پایان نامه علوم تربیتیپروژه علوم تربیتی

دانلود پایان نامه تاثیر بازی های پیش دبستانی بر مهارت های ذهنی و اجتماعی کودکان

پروژه تاثیر بازی های پیش دبستانی بر مهارت های ذهنی و اجتماعی کودکان

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

چکیده

فصل اول

کلیات پژوهش

۱-۱- مقدمه

۱-۲- بیان مسئله

۱-۳- ضرورت و اهمیت پژوهش

۱-۴- اهداف پژوهش

۱-۴-۱- هدف کلی

۱-۴-۲-  اهداف جزیی

۱-۵- فرضیه های  پژوهش

۱-۶- تعریف نظری متغیرهای پژوهش

۱-۶-۱- بازی

۱-۶-۲- مهارتهای ذهنی

۱-۶-۳- مهارت  های اجتماعی

۱-۷-  تعاریف عملیاتی

۱-۷-۱ بازی

۱-۷-۲- مهارت های ذهنی

۱-۷-۳-  مهارت های اجتماعی

فصل دوم

ادبیات و پیشینه ی تحقیق

۲-۱- مقدمه

۲-۲- مباحث نظری بازی  و فعالیت های بدنی

۲-۲-۱- بازی چیست؟

۲-۲-۲- وﯾﮋگی های اساسی بازی

۲-۳- نظریه ی انرﮊی مازاد

۲-۴- نظریه ی پیش تمرینی

۲-۴-۱- نظریه ی غریزی مک دوگال

۲-۴-۲- نظریه ی اجتماعی گروس

۲-۴-۳- نظریه ی ویلیام اشترن

۲-۴-۴- نظریه ی پستالوژی

۲-۵- نظریه ی بازپیدایی

۲-۶- نظریه ی بیان خود

۲-۷- نظریه ی ﮊان پیاﮊه

۲-۸- انواع بازی به نظر ﮊان پیاﮊه

۲-۸-۱- بازی های مهارتی

۲-۸-۲-  بازی های نمادین

۲-۸-۳-  بازی های با قاعده

۲-۸-۴-  بازی های سازنده

۲-۹- نظریهی شارلوت بوهلر

۲-۹-۱- بازی های کنشی

۲-۹-۲- بازی های وانمود سازی یا خیالی

۲-۹-۳- بازی های انفعالی

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

چکیده

پژوهش حاضر یک پژوهش از نوع شبه آزمایشی با گروه کنترل و آزمایش است، که به تأثیر بازی های پیش دبستانی بر مهارت های ذهنی و اجتماعی کودکان مراکز پیش دبستانی ناحیه یک شهر شیراز در سال تحصیلی۹۳-۹۲ پرداخته است.

جامعه آماری شامل ۳۰۸۶ کودک پیش دبستانی می باشد که در گروه سنی ۵ تا ۶ سال مشغول به تحصیل بودند که از بین آنها ۶۰ نفر به صورت تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه  پژوهش انتخاب شدند . شرکت کنندگان پژوهش به دو گروه کنترل و آزمایش  تقسیم شدند.پس از یکسان سازی گروه ها ابتدا از کل شرکت کنندگان، که ۳۰ نفر آن ها پسر و ۳۰ نفر دختر بودند پیش آزمون بصری – حرکتی بندر گشتالت به منظور سنجش مهارت های ذهنی از کودکان گرفته شد و پرسشنامه ی مهارت های اجتماعی ماتسون(۱۹۸۳) به منظور سنجش مهارت های اجتماعی کودکان در اختیار معلمان قرار داده شد.

سپس از هر گروه ۱۵ نفر به صورت تصادفی به عنوان گروه آزمایش و ۱۵ نفر نیز به عنوان گروه کنترل انتخاب گردیدند و بازی­ها به گروه های آزمایش طی دو ماه و هرهفته دو جلسه ی یک و نیم ساعته آموزش داده شد. بعد از آموزش بازی ها، مجددا آزمون ها تکرار گردید، سپس داده های بدست آمده از طریق آمار توصیفی و آزمون تحلیل کواریانس چند متغیره (مانکووا) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشانگر تأثیر بازی ها بر مهارت های ذهنی و اجتماعی کودکان گروه آزمایشی نسبت به کودکان گروه کنترل به طور معنادار بود.

کلید واژه ها: بازی های پیش دبستانی، مهارت های ذهنی، مهارت های اجتماعی،کودکان پیش دبستانی

– مقدمه:

انسان با مجموعه ای از ویژگی های خود متولد می شود. این ویژگی ها در ارتباط مستقیم با حیات زیستی انسان هستند یعنی بدون وجود آنها امکان ادامه ی زندگی و بقاء برای انسان موجود نیست، این ویژگی ها عبارتند از غذا خوردن، آشامیدن، نفس کشیدن و غیره.همزمان با افزایش سن بتدریج ویژگی های دیگری در انسان پدید می آید.

این  ویژگی های ثانویه بدون تردید نتیجه تعامل کودک با محیط و در واقع اثرات متقابل وراثت و محیط بر روی کودک است.از جمله ی این ویژگی ها رشد ذهنی کودک و میل کودک برای فعالیت های گروهی و ارتباط با دیگران است که این فعالیت ها در سنین پیش از دبستان بیشتر در قالب بازی نمود پیدا می کند. با در نظر گرفتن این موضوع نقش والدین و مربی آموزشی می تواند نقشی تعیین کننده در هدایت و رشد این گونه فعالیت ها به سمت پرورش مهارت­های ذهنی و اجتماعی کودک در جهت مناسب باشد.

ظرفیت حرکتی کودک همزمان با رشد یافتگی فیزیولوژیکی و همچنین بر اساس چگونگی تعامل با اطرافیان که به میدان تحولی کودک نظم، جهت و انسجام می دهد، متحول می شود. بازی شرایطی را برای کودک فراهم می سازد که بر اساس آن می تواند به اکتشاف دنیای پیرامونش بپردازد و امکان رشد وسیع و همه جانبه کودک را فراهم می سازد(دادستان،۱۳۸۶).

امروزه اهمیت و ارزش بازی در دوران کودکی به وسیله ی پژوهش های گسترده، کاملاً مورد تأیید قرارگرفته است. بازی روی رشد جسمی، عاطفی، ذهنی، آموزشی، اخلاقی، شخصیتی، اجتماعی تأثیر  می گذارد و دارای ارزش تشخیصی و درمانی نیز می باشد(مقدم، ۱۳۸۶)…

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: تاثیر بازی های پیش دبستانی بر مهارت های ذهنی و اجتماعی کودکان مراکز پیش‌دبستانی ناحیه یک شهر شیراز در سال تحصیلی۹۳-۹۲
تعداد صفحات پروژه :  ۹۸
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۹۳
حجم فایل: ۱۹۰ کیلوبایت
پرسشنامه: دارد
رشته های مرتبط با پروژه: علوم تربیتی
گرایش های مرتبط با این پروژه: آموزش و پرورش پیش دبستانی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” تاثیر بازی های پیش دبستانی بر مهارت های ذهنی و اجتماعی کودکان” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا