پایان نامه مهندسی مکانیکپروژه مکانیک

دانلود پروژه طراحی مدولار گیربکس مبدل دوران ممتد و غیر ممتد

پروژه مکانیک : طراحی مدولار گیربکس مبدل دوران ممتد و غیر ممتد

پایان نامه مهندسی مکانیک جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
فهرست:

چکیده

مقدمه

۱ – ویژگی های انواع گیربکس

۱-۱ انواع گیربکس

۱ -۲ انواع محور یا شفت در گیربکس

۱ – ۳ جعبه دنده

۱ – ۴ سیستم انتقال قدرت دستی

۱ – ۵ دنده های کمکی splitter change & range

۱ – ۶ ( PTO ) Power take-off

۱ – ۷ اوردرایو (Over drive)

۲ – انواع گیربکس در صنعت

۲ – ۱ گیربکس مورب

۲ – ۲  گیربکس کمکی جرثقیل

Design of the Crane Duty Gear Box طراحی گیربکس کمکی جرثقیل

۲ – ۳ Cycloidal Gearbox گیربکس Cycloidal

۲ – ۴ گیربکس حلزونی

۲ – ۵ گیربکس افست

۲ – ۶ گیربکس سیاره ای

۲ – ۷ گیربکس زاویه ای مورب

۲ – ۸ گیربکس ترتیبی

۲ – ۹ گیربکس Shaft Mounted Gearbox شفت سوار

۲ – ۱۰ Spiral Bevel Gearbox گیربکس مارپیچ مورب

۲ – ۱۱ گیربکس کرم شکل

۲ – ۱۲ گیربکس کرم شکل کاهنده

۳ – مفاهیم اساسی

۳-۱ سینماتیک

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

چکیده

گیربکس یکی از اعضای سیستم انتقال قدرت می باشد وظیفه گیربکس تبدیل دور و گشتاور بوده. گیربکس وظیفه دارد که گشتاور (قدرت) و دور موتور را تغییر داده و به دلخواه راننده و نیاز جاده و خیابان دور را کم قدرت را زیاد یا بلعکس دور را زیاد و قدرت را کم کند در مواقعی نیاز می باشد که از قدرت بیشتری جهت حرکت اتومبیل استفاده شود همین طور نیاز می شود که پس از حرکت اتومبیل سرعت بیشتری داشته و به حرکت خود ادامه دهد.

امروزه به علل اقتصادی و ایمنی بیشتر گیربکس های دنده ای را ترجیح می دهند در گیربکس های دنده ای هر زوج دنده فقط یک نسبت دورو گردش را به وجود می اورد در نتیجه برای به دست اوردن نسبت تبدیل های مختلف باید از چندین زوج دنده استفاده کرد.

مقدمه

در دسته بندی کلی از لحاظ نحوه کارکرد، جعبه دنده های دستی به سه گروه کلی تقسیم می شوند:
– Sliding mesh type Gearbox
– Constant mesh type Gearbox
– Synchromesh type Gearbox
Sliding Mesh Type Gearbox

این جعبه دنده ها از قدیمی ترین و ساده ترین انواع جعبه دنده ها هستند که درگیری دنده ها در آنها توسط جابجا کردن دنده ها ایجاد می شود. این جعبه دنده ها در واقع شامل دو ردیف شفت می باشند: شفتی که از طرف کلاچ می آید و خود شامل دو قسمت است؛ یکی که کاملاً ثابت می باشد و در واقع محور ورودی است بنام محور اصلی (primary shaft) و شفت دیگری که در امتداد آن اما بصورت جداگانه و متحرک قرار دارد و بنام splined mainshaft خوانده می شود و عمل تعویض دنده نیز با جابجایی این شفت صورت می گیرد …

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  طراحی مدولار گیربکس مبدل دوران ممتد به غیر ممتد
تعداد صفحات پروژه : ۷۵
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: ندارد سال پژوهش: —-
حجم فایل: ۳٫۴۲ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: مکانیک
گرایش های مرتبط با این پروژه:  حرارت و سیالات

.

دانلود پروژه :

در صورت تمایل به خرید این فایل به واتساپ ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴  پیام بفرستید

.

مطالب مرتبط:
  دانلود پروژه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود مقالات مهندسی مکانیک با ترجمه فارسی

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا