پایان نامه رشته مهندسی برقپروژه برق

دانلود پروژه دستگاه تست منبع تغذیه رایانه

پروژه برق : دستگاه تست منبع تغذیه رایانه

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
مقدمه

در سالهای اخیر تولید و استفاده از رایانه رشد فزاینده ای کرده وبازار سخت افزار رایانه به یکی از بزرگترین بازارها در جهان تبدیل شده است. ساخت قسمتهای مختلف رایانه ها بر خلاف دستگاههای دیگر عموما بوسیله تولید کننده نهایی انجام نمیشود بلکه اکثر تولیدکنندگان رایانه، مونتاژکننده هستند و تنها فرق آنها با هم در نوع و کیفیت قطعات ورودی مورد استفاده میباشد. رایانه های امروزی معمولا از ۱۰ تا ۱۵ قطعه تشکیل میشوند که جعبه به همراه منبع تغذیه (Case) یکی از این قطعات میباشد. چون برق مصرفی تمام قطعات داخلی رایانه توسط منبع تغذیه تامین میشود بدیهی است که کیفیت آن خیلی مهم میباشد.

هدف پروژه
در ایران سالانه حدود۷۰۰ هزار رایانه شخصی مونتاژ میگردد و در نتیجه به همین تعداد نیز منبع تغذیه مصرف میشود و چون  این منابع تغذیه از تامین کننده های مختلف داخلی یا خارجی خریداری میشود لازم است کیفیت محصول ارایه شده آنها مورد ارزیابی قرار گرفته و مشخصات ادعایی آنها بصورت عملی تایید شود. برای تست و ارزیابی کیفیت منبع تغذیه رایانه نیاز به دستگاه تست کننده بود که مشابه خارجی آن حدود ۳۰۰۰ هزار دلار است برای رفع این مشکل تصمیم به طراحی و ساخت چنین دستگاهی در غالب پروژه تحقیقاتی(پایان نامه تحصیلی) گرفته شد.

مشخصات عملکردی دستگاه
این دستگاه از ۵ خصوصیت کیفی منبع تغذیه سه ۳ تای اولی را تست میکند و  دو تای آخر را انجام نمی دهد که اگر لازم باشد در مدل بعدی اعمال خواهد شد. دستگاه را میتوان در یکی از دو حالت دستی یا اتوماتیک  مورد استفاده قرار داد.حالت دستی
این حالت کاری برای تست سریع و ساده ساخته شده و عملکرد آن به اینصورت میباشد که پس از روشن کردن دستگاه ، منبع تغذیه مورد نظر به آن وصل میگردد سپس با زدن کلیدهای افزایش یا کاهش بار الکتریکی روی هر کدام از ولتاژهای +۱۲v ,+5v , +3.3vجریان کشیده شده و تغییرات ولتاژ قابل مشاهده خواهد بود.

حالت اتوماتیک
عملکرد اصلی دستگاه در این حالت کاری میباشد در حالت  اتوماتیک این دستگاه از طریق درگاه چاپگر (LPT PORT) به رایانه وصل میشود و از این به بعد انجام انواع الگوریتم های تست از طریق نرم افزار صورت میگیرد  در این حالت یک برنامه نویس با در دست داشتن ۵  ولتاژ اصلی منبع تغذیه (-۱۲v,-5v,+12v,+5v,+3.3v) و امکان اعمال ۱۶ نوع بار روی هر کدام از  ۳ خط ولتاژهای مثبت  انواع تستها را برنامه نویسی کند..

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  دستگاه تست منبع تغذیه رایانه
تعداد صفحات پروژه : ۲۵
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: ندارد چکیده: ندارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: ندارد سال پژوهش: ۱۳۸۳
حجم فایل: ۵۰۴ کیلوبایت
رشته های مرتبط با پروژه: مهندسی برق
گرایش های مرتبط با این پروژه:  الکترونیک

.

دانلود پروژه :

در صورت تمایل به خرید این فایل به واتساپ ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴  پیام بفرستید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه مهندسی برق

دانلود پایان نامه مهندسی برق

دانلود مقالات مهندسی برق با ترجمه فارسی

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا