملی بهداشت روانی آمریکا ( N.A.M.H) بر اساس مطالعات تجربی کنترل شده، به اثبات رسیده است ( توروسکی و بارلو، ۱۹۹۵). با وجود این در این باره اثر بخشی این روش درمانی که شاید بهترین نوع درمان شناختی- رفتاری باشد ( بارلو، ۱۹۹۷). در جمعیت ها و مکان های مختلف، اطلاعات کمی در دسترس است.

پرسشنامه احساسات بدنی BSQ در پژوهش، اثر بخشی و کارآیی (درمان کنترل پنیک ) در درمان بیماران مبتلا به پنیک با یا بدون آگورافوبیا در یک نمونه ایرانی مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور سه بیمار مبتلا به اختلال پنیک و یک بیمار مبتلا به اختلال پنیک همراه با آگورافوبیا که بر اساس نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شده بودند، در یک طرح شبه تجربی تک موردی از نوع حالت اولیه چند گانه مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند. افراد مبتلا به اختلال پنیک در سه مرحله خط پایه، جلسه چهارم، جلسه هشتم و جلسه آخر درمان با پرسشنامه احساسات بدنی BSQ ، شناخت های آگورافوبیک ACQ و مقیاس افسردگی، اضطراب، استرس DASS-21 ، ثبت تعداد و شدت حملات پنیک مورد ارزشیابی قرار گرفتند. نتایج کلی بدست آمده از پژوهش حاضر نشان می دهد، روش ( درمان کنترل پنیک ) در درمان بیماران مبتلا به اختلال پنیک با یا بدون آگورافوبیا در یک نمونه ایرانی (۴ نفر) اثر بخش است.

 

 

جهت دانلود رایگان پرسشنامه احساسات بدنی BSQ اینجا کلیک نمایید

.

 

——————-

مطالب مرتبط:

پرسشنامه استاندارد یا هنجار شده چیست ؟
آموزش طراحی پرسشنامه
پرسشنامه روانشناسی
پرسشنامه علوم تربیتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا