دانلود رایگان پرسشنامه

دانلود رایگان پرسشنامه ارتباط بین خوش بینی و بدبینی

 پرسشنامه رایگان ارتباط بین خوش بینی و بدبینی

 بانک دانلود پایان نامه 

 

 

دانلود رایگان پرسشنامه روانشناسی و علوم تربیتی مربوط به ارتباط بین خوش بینی و بدبینی:

تعاریف مختلفی برای بدبینی وجود دارد. به طور خلاصه ادراک منفی و دلسرد کننده، ناامید و مأیوس از وقایع و اتفاقات؛ منفعل بودن و به دنبال مقصر گشتن، تصویر سازی طولانی مدت و غیرواقع بینانه از شکست، اعتماد به نفس پایین همراه با گفتگوی درونی یا بیرونی منفی که اوضاع را بدتر هم می کند. اعتقاد به اینکه علی رغم مشکلات و سختی های موجود، اتفاق های خوبی در راه است. خوش بینی دقیقاً نقطه مقابل بدبینی است. همه ما افرادی را دیده ایم که چگونه با تلاش و خوشحالی بر چالش ها غلبه می کنند. افراد خوش بین از موقعیت های سخت برای توانمندشدن در مقابله با مشکلات و حل آنها استفاده می کنند. متأسفانه خوش بینی همیشه برای حل مشکلات کافی نیست. اما تفاوت در اینجاست که فرد خوش بین هنگام مواجه با شکست آن را موقتی در نظر گرفته و ناتوانی اش را بابت چنین شرایط و موقعیتی، مقطعی می داند و آنرا به همه مسائل تعمیم نمی دهد.

پرسشنامه ارتباط بین خوش بینی و بدبینی در تحقیقی با هدف بررسی تاثیر خوش بینی و بدبینی بر سلامت عمومی در دانشجویان گروه اکثریت و اقلیت قومی و مذهبی بکار گرفته شد.. روش تحقیق به کار گرفته شده برای پژوهش اخیر یک طرح همبستگی بود،که برای بررسی میزان همبستگی ،پرسشنامه های خوش بینی -بدبینی و سلامت عمومی روی حدود بیش از چهارصد نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاههای فردوسی مشهد و کردستان سنندج که به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده بودند اجرا گردید.در تایید یافته های مربوط به تحقیقات انجام گرفته در این زمینه در خارج از کشور ،خوش بینی به طور معنی داری با سلامت عمومی ارتباط و همبستگی داشت.

همچنین در این تحقیق  به بررسی مقایسه ای سبک تبیینی خوش بینانه-بدبینانه در بین گروههای مختلف اقلیت و اکثریت دانشجویی (جمعا ۶زیر گروه) پرداخت.برای این منظور نمره آزمودنیها در پرسشنامه خوش بینی- بدبینی با هم مقایسه گردید.نتایج بدست آمده نشان دادند که بین دانشجویان گروه اقلیت و اکثریت در کل ،و همچنین بین دانشجویان اقلیت مذهبی و اکثریت مذهبی،،دانشجویان اقلیت قومی -مذهبی و اکثریت قومی- مذهبی ،وهمچنین دانشجویان اقلیت قومی -مذهبی بومی و غیر بومی تفاوت معنی داری مشاهده گردید ؛اما تفاوت معنی داری بین دانشجویان دختر و پسر و همچنین گروههای اقلیت و اکثریت زبانی،اکثریت بومی و غیر بومی و دیگر گروههای مورد مقایسه یافت نشد .خوش بینی بالاتر در بین گروههای اقلیت و غیر بومی را می توان به حس انسجام و پیوستگی بیشتر در این گروهها نسبت داد که برای آنها کارکردی انطباقی دارد.لازم است یادآوری شود که باید در تعمیم دادن یافته ها ی این تحقیق ، به وی‍‍‍‍ژه در مورد مقایسه گروهها از لحاظ خوش بینی -بدبینی به سایر افراد جامعه نهایت احتیاط به عمل آید.

 

 

 

جهت دانلود رایگان پرسشنامه ارتباط بین خوش بینی و بدبینی اینجا کلیک نمایید

.

 

——————-

مطالب مرتبط:

پرسشنامه استاندارد یا هنجار شده چیست ؟
آموزش طراحی پرسشنامه
پرسشنامه روانشناسی
پرسشنامه علوم تربیتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا