پایان نامه خانوادهپایان نامه رشته روانشناسیپایان نامه علوم تربیتیپروژه روانشناسیپروژه علوم تربیتی

دانلود پروژه علل افت تحصیلی از دیدگاه معلمان و راههای مقابله با آن در مدارس دخترانه متوسطه

پروژه و پایان نامه روانشناسی : علل افت تحصیلی از دیدگاه معلمان و راههای مقابله با آن در مدارس دخترانه متوسطه

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

چکیده

فصل اول

کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهداف تحقیق

اهداف کلی

اهداف جزئی

فرضیات تحقیق

فرضیه

اهمیت و ضرورت تحقیق

پیامهای افت تحصیلی و مردودی

۱ – اثرات افت تحصیلی بردانش آموزان

۲ – اثرات افت تحصیلی در محیط خانواده

متغیر های تحقیق

تعاریف مفهومی واژه ها

فصل دوم

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق

ادبیات نظری

افت تحصیلی و تعاریف آن

علل افت تحصیلی

الف) عوامل داخلی

۱) نامتناسب بودن روش ها و امکانات آموزشی با محتوای کتب درسی

۲) نامتناسب بودن معلمان از نظر صلاحیت و شایستگی با نیازهای جامعه

۳) نامتناسب بودن روش های ارزش یابی و سنجش یادگیری  و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

۴) عوامل مدیریتی دخیل در افت تحصیلی

ب) عوامل خارجی

۱) عوامل مربوط به دانش آموزان

۲) فقر و محرومیت اقتصادی

۳) شرایط و عوامل فرهنگی و اجتماعی

۴) شرایط و عوامل خانوادگی

۵) تحصیلات والدین

۶) محدودیت محلی و جغرافیایی و توزیع نامناسب امکانات ورزشی

۷) ارتباط با دوستان

۸) عدم وجود انگیزه تحصیلی در دانش آموز

نقش معلمان در افت تحصیلی دانش آموزان

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

چکیده

این تحقیق در زمینه بررسی علل افت تحصیلی و راهکارهای مقابله با آن از دیدگاه معلمان در مقطع دخترانه متوسطه ناحیه ۲ شهرستان اردبیل انجام شد این تحقیق با جامعه آماری ۱۰۰ نفر معلم با جنسیت زن که در مقطع متوسطه مشغول به تدریس بودند , با استفاده از فرمول گوکران ۴۰ نفر معلم به طور تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند .

در این تحقیق جهت جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه استاندارد آقای ناصر آمیغی استفاده گردید و سوالاتی مطرح گردید که عبارتند از : ۱-آیا بین میزان در آمد خانواده و افت تحصیلی دانش آموزان رابطه ای وجود دارد ؟۲- آیا بین میزان تحصیلات والدین و افت تحصیلی دانش آموزان رابطه ای وجود دارد ؟۳- آیا بین ویژگی در معلمان و افت تحصیلی دانش آموزان رابطه ای وجود دارد ؟۴- آیا بین میزان علاقه به تحصیل و افت تحصیلی دانش آموزان رابطه ای وجود دارد ؟۵- آیا بین امکانات و فضای آموزشی و افت تحصیلی دانش آموزان رابطه ای وجود دارد ؟ ۶-آیا بین شیوه مدیریت آموزشگاه و افت تحصیلی دانش آموزان رابطه ای وجود دارد ؟ که این سوالات به روش خی ۲  و با نرم افزار spss تحلیل گردید و به سوالات پاسخ داده شدند.

در نتیجه در سوال (۱) در رابطه با میزان در آمد خانواده و افت تحصیلی دانش آموزان با درجه آزادی ۶۵ و انحراف معیار۱٫۰۱به اثبات رسید بین میزان در آمد خانواده و افت تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد . هم چنین  در رابطه با سوالات ۲ تا ۶ که بین میزان تحصیلات والدین و افت تحصیلی با درجه آزادی ۶۵ و انحراف معیار ۷۶٫۴۹, بین ویژگی در معلمان و افت تحصیلی با درجه آزادی ۱۸۲ و انحراف معیار۱٫۷۶, بین میزان علاقه به تحصیل و افت تحصیلی با درجه آزادی ۲۶ و انحراف معیار۱۷٫۰۲, بین امکانات و فضای آموزشی و افت تحصیلی دانش آموزان  با درجه آزادی ۶۵ و انحراف معیار۷۴٫۷۳, بین شیوه مدیریت آموزشگاه و افت تحصیلی دانش آموزان با درجه آزادی ۲۶و انحراف معیار ۲۳٫۸۰, انجام گردید به اثبات رسید که بین میزان تحصیلات والدین , ویژگی معلمان ,  میزان علاقه به تحصیل  , فضای آموزشی ,  شیوه مدیریت آموزشگاه و افت تحصیلی دانش آموزان رابطه معنا داری وجود ندارد . ودر پایان پیشنهادات مربوطه برای ادامه تحقیقات ارائه گردید.

مقدمه
همنوایی اجتماعی در هر جامعه ای در گرو تربیت رسمی و انتقال مواریث فرهنگی به نوباوگان است که امروزه در مدارس گوناگون و بر اساس اهداف خاص و خط مشی هایی تعیین شده است بدیهی است که این فصل جدیدی در راه اجتماعی شدن از طریق آموزش و پرورش با مشکلات و معضلاتی که موجب عدم موفقیت آنان در راه رسیدن به اهداف فراهم می کند دست به گریبان است.

از مهمترین آفت های نظام های آموزشی جهانی و من جمله در کشور ما افت تحصیلی است که همه ساله به صورتهای گوناگون تعداد بسیاری از استعدادهای بالقوه انسانی و منابع اقتصادی جامعه را هدر داده و نابسامانی های فردی و اجتماعی را بر جای می گذارد.

بنابراین دست اندر کاران عوارض ناشی از افت تحصیلی را در چند جنبه مورد بررسی قرار داده اند،جنبه نخست از نظر اقتصادی است،در طول تحصیل اغلب خانواده ها به دلیل استمرار وجود مدرسه و مشغله های زندگی و شرایط اجتماعی و اقتصادی پیش آمده کمتر وقتی برای برنامه ریزی اقتصادی آموزش کودکان خود دارند و هنوز این برنامه زندگی جایگاهی در میان خانواده ها پیدا نکرده است آنان زمانی به اهمیت قضیه پی می برند و در مورد آن حداقل حرف میزنند ،زمانی است که با ترک تحصیل و یا مردودی فرزندشان مواجه می شوند و دراین زمان است که به بازنگری آن چه رخ داده است می پردازند و با حساب دخل و خرج خانواده در طول مدت تحصیل به عمق فاجعه پی می برند.

جنبه دیگر مربوط به اثرات روانی و رفتاری ناشی از افت تحصیلی می باشد که بر دانش آموز شکست خورده وارد می آید. جنب دیگرخسارت وارده دیگر بر جامعه می باشدکه در اثر دیرتر راه یافتن فرد به بازار کار بر جامعه اعمال می شود.

بدون تردید هیچ نظام آموزشی نمی تواند صد در صد به اهداف آموزشی خود برسد ولی موفق بودن هر نظام آموزشی نزدیک تر شدن هر چه بیشتر به اهداف تعیین شده بستگی دارد.برای نزدیک تر شدن به اهداف نظام آموزشی حتما باید عوامل موثر بر افت تحصیلی را شناخت و اثر های آن را کاهش داد.

بیان مسئله
موضوع تحقیق حاضر، علل افت تحصیلی از دیدگاه معلمان و راههای مقابله با آن در مدارس دخترانه متوسطه ناحیه ۲ اردبیل می باشد.

نظام آموزشی کارآمد نظامی است که کارایی صد در صد داشته باشد و کارایی یک نظام هنگامی صد در صد است که کلیه دانش آموزانی که در دوره زمانی  واحدی برای ورود به آن ثبت نام کرده اند به اخذ گواهی نامه پایان دوره نایل گردند(پور ظهیر، تقی،۱۳۷۰).

شناخت بهتر و بیشتر عوامل موثر در ایجاد افت تحصیلی می تواند به برنامه ریزان تعلیم و تربیت ، کارشناسان آموزش و پرورش ، معلمان و مشاوران آموزشگاهها کمک نماید تا در برخورد با این گونه دانش آموزان با آگاهی و شناخت بیشتری عکس العمل نشان دهند و ضمن مقابله با این معضل آموزشی و به کارگیری شیوه های صحیح در رفع آن میزان افت تحصیلی را تا سر حد امکان کاهش دهند و بدین ترتیب از خسارت های سنگین مالی و فرهنگی ناشی از آن جلوگیری کنند.(آمیغی , سید ناصر،۱۳۷۹).

هر چند بررسی علل شکست تحصیلی تاکنون از جنبه های مختلف مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است و نتایجی نیز از آنها حاصل گشته است با این حال تحقیق حاضر در نظر دارد افت تحصیلی رااز دیدگاه معلمان  مورد بررسی قرار دهد و از جمع بندی نظرات ارائه شده توسط معلمان به یک نتیجه کلی در این مورد دست یابد.

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: علل افت تحصیلی از دیدگاه معلمان و راههای مقابله با آن در مدارس دخترانه متوسطه ناحیه ۲ شهرستان اردبیل
تعداد صفحات پروژه : ۱۱۱
مقطع علمی :
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش: —-
حجم فایل: ۴۳۰ کیلوبایت
پرسشنامه : دارد
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی  ، علوم تربیتی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” علل افت تحصیلی از دیدگاه معلمان و راههای مقابله با آن در مدارس دخترانه متوسطه” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا