پایان نامه رشته روانشناسیپایان نامه علوم تربیتیپروژه روانشناسیپروژه علوم تربیتی

دانلود پروژه مقایسه تاثیر سبک های مدیریت کلاس بر رشد فراشناخت دانش آموزان

پروژه روانشناسی و علوم تربیتی : مقایسه تاثیر سبک های مدیریت کلاس بر رشد فراشناخت دانش آموزان

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول :  کلیات تحقیق

۱- ۱ مقدمه

۱-۲ بیان مساله

۱-۳  اهمیت مساله

۱-۴   اهداف تحقیق

۱-۵ سئوالات تحقیق

۱-۶ تعاریف نظری و عملیاتی

تعاریف نظری

تعاریف عملیاتی

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

۲-۱مقدمه

۲-۲ مبانی نظری تحقیق

۲-۲-۱تعاریف مدیریت کلاس

۲-۲-۲   اهداف مدیریت کلاس

۲-۲-۳   سازمان دهی و مدیریت کلاس

۲-۲-۴    ابعاد مدیریت کلاس

۲-۲-۵   فنون مدیریت کلاس

۲-۲-۶ موانع مدیریت کلاس درس

۲-۲-۷   خلاصه‌ای از اصول سه سبک ایجاد نظم و انضباط در کلاس

۲-۲-۸   تئوریهای مدیریت کلاس

۲-۲-۹ سبکهای مدیریت کلاس

۲-۲-۱۰ اصول کلی مدیریت کلاس

۲-۲-۱۱ فراشناخت

۲-۲-۱۲- تعاریف فراشناخت

۲-۲-۱۳ ابعاد فراشناخت

۲-۲-۱۴ آموزش مهارتهای یادگیری شناختی وفراشناختی

۲-۲-۱۵ نظراتی در باب ارتقا ء فراشناخت

۲-۳ پیشینه تحقیقات انجام یافته

۲-۳-۲ تحقیقات خارجی

۲-۴ نتیجه گیری

فصل سوم : روش تحقیق

۳-۱ روش پژوهش

۳-۲ جامعه آماری

۳-۳ طرح نمونه گیری

۳-۴ ابزار جمع آوری اطلاعات

۳-۴-۱ پرسشنامه مدیریت کلاس

۳-۴-۲ روایی و پایایی

۳-۴-۳پرسشنامه فراشناخت

۴-۴-۳ روایی و اعتبار

۳-۵ روش تجزیه و تحلیل داده‌ها

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل داده ها

۴-۱ مقدمه

۴-۲ بخش توصیفی

فصل پنجم : نتایج تحقیق

۵-۱ جمع‌بندی

۵-۲ بحث و تفسیر

۵-۳ محدودیت‌های تحقیق

۵-۴ پیشنهادهای تحقیق

۵-۴-۱ پیشنهاد به سیاستگذاران و مسئولین

۵-۴-۲ پیشنهاد به مدیران و دبیران

۵-۴-۳ پیشنهاد به پژوهشگران بعدی

پیوستها وضمائم

پرسشنامه مدیریت کلاس

پرسشنامه فراشناخت

پرسشنامه مدیریت کلاس

منابع فارسی

فهرست منابع انگلیسی

فهرست منابع

———-

بیان مساله

با اهمیت یافتن نقش دانش‌آموز درفرایند یاددهی – یادگیری متغیرهای دانش‌آموزی[۱] اعم از انگیزه، استعداد، تواناییهای شناختی و فراشناختی، دانش، مهارت فرد و غیره به عنوان عوامل موثر بر یادگیری مطرح شدند.

وانگ[۲] و همکاران (۱۹۹۰) در یک فراتحلیل جامع برمتون و تحقیقات مربوط به یادگیری، دریافتند که، متغیرهای دانش‌آموزی نسبت به دیگر متغیرهای موثر بر یادگیری الویت داشته و از این بین، عامل توانایی فراشناختی دانش‌آموزان با بالاترین نمره در بین کل متغیرها بعنوان یک عامل بسیار مهم بر یادگیری شناخته شده که در متون علمی معاصر تاکید فراوانی برآن شده است.
(وانگ و همکاران، ۱۹۹۰).

طبق جدیدترین تئوریهای یادگیری، کیفیت یادگیری بستگی به تواناییهای یادگیرندگان در هدایت و جهت دهی  به یادگیری خودشان، توسعه مهارتهای پرسشگری، یادگیری تفکر و کنترل فرایندهای یادگیریشان دارد؛ در این بین « مهارتهای فراشناختی » مفاهیم اصلی و کلیدی هستند.

اصطلاح فراشناخت برای اولین با در سال ۱۹۷۶ توسط جان فلاول وارد حیطه روان شناسی شناختی شد؛ وی این اصطلاح را به عنوان هر گونه دانش یا عمل شناختی که موضوع آن فعالیتهای شناختی وتنظیم آن است تعریف می‌کند. درحیطه روانشناسی شناختی فراشناخت دو بعد اساسی را در بر می‌گیرد؛ دانش فراشناختی[۳] و مهارتهای کنترل شناخت یا خود – تنظیمی[۴] (مک یوزد، ۱۹۹۷).

به گفته فلاول (۱۹۸۸) بعد اول شامل دانش و باورهای فرد درباره عوامل و متغیرهایی است که با هم در فرایند شناختی تعامل دارند، که این عوامل یا متغیرها عبارتند از دانش درباره تواناییهای خود، ویژگیهای تکلیف و راهبردهای شناختی است. و جزء دوم تنظیم شناختی است که اشاره به فرایندهایی دارد که شناخت را هماهنگ می‌کنند.

این بعد شامل مهارتهای فراشناختی است و در انواع فعالیتهای شناختی از جمله رد وبدل کردن اطلاعات بصورت کلامی، نوشتن، فراگیری زبان، ادراک، توجه حافظه، حل مساله، شناخت اجتماعی و اشکال مختلف خود آموزی و کنترل خود نقش مهمی‌بازی می‌کند (فلاول، ۱۳۷۷، ۱۷۰). این مهارتها عبارتند از ؛ برنامه ریزی، سازمان دهی، مدیریت اطلاعات، ارزیابی واشکال زدایی[۵] (اسکراو، ۱۹۹۴).

اسکراو[۶] و مشمن[۷]، گستره وسیعی ازمتغیرها را در شکل گیری فراشناخت موثر میدانند و معتقدند سه عامل در ایجاد و پایه گذاری فراشناخت فرد دخالت دارد؛  یادگیری‌های فرهنگی[۸]،  ساخت یابی فردی[۹] و تعامل با همگنان[۱۰].

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: مقایسه تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر روی رشد فراشناخت دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی ناحیه ۷ شهر مشهد 
تعداد صفحات پروژه :  ۱۵۳
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: ندارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش: —-
حجم فایل:  ۳۷۰ کیلوبایت
پرسشنامه : دارد
رشته های مرتبط با پروژه: علوم تربیتی   ، روانشناسی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” مقایسه تاثیر سبک های مدیریت کلاس بر رشد فراشناخت دانش آموزان” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا