پایان نامه رشته مدیریتپروژه مدیریت

دانلود پایان نامه تاثیر هوش تجاری بر عملکرد بازرگانی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری

پایان نامه ارشد مدیریت بازرگانی: تاثیر هوش تجاری بر عملکرد بازرگانی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری استان گیلان

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

چکیده

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱ ) مقدمه

۱-۲ ) بیان مساله

۱–۳ ) مدل تحقیق

۱-۴) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

۱ – ۵) اهداف تحقیق

۱ – ۶) فرضیه های تحقیق

۱-۷) تعریف نظری و عملیاتی متغیرها

۱-۸ ) قلمرو تحقیق

۱-۸-۱) قلمرو موضوعی تحقیق

۱-۸-۲) قلمرو مکانی تحقیق

۱-۸-۳) قلمرو زمانی تحقیق

فصل دوم: ادبیات تحقیق

بخش اول: هوش تجاری

۲-۱-۱) تعریف هوش تجاری

۲-۱-۲) عناصر مؤثر بر هوش تجاری

۲-۱-۳)  اجزای هوش تجاری

۲-۱-۴)  اهمیت هوش تجاری

۲-۱-۵) اهداف اصلی هوشمندی کسب وکار

۲-۱-۶) کاربرد هوش تجاری در صنعت بانکداری

۲-۱-۷) اثر بخشی هوش تجاری

۲-۱-۸) ارزیابی هوش تجاری

۲-۱–۹) پشتیبانی تصمیم و هوش تجاری

بخش دوم: عملکرد بازرگانی

۲-۲-۱) مقدمه

۲-۲-۲) تعریف عملکرد

۲-۲-۳) ارزیابی و سنجش عملکرد

۲-۲-۴) سنجش عملکردسازمانی

۲-۲-۵) مدل های سنجش و اندازه گیری عملکرد

۲-۲-۶) عملکرد بازار

۲-۲-۷) روش های مختلف سنجش عملکرد بازار

۲-۲-۸) الگوی کارت امتیازی متوازن (BSC)

۲-۲-۹) توسعه مفهوم کارت امتیازی متوازن توسط کاپلان ونورتن

۲-۲-۱۰) اهداف ارزیابی عملکرد سازمانی

۲-۲-۱۱) عملکرد شرکت ها از  دیدگاه های مختلف

۲-۲-۱۱-۱) عملکرد شرکت از دیدگاه بازار مشتری

۲-۲-۱۱-۲) عملکرد شرکت از دیدگاه بازارهای عوامل

۲-۲-۱۱-۳) عملکرد شرکت از دیدگاه بازارهای مالی

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

۳-۱) مقدمه

۳-۲) فرآیند اجرای تحقیق

۳-۳) روش تحقیق

۳-۴) جامعه و نمونه آماری

۳-۵) روش ها و ابزار جمع آوری داده ها

۳-۵-۱) روایی پرسشنامه

۳-۵-۲) پایایی پرسشنامه

۳-۶) روش تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

۴-۱) مقدمه

۴-۲) توصیف ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان

۴-۳) توصیف متغیر های تحقیق

۴-۴) بررسی پیش نیاز های انجام آزمون تحلیل رگرسیون

۴-۵) آزمون فرضیات تحقیق

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-۱) مقدمه

۵-۲) نتایج آمار توصیفی

۵-۳) نتایج آمار استنباطی

۵-۴) پیشنهادات براساس یافته های تحقیق

۵-۵) محدودیت های تحقیق

منابع و مأخذ

———-

 چکیده

نظام بانکی کشور به عنوان یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی جامعه در ارتباط با جذب و هدایت وجوه سپرده گذاران، ارائه خدمات به مردم و مشارکت در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش های مؤثری برعهده دارد و عدم توانایی این نظام، مشکلات عدیده ای را در راه توسعه کشور ایجاد خواهد کرد.

به دلیل نقش بسیار مهم و اساسی بانک ها در اکثر فعالیتهای اقتصادی، بررسی عملکرد بانکهای موجود و شناسایی عوامل موثر بر آنها اهمیت ویژه ای یافته است.تحقیق حاضر در راستای این هدف به بررسی رابطه بین هوش تجاری و ابعاد آن با عملکرد بازرگانی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری پرداخته است.

جامعه آماری تحقیق حاضر , بانک ها و موسسات مالی و اعتباری استان گیلان است که با توجه به یکپارچگی فرآیندهای سیستم های تجاری در تمامی شعب هر بانک و موسسه مالی، شعب سرپرستی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری استان گیلان  که تعدادشان ۳۴ عدد می باشد، مورد آزمون قرار گرفته اند.در تحقیق حاضر برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه هوش تجاری و عملکرد بازرگانی بهره گرفته و جمع آوری داده ها به شیوه میدانی انجام گرفت.برای بررسی روایی پرسشنامه از روش روایی محتوی و پایایی پرسشنامه از روش محاسبه آلفای کرونباخ استفاده گردید.

برای آزمون فرضیه های تحقیق نیز روش همبستگی پیرسون به کار گرفته شد که در نهایت نتایج حاکی از وجود رابطه مثبت بین هوش تجاری با ابعاد  یکپارچگی داده ها، قابلیت های تحلیلی، کیفیت محتوای اطلاعاتی، کیفیت دسترسی به اطلاعات، به کارگیری اطلاعات در فرآیند کسب و کار و فرهنگ تصمیم گیری تحلیلی با عملکرد  بازرگانی در بین بانک‎ها و موسسات مالی و اعتباری استان گیلان است.

کلمات کلیدی: هوش تجاری، ارتقاء داده ها، قابلیت های تحلیلی، کیفیت محتوای اطلاعاتی، کیفیت دسترسی به اطلاعات، به کارگیری اطلاعات در فرآیند کسب و کار، فرهنگ تصمیم گیری تحلیلی، عملکرد بازرگانی.

۱-۱ ) مقدمه

امروزه پیشرفت اقتصادی و بازرگانی کشور در گرو پیشرفت صنعت بانکداری پا به پای سایرصنایع کشور و همچنین صنایع بانکداری سایر کشورهای پیشرفته است.در حال حاضر درصد بالایی از مالکیت این صنعت در اختیار دولت بوده ولی با ظهور برخی بانکهای خصوصی رقابت در این صنعت نیز آغاز شده اما با این وجود , فاصله بسیار زیادی با سطح بانکداری جهانی دارد.

درحقیقت نظام بانکی در هر کشوری یکی از مهمترین ارکان شکل گیری ساختارهای اقتصادی است که تعیین کننده مسیر توسعه یافتگی یا عقب ماندگی کشورها تلقی می گردد (آل اسحاق؛۱۳۸۸ :۵ ).از سوی دیگر در عصر رقابتی کنونی مقوله جهانی شدن، مرزهای اقتصادی میان جوامع را کم رنگ نموده و صنایع کشورها را تحت تأثیر قرار داده است.در این شرایط، فشار ذی نفعان (سهامداران، مشتریان، کارکنان و جامعه) و انتظارات آن ها از سازمان ها روز به روزافزایش می یابد و سازمان ها را مجبور به استفاده از سیستم های مدیریتی جدید که برمبنای منفعت ذی – نفعان بنا شده اند، می نماید (ضرغام بروجنی، ابراهیمی ومیرفخرالدینی؛۱۳۹۲: ۲۵).

به همین دلیل بررسی عملکرد بانک ها می تواند دارای اهمیت بسیار زیادی باشد.در حقیقت عملکرد نشان می دهد که یک سازمان چگونه به رسالت و اهداف مربوط به خود می رسد.عملکرد دلالت بر شروع از یک وضعیت معین و رسیدن به یک هدف دقیق داردکه این ممکن است شامل چندین نقطه هدف از قبیل سهم بازار، حجم فروش، انگیزش کارکنان، رضایت مشتری، سطح کیفیت و غیره باشد ( Boisvert, Hugues; 2006 ,p2 ).از سوی دیگر از جمله مفاهیم جدید در عرصه کسب و کار، هوش تجاری[۱]  است.هوش تجاری به سازمان‌ها کمک می کند تا وضعیت تجارتی گذشته و موجود را هم به صورت کلی و هم به صورت جزیی با دید بهتری مشاهده کنند تا بتوانند تجارت خودشان را به نحو مناسبی تحلیل نمایند.

هوش تجاری امکان و توانایی بهبود کیفیت خدمات را فراهم کرده و می‌تواند برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری را تسهیل نماید.در این راستا تحقیق حاضر به دنبال بررسی تاثیر هوش تجاری بر عملکرد بازرگانی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری استان گیلان است.با توجه به موارد فوق در فصل اول تحقیق , بعد از بیان مساله به ضرورت واهمیت تحقیق پرداخته خواهد شد.سپس به سوالات واهداف تحقیق به همراه چهارچوب نظری تحقیق اشاره شده ودر نهایت با تعریف مفهومی وعملیاتی متغیرها و بیان قلمروتحقیق فصل به پایان خواهد رسید.

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  تاثیر هوش تجاری بر عملکرد بازرگانی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری استان گیلان
تعداد صفحات پروژه :  ۱۰۵
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۹۴
حجم فایل: ۳۹۰ کیلوبایت
رشته های مرتبط با پروژه:  مدیریت بازرگانی
گرایش های مرتبط با این پروژه: داخلی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” تاثیر هوش تجاری بر عملکرد بازرگانی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مدیریت

دانلود مقالات مدیریت با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا