دانلود رایگان گزارش کارآموزی

دانلود رایگان گزارش کارآموزی شیمی در پالایشگاه نفت پارس

گزارش کارآموزی رایگان مهندسی شیمی

 دانلود گزارش کارآموزی

.
.
 
————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” گزارش کارآموزی شیمی در پالایشگاه نفت پارس ” بدین شرح است:

آنچه که امروزه تحت نام روغن جهت روانکاری و یا کاربردهای مخصوص دیگر همچون هیدرولیک سیستم های حرارتی، عایق الکتریکی و یا برش فلزات به کار می رود می باید دارای خصائص عدیده ای باشد .
مشخصه های عمومی که هر روغنی باید داشته باشد همان مشخصه های اصلی است که ابتدا مد نظر بوده مثال اصطکاک قطعات را به منظور حرکت دو قطعه کاهش دهد ویا اینکه حرارت حاصل در سیستم که بطرق مختلف بوجود میآید تحمل به نوعی برطرف نماید و یا اینکه به نحوی آب بندی ایجاد کند که از نفوذ ذرات خارجی جلوگیری نموده و یا برعکس ذرات ریزی که از سائیدگی حاصل میشود از محل شرکت دو قطعه برداشته و از محیط عمل خارج نماید.
ولیکن تعدادی از مشخصه ها خیلی اختصاصی است و بستگی به نوع عملکرد آن دارد مثال روغنهایی که در تراشکاری بکار می رود و باید آب بخوبی مخلوط شده و از اکیسد شدن قطعات بسیار داغ فلزی در مجاورت هوا و آب جلوگیری به عمل آورده و ضمناً عمر متغیر برش را بهبود بخشد.
به منظور ساخت یک روغن که بتواند کلیه مشخصات الزم را برحسب عملکرد داشته باشد دو ماده اصلی به نام روغن و یا به مواد افزودنی را با یکدیگر مخلوط می نمائیم.
روغن پایه ماده ای است نفتی و یا سنتتیک synthetic( مصنوعی( که در حدود ۵۹-۵۴ درصد روغن را بر حسب نوع روغن تمام شده تشکیل میدهد )در بعضی موارد از این مقدار کمتر است( و میتوان نیازهای یک روغن را تا حدودی بر حسب آن عملکرد برطرف نماید. رکن اساسی هر روغن تمام شده ماده ای به نام روغن پایه است و بعد از مخلوط شدن با
مواد دیگر تبدیل به روغن محصول می گردد.
برای تهیه این ماده در حال حاضر سه راه وجود دارد که عبارت است از استفاده از برش مواد نفتی، تصفیه روغنهای مصرف شده و تهیه مصنوعی آنها )سنتتیک( که در فصول بعدی به تفصیل به روشهای تهیه آنها خواهیم پرداخت.

————-

مشخصات گزارش:

عنوان گزارش : گزارش کارآموزی شیمی در پالایشگاه نفت پارس

قالب بندی : pdf

قیمت : رایگان

 
 
 .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا