دانلود رایگان پرسشنامه

دانلود رایگان پرسشنامه استرس پس از سانحه

 پرسشنامه رایگان استرس پس از سانحه

 بانک دانلود پایان نامه 

 

 

دانلود رایگان پرسشنامه روانشناسی و علوم تربیتی مربوط به استرس پس از حادثه:

اختلال استرس پس از سانحه یا PTSD (مخفف Posttraumatic Stress Disorder) نوعی از عارضه های بلندمدت است که پس از تجربه عوامل استرس زای شدید در انسان‌ها مشاهده می‌شود.تجربه های نزدیک به مرگ (تصادف و سانحه و جنگ و زلزله و تجاوز) می‌توانند از جمله عوامل استرس زای قدرتمندی باشند که اثر خود را در قالب اختلال استرس پس از سانحه بر زندگی ما باقی بگذارند.

پژوهش های خارجی نشان داده است که بین طول مدت اسارت و اختلالات روانی-رفتاری اسرای جنگی ارتباط معناداری وجود دارد. بدین منظور و به جهت بررسی آخرین وضعیت روانشناختی در آزادگان مشهد، و همچنین ارزیابی ” مؤلفه های بنیادین سازش یافتگی ” در آنان، از بین ۱۷۰۰ آزاده مشهد ۱۱۰ نفر به صورت نمونه در دسترس و با استفاده از فرمول پیشنهادی برگ و گان ( ۱۹۸۹) انتخاب گردیدند. بدین منظور ابتدا در قالب مطالعه ای مقدماتی ۳۰ نفر از آزادگان به صورت تصادفی انتخاب شده و از حیث متغیرهای تحقیق، تحت بررسی و آزمون قرار گرفتند سپس آزمون استرس پس از سانحه (RIES) و مقیاس افسردگی، اضطراب و استرس (DASS21) و تست حمایت اجتماعی (S.S.S) به ۱۱۰ نفر گروه نمونه ارائه و توسط آنان تکمیل گردید و همراه با پرسشنامه ها، مصاحبه تشخیصی توسط پژوهشگر برای تشخیص افتراقی اختلالات و معتبر سازی نتایج صورت پذیرفت.

داده ها با استفاده از روش های آماری همبستگی و تحلیل واریانس (ANOVA) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان می دهد که بین طول مدت اسارت و اختلالات روانی-رفتاری آزادگان رابطه معکوس وجود دارد. یافته های پژوهش حاضر یا پژوهش های داخلی همسو و با پژوهش های خارجی ناهمخوان بوده است. به نظر می رسد که عواملی نظیر مذهب و محل اسکان آزادگان در طول مدت اسارت در چنین یافته ای نقش دارد.

در اینجا می توانید پرسشنامه استرس پس از سانحه (RIES) به رایگان دانلود نمایید.

 

 

 

 

جهت دانلود رایگان پرسشنامه استرس پس از حادثه اینجا کلیک نمایید

.

 

——————-

مطالب مرتبط:

پرسشنامه استاندارد یا هنجار شده چیست ؟
آموزش طراحی پرسشنامه
پرسشنامه روانشناسی
پرسشنامه علوم تربیتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا