دانلود رایگان پروپوزال

دانلود رایگان پروپوزال مدیریت بازرگانی بین الملل

نمونه پروپوزال آماده مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

 

عنوان فارسی : بررسی و اولویت بندی تاثیر سیاست ­های دولت در زمینه رشد صادرات (مطالعه موردی صنایع غذایی استان خوزستان)

عنوان انگلیسی : Exploring and prioritize the factors influencing government policy on export growth (case study food khuzestan).

 

بیان مسأله :

در طول تاریخ مفهوم نقش دولت، تغییر و تحول چشمگیری یافته است. شرکت­ های صنعتی و تجاری در سال ­های اخیر از دولت­ ها انتظار کار بیشتری داشته اند. حضور دولت­ ها چه از نظر کمی (حجم فعالیت­ها) و چه از نظر کیفی­(­عمق پیچیدگی وظایف)­ در زمینه مسایل اقتصادی به طور مداوم افزایش یافته است. در واقع در کشور ما به­ دلیل حجم بزرگ دولت و ضریب نفوذ بالای سیاست­ های دولت در تمام بخش­ ها، هر گونه فعالیت و سیاست دولت می ­تواند تاثیر بسزایی در بخش­ های مختلف جامعه بگذارد.

از طرفی بسیاری از شرکت­ ها به خاطر فقدان تجربه، منابع محدود، یا سایر موانع نمی ­توانند یا نمی­ خواهند صادرات را به طور وسیع دنبال کنند. برنامه­ های توسعه صادرات توسط دولت، تشکل­ های تجاری و دیگر سازمان­ ها ارایه می ­شوند تا به شرکت­ها برای غلبه بر این محدودیت­ ها کمک نموده و نقش کلیدی در تشویق فعالیت­های تجاری بین الملل ایفا کنند.

هر چند بررسی سیستماتیکی وجود ندارد که ارتباط علی بین برنامه­ ها و عملکرد صادراتی شرکت ­ها را نشان بدهد، و علی رغم گزارشات متعددی که نشان­گر تاثیر مثبت استفاده وسیع از کمک­ های صادراتی بر رشد صادرات شرکت­ ها است، تنها تعداد معدودی از مطالعات­، اثر برنامه ­های صادراتی دولت را بر عملکرد صادراتی شرکت­ ها بررسی کرده ­اند.

در هر صورت هیچ کدام از این مطالعات به طور عمیق به اثرات برنامههای توسعه صادرات دولت بر شرکتها نپرداخته اند. از طرفی یکی از عوامل اثرگذار در بحث صادرات وجود ثبات سیاسی در راس حکومت میباشد. در واقع عدم وجود این ثبات منجر به این خواهد شد که رشد سرمایه گذاری در کشور به سرعت کم و تا حد زیادی متوقف شود. این موضوعی است که در کشور ما به وضوح دیده می شود. عدم ثبات سیاسی منجر به ایجاد یک نگرانی در مورد آینده کشور به عنوان عامل اثرگذار در تصمیم سرمایه گذاران خواهد بود و زمانی که این رشد سرمایه گذاری کم یا متوقف شود منجر به آن خواهد شد که رشد اقتصادی متوقف شود. این تنها یکی از ابعاد مهم و تاثیرگذار می باشد…

 

 .

.

مطالب مرتبط:
دانلود پایان نامه و پروژه
دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی
بانک موضوعات پایان نامه
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه ها
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانلود رایگان پروپوزال
آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال
جزوه آموزش تکمیل فرم پروپوزال
چگونه پروپوزال خوب بنویسیم ؟
نگارش فرضیه در پروپوزال
اهداف تحقیق را چگونه در پروپوزال بنویسیم ؟
اشتباهات رایج در نگارش پروپوزال
۱۰ سوال اساسی درباره بیان مسئله در مقاله و پروپوزال
دانلود رایگان کتاب راهنمای نگارش پروپوزال
شیوه نامه ارجاع به منابع در پروپوزال و پایان نامه
آموزش نحوه نگارش پروپوزال – قسمت اول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا