پایان نامه مهندسی مکانیکپروژه مکانیک

دانلود پروژه طراحی سیستم های جاذب ارتعاش در کابل های فشار قوی

پروژه مکانیک : بررسی و طراحی سیستم های جاذب ارتعاش در کابل های فشار قوی

پایان نامه مهندسی مکانیک جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
فهرست:

چکیده

مقدمه

فصل اول

سیستم های میراگر جرمی تنظیم شده

معرفی

میراگر جرمی تنظیم شده جابجایی

برج جان هانکوک (John Hancock Tower)

مرکز Citicorp

برج ملی کانادا

برج بندر Chiba

میراگر جرمی تنظیم شده پاندولی

برج کریستال (Crystal Tower)

فصل دوم

بررسی ارتعاشات غیر خطی سیستم کابل حامل جرم و فنر و دمپر تحت اثر حرکت شتاب دار جرم متصل به آن

استخراج معادلات حرکت {۱۱و۱۲}

بیان حل

نتیجه گیری

فصل سوم

ارتعاشات آئولین در خطوط هوایی انتقال نیرو ، تحلیل سیستم بدون دمپر خارجی

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

چکیده

در این مقاله هدف ارائه یک مدل ریاضی جهت بررسی ارتعاشات آئولین (عرضی) خطوط هوایی انتقال نیرو با در نظر گرفتن اثر خمشی، کشش کابل و میرایی سازه ای و بدون وجود جاذب خارجی دفع کننده انرژی بر روی آن می باشد. از آنجایی که راندمان سازهای در خطوط انتقال ایجاب می کند که پروفیل کابل مسطح و یا به بیان دیگر نسبت افت ماکزیمم به طول دهانه خط کمتر از باشد میتوان تحلیل دینامیک سازه کابل را خطی در نظر گرفت.

بنابراین برای بررسی سیستم ابتدا یک مدل ریاضی برای پاسخ آزاد کابل باس فرض وجود صلبیت خمشی و نیروی کششی ثابت در خطوط بدست آمده است. با توجه به اینکه در مدل ریاضی بدست آمده، دانستن صلبیت خمشی کابل لازم و ضوروری است و از آنجایی که روش های تحلیلی تعیین صلبیت خمشی کابل های رشته ای با دقت کافی همراه نمی باشد، جهت تعیین مقدار صلبیت خمشی کابل، روشی آزمایشگاهی پیشنهاد شده است.

نتایج عددی حاصله از این روش نشان می دهد که در تحلیل سیستم، اثر صلبیت خمشی در مدهای ارتعاشی بالاتر از مد دهم خط انتقال و با افزایش نیروی کشش طولی کابل قرار گرفته بین دو دکل، قابل صرف نظر می باشد . سپس روش های تعیین خود میرایی خطوط انتقال مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن نیز با در نظر گرفتن یک تابع میرایی برای کابل، مدل ریاضی پاسخ کابل به نیروی تحریک خارجی ،(باد) تعیین و بررسی شده اند. در انتها هم نتایج حاصله از دو مدل ریاضی جهت تایید و تصدیق با نتایج اقتباس شده از ادبیات فن مقایسه شده اند.

مقدمه

آن دسته از سازه های مهندسی که به نحوی با نقل و انتقال ارتباط دارند در حقیقت تحت اعمال بارهایی قرار می گیرند که با زمان و موقعیت تغییر می کنند. درمکانیک مهندسی چنین بارهایی را (بارمتحرک) می نامند.  ارتعاشات کابلها با جرم متحرک و بدون جرم متحرک، موضوع بسیاری از مطالعات بوده و هست. در سال ۱۹۶۴ رفتار دینامیکی یک کابل کشیده شده که حامل یک جرم متحرک بود با استفاده از روشهای تحلیلی مورد بررسی قرار گرفت. دراین بررسی جرم با سرعت ثابت در امتداد طناب درحال حرکت بود و از اثرات متقابل طناب و جرم در نتیجه ی بار متحرک صرف نظر شد …

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  بررسی و طراحی سیستم های جاذب ارتعاش در کابل های فشار قوی
تعداد صفحات پروژه : ۷۸
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش: —-
حجم فایل: ۲۷۵ کیلوبایت
رشته های مرتبط با پروژه: مکانیک
گرایش های مرتبط با این پروژه:   حرارت و سیالات

.

دانلود پروژه :

در صورت تمایل به خرید این فایل به واتساپ ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴  پیام بفرستید

.

مطالب مرتبط:
  دانلود پروژه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود مقالات مهندسی مکانیک با ترجمه فارسی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا