دانلود پایان نامه تاثیر یادگیری مشارکتی (جیگ ساو) بر مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی
پروژه تاثیر یادگیری مشارکتی (جیگ ساو) بر مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
بخشی از پروژه : |
فهرست:
چکیده فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت تحقیق اهداف تحقیق فرضیه های تحقیق تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق تعاریف مفهومی تعریف عملیاتی متغیرها فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینهی تحقیق مبانی نظری تحقیق مهارتهای اجتماعی مهارتهای اجتماعی چه نوع مهارتهایی هستند؟ پیشرفت تحصیلی عوامل موثر بر انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تأثیر پیشرفت تحصیلی بر انگیزش و یادگیری چه مهارتهایی منجر به پیشرفت تحصیلی میشود؟ روش مشارکتی جیگ ساو محیطهای یادگیری ویژگیهای یادگیری مشارکتی دیدگاههای عمده در یادگیری مشارکتی روشهای یادگیری مشارکتی فرایند روش جیگ ساو (بهرنگی و آقایاری، ۱۳۸۳) روش آموختن با هم روش پژوهش گروهی سازماندهی کلاس درس برای روش تدریس جیگ ساو سازماندهی یادگیری مشارکتی جهت اجرا در کلاس درس نقش معلم در روش تدریس جیگ ساو اثرات کاربرد روش مشارکتی (جیگ ساو) محدودیتهای کاربرد روش مشارکتی (جیگ ساو) تحقیقات انجام شده در داخل کشور تحقیقات انجام شده در خارج از کشور جمع بندی فصل سوم:روش تحقیق روش تحقیق جامعه آماری، نمونه و روش نمونه گیری ابزار و روشهای جمع آوری داده ها و … جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید. ———- چکیده هدف کلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی (جیگ ساو) بر مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه هفتم شهرستان جم میباشد، که به روش شبه آزمایشی با استفاده از طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل انجام یافت. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر پایه هفتم شهرستان جم به تعداد ۳۲۴ نفر میباشد. نمونه آماری این تحقیق ۵۲ نفر از دانشآموزان بود که به روش تصادفی خوشهای چندمرحلهای در دو گروه انتخاب شدند. دانشآموزان گروه آزمایشی ۱۰ جلسه به روش مشارکتی (جیگ ساو) در درس علوم آموزش دیدند. ابزار گردآوری اطلاعات آزمون مهارتهای اجتماعی ماتسون و آزمون پیشرفت تحصیلی (معلم ساخته) که شامل ۵۶ سوال مهارتهای اجتماعی و ۲۰ سوال پیشرفت تحصیلی بود بعد از تأیید روایی و پایایی آن آزمون به عمل آمد. نتایج پژوهش حاضر حاکی از آن بود که t در تجزیه و تحلیل یافتههای تحقیق از آزمون روش یادگیری مشارکتی (جیگ ساو) در رشد مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان تأثیر معناداری دارد. واژگان کلیدی: یادگیری مشارکتی (جیگ ساو)، مهارتهای اجتماعی، پیشرفت تحصیلی مقدمه در طول تاریخ انسان همواره کوشیده است تا تجارب و یافتههای خود را به فرزندان و نسل آینده منتقل کند. این نیاز به آموزش و یادگیری، سبب بقای جوامع بشری شده است و بدین سان فرهنگ سازی و حفظ آن، بخش جداناپذیر آرمانهای انسانی و شناسنامه انسان شده است. آموزش و یادگیری یک وظیفه راهبردی است و همواره این سوال برای صاحب نظران تعلیم و تربیت بوده است که میخواهیم چه چیزی را یاد بدهیم و چگونه میخواهیم آن را یاد بدهیم و برای یک آموزش اثربخش و کارآمد، استفاده از فنون و راهبردهای مطلوب دارای اهمیت بسیار است. همگام با تحولات روزافزون دانش و فناوری نظام آموزشی نیز تغییرات را سریع پذیرفته است (فهامی و عزتی، ۱۳۸۸). بنابراین تغییر هدفهای برنامه درسی، مواد و محتوای آموزشی، روشها و مسائل آموزشی و روی هم رفته تغییر در فرآیند یاددهی و یادگیری و همگام شدن با نوآوریها امری مسلم و انکارناپذیر است. امروزه رشد شخصیت همه جانبه فرد یکی از هدفهای اساسی و اولیه نظامهای آموزشی شده است و یکی از جنبههای رشد و شخصیت انسان؛ جنبه اجتماعی است. جنبه اجتماعی رشد و آماده کردن دانشآموزان برای به سر بردن با دیگران و همکاری با آنها مدتهاست که نظر مربیان را جلب کرده است. یادگیری مشارکتی رویکردی فعال و نوین است که بستری گسترده برای پژوهش و مطالعه د رجنبهها و متغیرهای گوناگون مرتبط با آن دارد. لذا در این تحقیق محقق به دنبال بررسی تأثیر روش تدریس مشارکتی جیگ ساو بر مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه اول بوده است. امید است که روزنهای برای مطالعه و تحقیق بیشتر و گاهی برای بهبود فرایند یاددهی – یادگیری باشد. بیان مسئله بحث یادگیری فعال و یادگیرنده فعال و پژوهنده و مشارکت جو امروزه در مباحث تربیتی جایگاه ویژهای دارد؛ اما در نظام آموزشی ایران معلمان با تکیه بر روشهای سنتی به ویژه سخنرانی شاگردان را به حفظ و تکرار مفاهیم علمی ترغیب مینمایند و علی رغم اینکه در محافل علمی و تربیتی و حتی اجرایی صحبت از فعال بودن دانشآموز، رشد فکری و آزاداندیشی میشود؛ اما عملا چنین نظرگاههایی جنبه شعارگونه به خود گرفته اند. از سوی دیگر سخن از تقویت روحیه همکاری و رفاقت در بین دانشآموزان، رشد مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی آنان میشود؛ اما عملا نه تنها گام موثری در این راستا برداشته نمی شود، بلکه اغلب اوقات همکاری و رفاقت به نوعی رقابت تبدیل میشود که نتیجه اش افزایش حس حسادت، کینه و دشمنی در بین شاگردان است. (کرامتی ۱۳۸۱، ص۴) |
.
مشخصات پروژه : | |
عنوان فارسی: تأثیر یادگیری مشارکتی (جیگ ساو) بر مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه هفتم شهرستان جم | |
تعداد صفحات پروژه : ۱۳۸ |
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد |
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) | محتوای فایل : zip |
فهرست: دارد | چکیده: دارد |
مقدمه: دارد |
تصویر: ندارد |
منبع: دارد | سال پژوهش: ۱۳۹۴ |
حجم فایل: ۸۵۰ کیلوبایت |
پرسشنامه: دارد |
رشته های مرتبط با پروژه: علوم تربیتی | |
گرایش های مرتبط با این پروژه: مدیریت و برنامه ریزی آموزشی ، تحقیقات اموزشی |
.
خرید پروژه : |
جهت خرید پروژه “تاثیر یادگیری مشارکتی (جیگ ساو) بر مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید |
.
مطالب مرتبط: |
دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی |
.
پشتیبانی : | |
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد. | |
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@
– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴ – ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر |