پایان نامه رشته روانشناسیپایان نامه علوم تربیتیپروژه روانشناسیپروژه علوم تربیتی

دانلود پروژه تاثیر آموزش پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی

پروژه و پایان نامه روانشناسی و علوم تربیتی : تاثیر دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی کودکان دوره ابتدایی

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

مقدمه
فصل اول
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقق
اهداف تحقیق
تعریف اصطلاحات تحقیق
سئوالات تحقیق
تعاریف عملیاتی
فرضیه تحقیق
متغیر ها
فصل دوم – پیشینه مطالعاتی

تاریخچه آموزش در دوران کودکی در جهان
تاریخچه آموزش و پیش دبستانی در ایران
سیر فرهنگ و تعلیم و تربیت در اروپا
تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام
مرور اجمالی بر آموزش پیش دبستانی در کشور های مختلف جهان
تاثیر اشتغال مادران بر عملکرد کودکان پیش دبستانی

فصل سوم- روش تحقیق
مقدمه
جامعه آماری
نمونه آماری
روش جمع آوری اطلاعات
تجزیه و تحلیل داده ها
آزمون T
ویژگی های توزیعای T استودنت
آزمون T مقایسه میانگین های مستقل

فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده ها

خلاصه نتایج آماری
جدول توضیع جدول فراوانی درس فارسی
جدول توضیع فراوانی درس ریاضی
لیست نمرات پس آزمون درس املا
جدول توزیع فراوانی درس املا
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات
خلاصه و نتیجه گیری
محدودیتهای تحقیق
توصیه ها برای تحقیقات بعدی
منابع

———-

چکیده

این پژوهش تحت عنوان تاثیر دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی کودکان دوره ابتدایی شهر تهران صورت گرفته است.

جامعه آماری شامل۶۰ نفر ، که انتخاب آنها بصورت کاملاً تصادفی می باشد. با توجه به اینکه پژوهشهای متعدد در مورد پیشرفت تحصیلی صورت گرفته ، اما هنوز بسیاری از زوایای این امر مهم ناشناخته باقی مانده و کشور ما با وجود سرمایه گذاری ها و صرف هزینه های کلان هنوز موفقیت های لازم را در این زمینه  کسب نکرده است این پژوهش در صدد است تا زاویه ای دیگر از این پدیده را روشن کند و مسئولین آموزشی را برای رسیدن  به اهدافشان یاری نماید.

امروزه این نکته در زمینه تربیت مسلم است که متناسب بودن برنامه و محتوای آموزشی با مراحل تحول دانش آموزان باعث فهم مطالب و اجتناب از انباشن حافظه می گردد و یک ضرورت آموزشی محسوب می شود.

براین اساس پژوهش حاضر در صدد است تا ارتباط بین تاثیر پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی بین کسانی که دورۀ پیش دبستانی را طی نموده اند و آنهایی که از گذارن این دوره بی بهره بوده اند را روشن سازد.

بیان مسأله

یافته های تحقیقاتی حاکی از آن است که ارائه برنامه های پیش دبستانی نه تنها موجب تغییرات در توانایی های ذهنی کودکان می گردد . بلکه اثرات دراز مدتی نیز بر سازگاری آنان یا محیط کلاس و پیشرفت تحصیلی در دوره دبستان بر جای می گذارد. با توجه به این مسأله است که باید برای ایجاد پیشرفت در امور زندگی به دورۀ ۶ ساله اول زندگی توجه خاصی مبذول شود تا زیر بنای محکمی برای مراحل بعدی پی ریزی گردد.

با توجه به اینکه عده ای از دانش آموزان قبل از ورود به  دبستان و قبل از اینکه دوره ای جدید از زندگی خود را شروع کنند به جایی قدم می گذارند که یک طرف فرد را آماده ورود به دبستان می کند و از طرف دیگر به فرد آموزشهایی می دهد که اورا دقیقأ از وابستگی به خانواده جدا می کند و نیز به او می آموزد کهم زندگی فقط محصور به خانواده نیست و او باید از تجربه های استفاده کند.

پیاژه رو ی این موضوع تأکید می کند به کودک در دوران پیش دبستانی باید فرصت کافی برای رشد کاربردهای حسی – حرکتی داده شود و توجه او به کنفرانس بین المللی آموزش عمومی در اوایل سال ۱۹۳۹ این است که برای کودکان پیش دبستان باید وسایل مختلف آموزش حسی و حرکتی داده شود و خواندن و نوشتن برای سالهای اول دبستان گذاشته شود.

با توجه به تحقیقات مختلف صورت گرفته در مورد آموزش پیش دبستانی و اهمیت آن در اینجا این مسأله مطرح می شود که آیا بین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان که دوره پیش دستانی را طی نموده اند با دانش آموزانی که این دوره را طی ننموده اند تفاوتی معنی داری وجود دارد ؟

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: تاثیر دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی کودکان دوره ابتدایی شهر تهران 
تعداد صفحات پروژه :  ۱۲۰
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش: —-
حجم فایل: ۱۱۰ کیلوبایت
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی  ، علوم تربیتی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” تاثیر دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی کودکان دوره ابتدایی” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا