دانلود رایگان پرسشنامه

دانلود رایگان پرسشنامه سبک مدیریت کلاس توسط معلمان

 پرسشنامه رایگان سبک مدیریت کلاس توسط معلمان 

 بانک دانلود پایان نامه 

 

 

 پرسشنامه رایگان روانشناسی و علوم تربیتی مربوط به سبک مدیریت کلاس توسط معلمان:

 مدیریت کلاس یکی از مهمترین چالشهای آموزشی در مدارس است. اگر مدیریت کلاس به خوبی انجام نگیرد، حتی اگر معلمان به خوبی از مهارت‌های تدریس برخوردار باشند باز هم برقراری ارتباط در جریان تدریس مختل می‌شود. این امر، یکی از معمولترین مسائل کلاس های درس است که بررسی های اندکی در مورد آن انجام گرفته است. در واقع بر پایه نظر بیشتر معلمان، اگر مدیریت کلاس به خوبی انجام نگیرد، حتی اگر آنها به خوبی از مهارتهای تدریس برخوردار باشند باز هم برقراری ارتباط در جریان تدریس مختل میشود و آنان قادر به آموزش و دانش آموزان نیز قادر به یادگیری نخواهند بود و معلمان نگران این موضوع هستند. عدم مدیریت صحیح کلاس موجب اختلال در یادگیری کلیه دانش آموزان می شود و دانش آموزان زمان بیشتری را برای یادگیری از دست می دهند به گونه ای که معلمان بیش از ۵۰ درصد زمان کلاس خود را صرف مدیریت رفتار دانشآموزان می کنند.

بنابراین معلم بخش مهمی از ساختار اجتماعی کلاس است که وظیفه او اداره و کنترل، ایجاد نظم و انضباط، آموزش اثربخش و  ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است. امروزه، روش های نوین تدریس از جمله روشهای دانش آموز ـ محور یا روش مشارکتی و تعامل گرایانه بیشتر مد نظر گرفته می شوند. در حقیقت، بدون اعمال سبکهای مدیریت کلاس مشارکتی یا دانشآموز محور، تدریس مشارکتی یا دانش آموز ـ محور واقعی نمی تواند وجود داشته باشد.

امروز نیاز به پژوهش هایی که این نقصان را برطرف کنند بسیار بیش از پیش احساس می شود. بنابراین هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش میا نجی­ گرانه خود تنظیمی در رابطه بین سبک مدیریت کلاس با عملکرد تحصیلی دانش ­آموزان می باشد. این تحقیق در مدارس مقطع ابتدایی منطقه رضویه مشهد انجام شد. پژوهش از نوع همبستگی بود و جامعه آماری شامل ۱۲۰۰ دانش­ آموز پایه ششم مقطع ابتدایی منطقه رضویه مشهد در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ می­ باشد. برای انتخاب نمونه موردنظر با روش نمونه ­گیری سیستماتیک، ۳۰ مدرسه مقطع ابتدایی از بین مدارس ابتدایی منطقه رضویه مشهد انتخاب شد و سپس از هر مدرسه، کلاس ششم ابتدایی که درمجموع ۳۰۰ دانش‌ آموز بودند انتخاب شدند و معلمان پایه ششم هر مدرسه که در مجموع ۳۰ معلم بودند، پرسشنامه سبک مدیریت کلاس را پاسخ دادند و از هر کلاس ۱۰ نفر از دانش­ آموزان پایه ششم مدرسه موردنظر پرسشنامه محقق ساخته خود تنظیمی را پاسخ دادند و سپس همان ۱۰ دانش­­ آموز موردنظر به آزمون سنجش علمی که برای بررسی عملکرد تحصیلی آن‌ها در نظرگرفته شده بود پاسخ دادند. داده­ها با استفاده از نرم­ افزار spss تحلیل شدند. نتایج پژوهش که از طریق رگرسیون ساده و چند­گانه به دست آمد بیانگر آن بود که خود ­تنظیمی و مؤلفه‌ های آن قادر به پیش­ بینی عملکرد تحصیلی دانش ­آموزان است، اما سبک مدیریت ­­کلاس نمی­ تواند مؤلفه‌ های خود­ تنظیمی را پیش­ بینی کند. همچنین بین سبک مدیریت با عملکرد تحصیلی دانش­ آموزان و سبک مدیریت با خود ­تنظیمی دانش ­آموزان رابطه معنا­ داری وجود ندارد.

 

جهت دانلود رایگان پرسشنامه سبک مدیریت کلاس توسط معلمان اینجا کلیک نمایید

.

 

——————-

مطالب مرتبط:

پرسشنامه استاندارد یا هنجار شده چیست ؟
آموزش طراحی پرسشنامه
پرسشنامه روانشناسی
پرسشنامه علوم تربیتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا