پایان نامه مهندسی مکانیکپروژه مکانیک

دانلود پروژه شبیه سازی سیستم تعلیق غیر فعال پژو ۴۰۵ با نرم افزار MATLAB

پروژه مکانیک خودرو : شبیه سازی سیستم تعلیق غیر فعال پژو ۴۰۵ با نرم افزار MATLAB

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول: بررسی سیستم های تعلیق

۱-۱- دسته بندی سیستم های تعلیق

۱-۲- سیستم های تعلیق یکپارچه

۱-۲-۱- سیستم تعلیق هاچکیس

۱-۲-۲- سیستم تعلیق چهار میله ای

۱-۲-۳- سیستم تعلیق دودیون

۱-۳- سیستم های تعلیق مستقل

۱-۳-۱- سیستم تعلیق بازوهای پیرو

۱-۳-۲- سیستم تعلیق طبق دار دوبل

۱-۳-۳- سیستم تعلیق مک فرسون

۱-۳-۴- سیستم تعلیق چند میله ای

۱-۳-۵- سیستم تعلیق بازوی کشنده اکسل عقب

۱-۳-۶- سیستم تعلیق شبه بازوی کشنده اکسل عقب

۱-۴- سیستم های تعلیق نیمه مستقل

۱-۴-۱- سیستم تعلیق میله پیچشی

۱-۴-۲- سیستم تعلیق محور آونگی

۱-۵- سیستم های تعلیق غیر فعال

و … جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———

چکیده

هدف اصلی این پروژه بررسی سیستمهای تعلیق و تحلیل اثرات ارتعاشات بر روی  سیستم غیر فعال است. که در ابتدا سعی شده است نگاهی گذرا بر انواع سیستمهای تعلیق از نظر فعال یا غیر فعال بودن داشته باشیم.بعد از آن در این پروژه تحلیل اثرات ارتعاشات بر روی سیستم تعلیق خودروی پژو ۴۰۵ مورد بررسی قرارگرفته است، که همانگونه که مشاهده می شود به پارامترهای مختلفی مانند ضرایب سیستم تعلیق، ناهمواری های جاده و موقعیت صندلی راننده وابسته است.

این پروژه نیازمند بسط یک مدل ریاضی برای شبیه سازی رفتار دینامیکی یک خودرو سه بعدی است. در این پروژه برای شبیه سازی از کامپیوتر و برنامه   MATLAB استفاده شده است، بنابراین بخشی از انجام و نوشتن این پروژه شامل فهم مقدماتی این نرم افزار می باشد. برای به دست آوردن معادلات دیفرانسیل حرکت، یک خودرو سه بعدی با ۷ درجه آزادی، از معادلات نیوتن- اولر استفاده شده است. شبیه سازی به وسیله مدلسازی بلوک دیاگرام فضای حالت انجام شده است، که نمودارهای جابجایی و سرعت شاسی و اجزاء سیستم تعلیق، و نیز انحرافات زاویه ای شاسی بدست آمده است.

مقدمه
از وقتی که اولین ماشین های ساخت بشر که مجهز به موتور بودند بوجود آمدند یک نویز (اختلال ) جدید در آن ها به وجود آمد. در بسیاری از محیط ها با اثرات زیان آور ارتعاشات بصورت فزاینده ای مواجه می شویم. ثابت شده است که این ارتعاشات مکانیکی باعث بروز حس بد شدیدی میشود که ناشی از این حقیقت است که این ارتعاشات مستقیماَ از طریق اتصالات صلب به بدن انسان منتقل می شود.

این ارتعاشات بطور خاص در خودروهای جاده قابل درک است. بنابراین از اولین روزهای قرن بیستم تلاشها برای حذف و یا کاهش این نوع ارتعاشات افزایش یافت. حاصلاین تلاشها نصب سیستم تعلیق بوده است و امروزه مدل های زیادی از سیستم تعلیق وجوددارد .جذب لرزش ها و شک ها در خودرو بوسیله مجموعه ای که وزن خودرو روی آن قرار داردانجام می شود که این مجموعه تلاش می کند تا ارتعاشات تولید شده بوسیله نیروی باد ،نیروهای ترمز و ناهمواریهای جاده را حذف کند و یا کاهش دهد .کنترل ارتعاشات نیازمندتحلیل مهمی بر روی پارامترهای زیر است : شتاب بدنه خودرو، انحراف تایر و انحرافسیستم تعلیق.

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  شبیه سازی سیستم تعلیق غیر فعال پژو ۴۰۵ با نرم افزار MATLAB
تعداد صفحات پروژه : ۱۴۶
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۸۷
حجم فایل: ۹٫۸۳ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: مکانیک
گرایش های مرتبط با این پروژه:  مکانیک خودرو

.

دانلود پروژه :

در صورت تمایل به خرید این فایل به واتساپ ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴  پیام بفرستید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود مقالات مهندسی مکانیک با ترجمه فارسی

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا