دانلود پایان نامه تاثیر بازی های پیش دبستانی بر مهارت های ذهنی و اجتماعی کودکان
پروژه تاثیر بازی های پیش دبستانی بر مهارت های ذهنی و اجتماعی کودکان
بخشی از پروژه : |
فهرست:
چکیده فصل اول کلیات پژوهش ۱-۱- مقدمه ۱-۲- بیان مسئله ۱-۳- ضرورت و اهمیت پژوهش ۱-۴- اهداف پژوهش ۱-۴-۱- هدف کلی ۱-۴-۲- اهداف جزیی ۱-۵- فرضیه های پژوهش ۱-۶- تعریف نظری متغیرهای پژوهش ۱-۶-۱- بازی ۱-۶-۲- مهارتهای ذهنی ۱-۶-۳- مهارت های اجتماعی ۱-۷- تعاریف عملیاتی ۱-۷-۱ بازی ۱-۷-۲- مهارت های ذهنی ۱-۷-۳- مهارت های اجتماعی فصل دوم ادبیات و پیشینه ی تحقیق ۲-۱- مقدمه ۲-۲- مباحث نظری بازی و فعالیت های بدنی ۲-۲-۱- بازی چیست؟ ۲-۲-۲- وﯾﮋگی های اساسی بازی ۲-۳- نظریه ی انرﮊی مازاد ۲-۴- نظریه ی پیش تمرینی ۲-۴-۱- نظریه ی غریزی مک دوگال ۲-۴-۲- نظریه ی اجتماعی گروس ۲-۴-۳- نظریه ی ویلیام اشترن ۲-۴-۴- نظریه ی پستالوژی ۲-۵- نظریه ی بازپیدایی ۲-۶- نظریه ی بیان خود ۲-۷- نظریه ی ﮊان پیاﮊه ۲-۸- انواع بازی به نظر ﮊان پیاﮊه ۲-۸-۱- بازی های مهارتی ۲-۸-۲- بازی های نمادین ۲-۸-۳- بازی های با قاعده ۲-۸-۴- بازی های سازنده ۲-۹- نظریهی شارلوت بوهلر ۲-۹-۱- بازی های کنشی ۲-۹-۲- بازی های وانمود سازی یا خیالی ۲-۹-۳- بازی های انفعالی و … جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید. ———- چکیده پژوهش حاضر یک پژوهش از نوع شبه آزمایشی با گروه کنترل و آزمایش است، که به تأثیر بازی های پیش دبستانی بر مهارت های ذهنی و اجتماعی کودکان مراکز پیش دبستانی ناحیه یک شهر شیراز در سال تحصیلی۹۳-۹۲ پرداخته است. جامعه آماری شامل ۳۰۸۶ کودک پیش دبستانی می باشد که در گروه سنی ۵ تا ۶ سال مشغول به تحصیل بودند که از بین آنها ۶۰ نفر به صورت تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند . شرکت کنندگان پژوهش به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند.پس از یکسان سازی گروه ها ابتدا از کل شرکت کنندگان، که ۳۰ نفر آن ها پسر و ۳۰ نفر دختر بودند پیش آزمون بصری – حرکتی بندر گشتالت به منظور سنجش مهارت های ذهنی از کودکان گرفته شد و پرسشنامه ی مهارت های اجتماعی ماتسون(۱۹۸۳) به منظور سنجش مهارت های اجتماعی کودکان در اختیار معلمان قرار داده شد. سپس از هر گروه ۱۵ نفر به صورت تصادفی به عنوان گروه آزمایش و ۱۵ نفر نیز به عنوان گروه کنترل انتخاب گردیدند و بازیها به گروه های آزمایش طی دو ماه و هرهفته دو جلسه ی یک و نیم ساعته آموزش داده شد. بعد از آموزش بازی ها، مجددا آزمون ها تکرار گردید، سپس داده های بدست آمده از طریق آمار توصیفی و آزمون تحلیل کواریانس چند متغیره (مانکووا) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشانگر تأثیر بازی ها بر مهارت های ذهنی و اجتماعی کودکان گروه آزمایشی نسبت به کودکان گروه کنترل به طور معنادار بود. کلید واژه ها: بازی های پیش دبستانی، مهارت های ذهنی، مهارت های اجتماعی،کودکان پیش دبستانی – مقدمه: انسان با مجموعه ای از ویژگی های خود متولد می شود. این ویژگی ها در ارتباط مستقیم با حیات زیستی انسان هستند یعنی بدون وجود آنها امکان ادامه ی زندگی و بقاء برای انسان موجود نیست، این ویژگی ها عبارتند از غذا خوردن، آشامیدن، نفس کشیدن و غیره.همزمان با افزایش سن بتدریج ویژگی های دیگری در انسان پدید می آید. این ویژگی های ثانویه بدون تردید نتیجه تعامل کودک با محیط و در واقع اثرات متقابل وراثت و محیط بر روی کودک است.از جمله ی این ویژگی ها رشد ذهنی کودک و میل کودک برای فعالیت های گروهی و ارتباط با دیگران است که این فعالیت ها در سنین پیش از دبستان بیشتر در قالب بازی نمود پیدا می کند. با در نظر گرفتن این موضوع نقش والدین و مربی آموزشی می تواند نقشی تعیین کننده در هدایت و رشد این گونه فعالیت ها به سمت پرورش مهارتهای ذهنی و اجتماعی کودک در جهت مناسب باشد. ظرفیت حرکتی کودک همزمان با رشد یافتگی فیزیولوژیکی و همچنین بر اساس چگونگی تعامل با اطرافیان که به میدان تحولی کودک نظم، جهت و انسجام می دهد، متحول می شود. بازی شرایطی را برای کودک فراهم می سازد که بر اساس آن می تواند به اکتشاف دنیای پیرامونش بپردازد و امکان رشد وسیع و همه جانبه کودک را فراهم می سازد(دادستان،۱۳۸۶). امروزه اهمیت و ارزش بازی در دوران کودکی به وسیله ی پژوهش های گسترده، کاملاً مورد تأیید قرارگرفته است. بازی روی رشد جسمی، عاطفی، ذهنی، آموزشی، اخلاقی، شخصیتی، اجتماعی تأثیر می گذارد و دارای ارزش تشخیصی و درمانی نیز می باشد(مقدم، ۱۳۸۶)… |
.
مشخصات پروژه : | |
عنوان فارسی: تاثیر بازی های پیش دبستانی بر مهارت های ذهنی و اجتماعی کودکان مراکز پیشدبستانی ناحیه یک شهر شیراز در سال تحصیلی۹۳-۹۲ |
|
تعداد صفحات پروژه : ۹۸ |
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد |
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) | محتوای فایل : zip |
فهرست: دارد | چکیده: دارد |
مقدمه: دارد |
تصویر: ندارد |
منبع: دارد | سال پژوهش: ۱۳۹۳ |
حجم فایل: ۱۹۰ کیلوبایت |
پرسشنامه: دارد |
رشته های مرتبط با پروژه: علوم تربیتی | |
گرایش های مرتبط با این پروژه: آموزش و پرورش پیش دبستانی |
.
خرید پروژه : |
جهت خرید پروژه ” تاثیر بازی های پیش دبستانی بر مهارت های ذهنی و اجتماعی کودکان” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید |
.
مطالب مرتبط: |
دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی |
.
پشتیبانی : | |
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد. | |
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@
– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴ – ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر |