دانلود رایگان پرسشنامه

دانلود رایگان پرسشنامه تشخیص افتراقی مانیک دپرسیو

پرسشنامه رایگان تشخیص افتراقی مانیک دپرسیو (پرسشنامه اختلال دو قطبی)

 بانک دانلود پایان نامه 

 

 

 دانلود رایگان پرسشنامه روانشناسی و علوم تربیتی مربوط به تشخیص افتراقی مانیک دپرسیو:

مانیک دپرسیو، نوعی بیماری روانی از نوع دو قطبی است که مشتمل بر یک یا چند بخش از شیدایی و افسردگی می باشد. این بیماری موجب می شود که خُلق انسان از حالت بی نهایت سرخوشی و  تندمنزاجی به غمگینی و نا امیدی تغییر کند و در این میان، دوره هایی هم هست که شامل خلق و خوی عادی است. اختلال دوقطبی درمان شدنی بوده و بهبودش امکانپذیرست. 

از پرسشنامه تشخیص افتراقی مانیک دپرسیو در پژوهشی با دو گروه آزمودنی که بیماران روانی مانیک – دپرسیو (فازمانیک) اسکیزوفرن پارانوئید بستری شده در بیمارستان روانی ابن سینا استفاده نمودیم برای نمره گذاری داستانها از معیار پنج درجه ای مطروحه از جانب مورای (Murray) سود جستیم و نتایج خام را بر اساس روش تحقیقی بررسی مقایسه ای (Comparative Survey) و آماره t – Test مورد بررسی قرار دادیم و نتایج ذیل بدست آمد:

در مجموع نیازها ۵۰% تفاوتهای معنا دارند در حالیکه این درصد در فشارها ۸۳/۷۰% است، در نتیجه می توان چنین گفت که فشارها در تشخیص این دو بیماری بیش از نیازها موثزند. در کل ۶۰% از تمام نیاز و فشارها دارای تفاوت معناداری هستند. این مطلب قابل ذکر است که تفاوت با اطمینان بیش از ۹۵% معنادار است. لذل فرض تحقیق با ثبات می رسد و می توان چنین گفت:

بیماران مانیک دپرسیو (فازمانیک) نیاز وفشارهای مشابهی دارند که با نیازو فشارهای بیماران اسکیزوفرن پارانوئید متفاوت است و می توان از آزمون اندریافت موضوع (TAT) بعنوان ملاکی تشخیصی برای تمیز دو بیماری استفاده نمود.

 

جهت دانلود رایگان پرسشنامه تشخیص افتراقی مانیک دپرسیو اینجا کلیک نمایید

.

 

——————-

مطالب مرتبط:

پرسشنامه استاندارد یا هنجار شده چیست ؟
آموزش طراحی پرسشنامه
پرسشنامه روانشناسی
پرسشنامه علوم تربیتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا