دانلود انواع پرسشنامه با نمره گذاری ،روایی و پایاییدانلود رایگان پرسشنامه

دانلود پرسشنامه تاب آوری تحصیلی ساموئلز ۲۰۰۴

پرسشنامه استاندارد تاب آوری تحصیلی ساموئلز ۲۰۰۴ + نمره گذاری ، روایی و پایایی

مشخصات پرسشنامه :
عنوان فارسی: پرسشنامه استاندارد تاب آوری تحصیلی ساموئلز ۲۰۰۴
تعداد صفحات : ۴
روایی و پایایی: دارد
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) و PDF
محتوای فایل : zip
مقاله : دارد منبع: دارد
تفسیر و نمره گذاری: دارد تعداد گویه / سوال : ۲۹
حجم فایل: ۲ مگابایت

.

توضیحات :
تاب آوری چیست؟ Resiliency

تاب آوری ظرفیتی برای مقاومت در برابر استرس و فاجعه است. روانشناسان همیشه سعی کرده اند که این قابلیت انسان را برای سازگاری و غلبه بر خطر و سختی ها افزایش دهند. افراد و جوامع میتوانند حتی پس از مصیبت های ویرانگر به بازسازی زندگی خود بپردازند.

تاب آور بودن به این معنا نیست که از این طریق بتوانید زندگی بدون تجربه استرس و درد را داشته باشید. مردم پس از گرفتار شدن در مشکلات و از دست دادن ها به احساس غم، اندوه و طیف وسیعی از احساسات دیگر میرسند. مسیر دستیابی به انعطاف پذیری از طریق کار و توجه بر روی اثرات استرس و وقایع دردناک ایجاد میشود.

ارتقاء تاب آوری منجر به رشد افراد در به دست آوردن تفکر و مهارت های خود مدیریتی بهتر و دانش بیشتر میشود. همچنین تاب آوری با روابط حمایتی والدین، همسالان و دیگران و همچنین با باورهای فرهنگی و سنتی به افراد برای مقابله با ضربه های غیر قابل اجتناب زندگی کمک میکند. تاب آوری در انواع رفتار ها، افکار و اعمال میتواند آموخته شود و آن را میتوانید در سراسر دوره ی زندگی توسعه دهید.

تاب آوری معادل واژه انگلیسی Resiliency است. در فرهنگ لغت، این کلمه، خاصیت کشسانی، بازگشت پذیری و ارتجاعی معنا شده است، ولی در متون بهداشت روانی تاب آوری معادل گویاتری است. ریشه تاب آوری ( resiliency ) از علم فیزیک گرفته شده است و به معنی جهیدن به عقب است. در واقع افراد تاب آور قادر هستند به عقب بجهند. آنها توانایی زنده ماندن و حتی غلبه بر ناملایمات را دارند. تاب آوری میتواند باعث شود که فرد پیروزمندانه از رویدادهای ناگوار بگذرد و علیرغم قرار گرفتن در معرض تنش های شدید، شایستگی اجتماعی، تحصیلی و شغلی او ارتقا یابد. تاب آوری نوعی ویژگی است که از فردی به فردی متفاوت است و میتواند به مرور زمان رشد کند یا کاستی یابد.

پرسشنامه تاب آوری تحصیلی (ARI)  توسط ساموئلز در سال ۲۰۰۴ ساخته شد و در دو مطالعه مناسب بودن آن تایید شد. سپس با گسترش مطالعه در سال ۲۰۰۹ با همکاری وو به چاپ رسید. نسخه اصلی این پرسشنامه ۴۰ سوال را شامل می‌شود. در هنجار ایرانی تعداد سوالات این پرسشنامه به ۲۹ سوال تقلیل یافته و در نهایت برای این پرسشنامه سه عامل با عناوین مهارت‌های ارتباطی، جهت‌گیری آینده، و مسئله محور/مثبت‌نگر تایید شدند.

——————–

محتوای پکیج :

– پرسشنامه ۲۹ سوالی استاندارد تاب آوری تحصیلی ساموئلز ۲۰۰۴ + نمره گذاری ، روایی و پایایی

– مقاله بیس انگلیسی و فارسی بررسی شاخصهای روانسنجی پرسشنامه تاب آوری تحصیلی

.

خرید پرسشنامه :
جهت خرید پرسشنامه ” پرسشنامه استاندارد تاب آوری تحصیلی ساموئلز ۲۰۰۴ ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به سایت جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا