پایان نامه رشته روانشناسیپایان نامه علوم تربیتیپروژه روانشناسیپروژه علوم تربیتی

دانلود پایان نامه رابطه سبک مدیریت کلاس اساتید با یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان

پایان نامه رابطه سبک مدیریت کلاس اساتید با یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول کلیات پژوهش

۱-۱- مقدمه

۱-۲- بیان مسئله

۱-۳- هدفهای تحقیق

۱-۳-۱- اهداف کلی

۱-۳-۲- اهداف جزئی

۱-۴- اهمیت و ضرورت تحقیق

۱-۵- سؤال ها یا فرضیه های تحقیق

۱-۵-۱- فرضیه اصلی

۱-۵-۲- فرضیه های فرعی

۱-۶- تعریف مفاهیم مطرح شده در سؤال ها یا فرضیه های تحقیق

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش

مقدمه

۲-۱- مبانی نظری

۲-۱-۱- تعریف مدیریت

۲-۱-۲ – مدیریت کلاس

۲-۱-۲-۱- سبک های مدیریت

۲-۱-۲-۲- سبک مدیریت مداخله گرا

۲-۱-۲-۳- سبک مدیریت غیر مداخله گرا

۲-۱-۲-۴- سبک مدیریت تعامل گرا

۲-۱-۳- یادگیری خود تنظیمی

۲-۱-۴- پیشرفت تحصیلی

۲-۱-۴-۱- اهمیت پیشرفت تحصیلی

۲-۱-۴-۲- اهمیت پیش بینی پیشرفت تحصیلی از لحاظ کاربردی

۲-۱-۴-۳- اهمیت پیش بینی پیشرفت تحصیلی از نظر کارآیی نظام آموزشی

۲-۲- مبانی تجربی

۲-۲-۱- تحقیقات انجام شده در داخل کشور

۲-۲-۲- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

۲-۳- جمع بندی کلی نظریه ها و تحقیقات

فصل سوم روش پژوهش

مقدمه

۳-۱- نوع تحقیق

۳-۲- متغیرهای مورد بررسی

۳-۳- جامعه آماری

۳-۴- حجم نمونه و روش نمونه گیری

۳-۵- ابزارهای تحقیق

۳-۶- روایی و پایایی ابزار سنجش

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

چکیده:

با توجه به تأثیر مدیریت کلاس در ایجاد جو مناسب و مطلوب یادگیری از یک طرف و تأثیر یادگیری خود تنظیمی در زندگی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی و ارتقاء تعلیم و تربیت از طرف دیگر، این پژوهش بر آن است تا رابطه سبک مدیریت کلاس با یادگیری خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی شهرستان کرمان را بررسی نماید.

در این پژوهش سبک های مدیریت کلاس در قالب سه سبک مداخله گرا، تعامل گرا و غیرمداخله گرا و یادگیری خودتنظیمی در دانشجویان به صورت کلی در نظر گرفته شده است. روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. به همین منظور از میان جامعه دانشجویان دو مؤسسه آموزش عالی شهر کرمان (۱۹۰۰ نفر)، تعداد ۳۲۴ نفر به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. همچنین از میان جامعه اساتید این دو مؤسسه۷۰ نفر به صورت تمام شماری انتخاب گردیدند. ابزار جمع آوری اطلاعات این پژوهش، پرسشنامه و از نوع بسته پاسخ می باشد.

در این تحقیق برای گردآوری اطلاعات از دو پرسشنامه استفاده شده است، یکی پرسشنامه سبک مدیریت کلاس و دیگری پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی. روایی و پایایی پرسشنامه سبک مدیریت کلاس به ترتیب به میزان ۷۰% و ۶۸% و روایی و پایایی پرسشنامه یادگیری خود تنظیمی به میزان ۷۴% و ۹۵% برآورد گردیده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش همبستگی پیرسون ، اسپیرمن همراه با نمودار  پراکنش و آزمون کلموگرف اسمیرنف و آزمون T و Anova و تحلیل رگرسیون چند متغیره استفاده شده است.

بر اساس نتایج بدست آمده از تحلیل داده ها،فرضیه تحقیق مبنی بر وجود رابطه میان سبک مدیریت کلاس با یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی تایید گردید. هم چنین نتایج نشان می دهند ، رابطه میان این متغیرها معکوس می باشد، بدین معنی که هرچه نمرات سبک مدیریت کلاس کاهش می یابد ( یعنی از سبک مداخله گر به سمت سبک تعاملی پیش می رود ) ، نمرات یادگیری خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان افزایش می یابد.

در واقع هرچه سبک مدیریت تعامل گرا تر باشد یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان بیشتر خواهد بود. هم چنین طبق اطلاعات به دست آمده؛ بین سبک مدیریت کلاس اساتید زن و مرد و هم چنین یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان زن و مرد تفاوت معناداری مشاهده نگردید.

واژگان کلیدی: سبک مدیریت کلاس، یادگیری خود تنظیمی، پیشرفت تحصیلی

 

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: بررسی رابطه سبک مدیریت کلاس اساتید با یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی شهرکرمان
تعداد صفحات پروژه :  ۱۴۶
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۹۳
حجم فایل: ۲۱۰ کیلوبایت
پرسشنامه: دارد
رشته های مرتبط با پروژه: علوم تربیتی
گرایش های مرتبط با این پروژه: مدیریت و برنامه ریزی آموزشی  ، تحقیقات اموزشی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” رابطه سبک مدیریت کلاس اساتید با یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا