پایان نامه رشته روانشناسیپروژه روانشناسی

دانلود پروژه مقایسه سلامت روان شاعران در کنار افراد غیر شاعر

پروژه روانشناسی : پروژه مقایسه سلامت روان شاعران در کنار افراد غیر شاعر

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
چکیده
با توجه به عقیده ی فروید که می گوید:«ویژگی افراد دارای سلامت روانشناختی خودآگاه کردن وبه خودآگاه آوردن آنچه ناخودآگاه است.» و استفاده از مکانیسم هایی مثل والایش در مورد قشر هنرمند ودر این پژوهش شاعران، از آنجایی که توان بیان سمبولیک هیجانات خود به شکل والایش یافته را دارند، فرض اصلی پژوهش حاضر در«داشتن سلامت روان متفاوت شاعران نسبت به سایر افراد جامعه»، گذاشته شد.
برای بررسی این فرضیه، پژوهش پس رویدادی دنبال شد. برای جمع آورری اطلاعات نیز استفاده شد. با روش نمونه گیری اتفاقی نمونه ها انتخاب شدند.نمونه ی گروه شاعرSCL-25از پرسشنامه از شاعران مراجعه کننده به کانون ادبیات ایران واقع در تهران و شاعران مراجعه کننده به مرکز اصلی حوزه ی هنری تهران  و نمونه ی افراد غیر شاعر از میان سایر اقشار غیر شاعر جامعه بودند.
وابسته (فرضیه ی ۱-۶) و تحلیل واریانس دوطرفه (فرضیه ی ۷) مورد استفاده قرارگرفت. t روش آماری  تحت ویندوز(نسخه ۱۶)استفاده شد. spss و از نرم افزار نتایج حاکی از آن بودند که سلامت روان شاعران با افراد غیر شاعر تفاوت معنی داری با هم ندارند واگر تفاوتی در نمرات سلامت روان شاعران و افراد غیر شاعر دیده می شود ناشی از خطای تصادفی و نمونه گیری است. در نهایت فرضیه های مبتنی بر متفاوت بودن وضعیت سلامت روان و سایر افراد جامعه رد شدند.
مقدمه
سلامت روان به دلیل وجود پیشگیری از اختلالات و نیز ایجاد کردن زمینه برای شناخت و ایجاد معیارهای سلامت روان در افراد جامعه مورد توجه و قابل بررسی است. از سویی کارآمدی، پیشرفت و سلامت افراد جامعه با گذر زمان پیشرفت و سلامت جامعه را در حد مطلوبی فراهم میکند. در این میان چون انسان مدام در حال تغییر است، تلاش برای شناسایی عوامل موثر در سلامت روان پایان ناپذیر می نماید. سلامت روان مقوله ای حائز اهمیت است، چرا که تأثیر روح و روان بر عملکرد جسمانی بر هیچکس پوشیده نیست …

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  مقایسه سلامت روان شاعران در کنار افراد غیر شاعر
تعداد صفحات پروژه : ۷۵
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: ندارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: ندارد سال پژوهش: ۱۳۸۶
حجم فایل: ۱۳۴ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی

.

دانلود پروژه :

در صورت تمایل به خرید این فایل به واتساپ ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴ پیام بفرستید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه روانشناسی

دانلود پایان نامه روانشناسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا