پایان نامه رشته روانشناسیپایان نامه علوم پایهپروژه روانشناسیپروژه علوم تربیتی

دانلود پروژه بررسی تطبیقی انواع شیوه های تکلیف شب و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پروژه روانشناسی و علوم تربیتی : بررسی تطبیقی انواع شیوه های تکلیف شب و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت پژوهش
متغیرهای پژوهش
تعریف عملیاتی متغیرها
فرضیه های تحقیق
فصل دوم
مقدمه
قوانین یادگیری از نظر روانشناسان
تاثیر تکلیف در یادگیری
آیا تکلیف شب یک ضرورت تربیتی است؟
ملاک های تعیین تکلیف شب
تناسب نوع تکلیف با نوع درس
جایگاه تکلیف
تصحیح تکلیف
تشریح اهداف تکلیف
فواید و مضرات تکلیف
اهداف تکلیف
انواع  تکلیف
حجم تکلیف
رابطه تکلیف با میزان هوش و استعداد دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنها
تاریخچه تکلیف شب در جهان
تکلیف شب به عنوان یک تجربه یادگیری
اثرات تکلیف شب
نظریات مختلف درباره تکلیف شب
تاریخچه تکلیف شب
تحقیقات انجام شده در ایران

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

چکیده تحقیق:

بیان مسئله : در این پژوهش محقق در صدد است تاثیر تکالیف فعال را بر روی پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی، علوم تجربی و ادبیات را در پایه سوم بررسی نماید.

فرضیه یا سوالهای تحقیق: در این پژوهش دو گونه فرضیه مدنظر بوده است:

الف- نگرش معلمان در خصوص ارائه تکلیف شب در کلاس

۱-ارائه تکلیف شب به صورت های مختلف از قبیل رونویسی، سبک پژوهشی و تمرینی موجب تقویت یادگیری در دانش آموزان می گردد.

۲-دانش آموزان رغبت زیادی در انجام تکالیف شب در منزل از خود نشان نمی دهند.

۳-انجام تکلیف  در منزل توسط دانش آموزان موجب تکمیل آموزش روزانه، تقویت ابتکار و تجارب یادگیری و بالا بردن توانایی های ذهنی، دقت و موفقیت تحصیلی دانش آموزان می شود.

۴-ارائه تکلیف شب در تمام دروس و نیز برای کاردر کلاس اول دبستان ضروری است و به تنهایی می تواند در یادگیری موثر باشد.

۱-   توجه به تفاوت های فردی در ارائه تکلیف شب موجب کیفی تر شدن آموزش های می گردد.

۲-   بررسی و رسیدگی معلم و میزان رضایت معلم در انجام تکلیف شب توسط دانش آموزان موجب تقویت یادگیری آنان می شود.

۳-   ارائه تکلیف شب منطبق با اهداف کلی درس موجب آموزش بهتر می گردد.

ب- ارائه تکلیف فعال و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

۱-   بین ارائه تکلیف شب به روش فعال و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس علوم تجربی تفاوت وجود ندارد.

۲-   بین ارائه تکلیف شب به روش فعال و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم در درس ریاضی تفاوت وجود ندارد.

۳-   بین ارائه تکلیف شب به روش فعال و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم در درس ادبیات فارسی تفاوت وجود ندارد.

جامعه آماری/ حجم نمونه: در این تحقیق کلیه آموزگاران ابتدایی ناحیه یک شهریار و کلیه دانش آموزان پایه سوم ناحیه یک شهریار جامعه آماری را تشکیل می دهند.

حجم نمونه: از بین تمامی معلمان ۱۱۴ نفر به عنوان نمونه و  تصادفی و از بین دانش آموزان ۳۱۷ نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند.

ابزار گردآوری اطلاعات: ابزار تحقیقی در این پژوهش پرسشنامه با ۳۰ سوال بسته چهار گزینه ای با مقیاس لیکرت و آزمون مرحله ای به عنوان پیش آزمون و پس آزمون بوده است.

برای تجزیه وتحلیل اطلاعات به دست آمده در این پژوهش از شاخص های آمار توصیفی (فراوانی- درصد) و آمار استنباطی (آزمون T) استفاده شده است.

خلاصه نتایج: نتایج پژوهش حاکی از آن است که:

الف) :

۱-   ارائه تکلیف شب به صورت های مختلف از قبیل رونویسی، شیوه‌ی پژوهشی و تمرینی موجب تثبیت یادگیری در دانش آموزان می گردد.

۲-   دانش آموزان رغبت زیادی در انجام تکلیف شب در منزل از خود نشان نمی‌دهند.

۳-   انجام تکلیف شب در منزل توسط دانش آموزان موجب تکمیل آموزش روزانه تقویت ابتکار و تجارب یادگیری و بالا بردن توانایی های ذهنی، دقت و موفقیت تحصیلی دانش آموز می شود.

۴-   ارائه تکلیف شب در تمام دروس ونیز برای کلاس اول دبستان ضروری است و به تنهایی می تواند در یادگیری موثر باشد.

۵-   توجه به تفاوت های فردی در ارائه تکلیف شب موجب کیفی تر شدن آموزش ها می گردد.

۶-   بررسی و رسیدگی معلم در میزان رضایت معلم در انجام تکلیف شب توسط دانش آموزان موجب تقویت یادگیری آنان می شود.

۷-   ارائه تکلیف شب منطبق با اهداف کلی درس موجب آموزش بهتر می گردد.

ب): بین ارائه تکلیف شب به روش فعال در دروس علوم تجربی و ریاضی و ادبیات فارسی تفاوت معناداری وجود دارد.

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: بررسی تطبیقی انواع شیوه های تکلیف شب و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس ابتدایی ناحیه یک آموزش و پرورش شهریار
تعداد صفحات پروژه : ۱۳۸
مقطع علمی : کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش:   ۸۲-۸۳
حجم فایل:  ۷۷ کیلوبایت
پرسشنامه: دارد
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی  ، علوم تربیتی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” بررسی تطبیقی انواع شیوه های تکلیف شب و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا