پروژه مکانیک

دانلود پروژه بررسی تنش دستگاه مرغک ماشین تراش TN50

پروژه مکانیک : تحلیل تنش دستگاه مرغک ماشین تراش TN 50

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
مقدمه
نرم افزار COSMOSXpressبه عنوان یک نرم افزار تحلیل تنش جانبی به همراه نرم افزار قدرتمند طراحی مهندسی Solidworks ارائه می شود. هرچند این نرم افزار نسبت به سایر نرم افزارهای آنالیز ازاین دسته همانند Ansys درجایگاه بسیار پایینی قراردارد، ولی می تواند برای مهندسان تازه کاردرزمینه تحلیل وآنالیز تنش قطعات که دارای تجربه کافی و وافی دراین زمینه نیستند، مفید وسودمند باشد.
به کمک نرم افزار COSMOSXpress می توان یک آنالیز ابتدایی برروی قطعه انجام داد ویک دید کلی نسبت به قعطه و احتمال سالم ماندن یا خراب شدن آن تحت بارهای اعمالی و مجموعه های قیدی درمجموعه مونتاژ شده بدست آورد. از آنجایی که این نرم افزار محدوده خطی را برای رفتار مواد در آنالیز آنها برمی گزیند، بنابراین نتایج خیلی دقیق نخواهد بود و نمی توان از نتایج بدست آمده استفاده صنعتی کرد بلکه به کمک نرم افزار های قدرتمند دیگر باید تحلیل و آنالیز تنش دوباره صورت گیرد چرا که این نرم افزار محدوده غیرخطی و پلاستیک را دربرنمی گیرد.
اما ازآنجا که کار توسط این نرم افزار بسیار ساده و راحت می باشد. این نرم افزارساده ازلحاظ یادگیری، به عنوان نرم افزار تحلیل تنش برای این پروژه در نظر گرفته شده است. مجموع مونتاژی درنظر گرفته شده در این پروژه پایانی، دستگاه مرغک ماشین تراش TN50 می باشد که به عنوان مجموعه ای بسیار مهم نقش بسیار زیادی درفرآیند های مختلف تراشکاری ازجمله روتراش،‌ روتراشی بین دو مرغک، سوراخکاری و… دارد.
از آنجای که این مجموعه در دستگاه تراش درفرآیند های مختلف تراشکاری تحت انواع بارهای خمشی و فشاری و… قرارمی گیرد، لذا قطعات اصلی این مجموع تحت تحلیل تنش دریک یا چند فرآیند بخصوص و تحت بارهای مشخص قرارمی گیرند. نرم افزار COSMOSXpress یک پیش زمینه و دیدی را نسبت به اینکه طراحی شما درنرم افزار SoIidworks، تحت شرایط تعریف شده برای آن چگونه عمل می کند را توسط Wizard آنالیز تنش نقطه کلیک که در نرم افزار مدلسازی سه بعدی (۳D) تعبیه شده است به طراحان می دهد …

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  تحلیل تنش دستگاه مرغک ماشین تراش TN 50
تعداد صفحات پروژه : ۴۳
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: ندارد چکیده: ندارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: ندارد سال پژوهش: ۱۳۸۴
حجم فایل: ۱٫۱۳ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: مکانیک

.

دانلود پروژه :

در صورت تمایل به خرید این فایل به واتساپ ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴  پیام بفرستید

.

مطالب مرتبط:
دانلود پروژه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود مقالات مهندسی مکانیک با ترجمه فارسی

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا