پایان نامه مهندسی مکانیکپروژه مکانیک

دانلود پروژه بررسی موتورهای احتراق داخلی

پروژه مکانیک : بررسی موتورهای احتراق داخلی

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
فهرست:

مقدمه

بخش اول : بهسازی موتورهای احتراق داخلی

روش‌های مرسوم

تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت

فناوری موتورهای وانکل

نحوه‌ی کار موتور وانکل

پرخورانی (توربو شارژینگ و سوپرشارژینگ)

سوپرشارژرها چگونه کار می‌کنند ؟

تفاوت سوپرشارژر و توربوشارژر

اصول سوپر شارژرها

انواع سوپر شارژر

مزایای سوپر شارژرها

معایب سوپر شارژرها

بخش دوم  : موتورهای نسبت تراکم متغییر (VCR)

هدف

معرفی

احتیاج به VCR

تغییرات برای پیشرفت

حرکت دادن محور میل‌لنگ

اصلاح هندسه شاتون

حرکت دادن سرسیلندر

متغیر بودن حجم محفظه احتراق با استفاده از پیستون یا سوپاپ دوم

متغیر بودن ارتفاع کف پیستون

پیستون برگشت دهنده فشار

حرکت دادن انگشتی میل‌لنگ

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

مقدمه

با اختراع موتورهای احتراق داخلی در اواخر قرن نوزدهم، تحولی شگرف در عرصه حمل و نقل پدید آمد که سرآغازی برای سرعت گرفتن در انجام کلیه امور بشر گردید. از این رو موتورهای درونسوز، روز به روز پیشرفت بیشتری را تجربه کرده و کارخانه‌های مختلف خودروسازی لحظه به لحظه در حال رقابت با یکدیگر و خلق یک فن‌آوری نوین در این موتورها می‌باشند؛ بطوریکه روزانه شاهد خلق فن‌آوریهای نوین در عرصه طراحی این‌گونه موتورها هستیم.

روشهایی که الزاما متعلق به کارخانجات بزرگ خودروسازی نیست و توسط بسیاری از تشکل‌های دانشجویی، موسسات خصوصی طراحی و توسعه (موسسه ADAC، FEV و …)، مراکز تیونینگ خودرو (AMG و  BRABUSوابسته به دایملر بنز، ALPINA و AC Schnitzer وابسته به ب ام و، ABT وابسته به آئودی و…) واشخاص با تجربه در سراسر دنیا که آشنایی کامل با علم روز خودرو دارند، ابداع می‌شود و در خودروهای تولید انبوه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موتور دوار GARRIC چهار عنصر جذب، تراکم، احتراق وخروجی را در بین پیستون های دو سویه چندگانه که درجهت خلاف هم حرکت می کنند تقسیم می کند. هر طرف یک پیستون دو سویه دائماً یکی از این چهار حالت را انجام میدهد و بنابراین نیرو تقریبا” به صورت مداوم تولید می شود و مهم تر اینکه ارتعاش به صورت مجازی آزاد می شود.

در ادامه به بحث و بررسی در مورد برخی روشهای جدید برای بهسازی موتورهای احتراق داخلی پرداخته و بطور جامع پیرامون روش نسبت تراکم متغییر (VCR) و روشهای گازسوز کردن موتورهای احتراق داخلی خواهیم پرداخت. بدیهی است در پایان این اثر نتایج بدست آمده ناشی از مطالعه کامل بر روی این دو مقوله بوده که باعث درک بهتر چگونگی تاثیر بهسازی موتورهای احتراق داخلی شده و همچنین اثرات گازسوز کردن اینگونه موتورها مشخص خواهد گردید.

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  بررسی موتورهای احتراق داخلی
تعداد صفحات پروژه : ۵۴
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: ندارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: —-
حجم فایل: ۶ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: مکانیک
گرایش های مرتبط با این پروژه:  مکانیک خودرو

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه “بررسی موتورهای احتراق داخلی ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:
دانلود پروژه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود مقالات مهندسی مکانیک با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا