پایان نامه پرستاریپایان نامه رشته روانشناسی

دانلود پایان نامه تاثیر برنامه آموزشی مهارت های هوش هیجانی بر استرس تحصیلی

پایان نامه کارشناسی ارشد آموزش پرستاری گرایش بهداشت جامعه : بررسی تاثیر برنامه آموزشی مهارت های هوش هیجانی بر استرس تحصیلی دختران دبیرستانی

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول: معرفی پژوهش
بیان مسئله
اهداف پژوهش
فرضیات پژوهش
تعریف واژه‌های کلیدی
پیش‌فرض‌های پژوهش
فصل دوم: دانستنی‌هایی پیرامون پژوهش
چارچوب نظری
مروری بر مطالعات
فصل سوم: روش‌شناسی پژوهش
طرح پژوهش
جامعه پژوهش
محیط پژوهش
حجم نمونه
روش نمونه گیری و روش کلی اجرای طرح
معیارهای ورود و خروج
متغیرها و نحوه کنترل آنها
ابزار گردآوری اطلاعات
روایی و پایایی ابزار
روش اجرای طرح
روش تجزیه و تحلیل داده‌ها
ملاحظات اخلاقی
محدودیت‌های پژوهش
فصل چهارم: یافته‌های پژوهش
توصیف واحدهای پژوهش
یافته‌های اصلی پژوهش
یافته‌های جانبی پژوهش
فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری
بحث و بررسی یافته‌های پژوهش
نتیجه‌گیری نهایی
پیشنهادات جهت بکارگیری یافته‌های پژوهش
پیشنهاداتی برای پژوهش‌های بعدی
منابع
پیوست‌ها
پیوست۱: فرم انتخاب واحد پژوهش
پیوست ۲: پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک
پیوست۳: پرسشنامه استرس تحصیلی گادزلا
پیوست ۴: محتوای آموزشی مهارتهای هوش هیجانی
پیوست ۵: فرم رضایت آگاهانه شرکت در مطالعه
پیوست ۶: کدهای اخلاقی
چکیده انگلیسی
صفحه عنوان به انگلیسی

———-

چکیده

مقدمه و هدف: مسایل خانوادگی و تحصیلی از عمده‌ترین علل استرس نوجوانان می‌باشد. بطوری که یک سوم دانش‌آموزان استرسی بیش از متوسط را تجربه می‌‌کنند. استرس در موسسات تحصیلی موضوع مهمی در دوران تحصیل فرد می‌باشد. در صورتی که به خوبی کنترل نشود، می‌تواند اثرات مثبت و منفی زیادی داشته باشد. یکی از مهارت‌های مفید جهت مدیریت استرس مهارت‌های هوش هیجانی است. هدف از این مطالعه تعیین تأثیر برنامه آموزشی مهارتهای هوش هیجانی بر استرس تحصیلی دختران نوجوان بوده است.

مواد و روش‌ها: مطالعه‌ از نوع تجربی همراه با پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل بود. دو دبیرستان دخترانه از بین هر طبقه‌ در دسته‌بندی آموزش و پرورش به صورت تصادفی انتخاب و در گروه آزمون و کنترل قرار گرفتند. در مجموع ۵۰ دانش‌آموز که دارای معیار ورود به مطالعه بودند در گروه آزمون و ۵۰ نفر در گروه کنترل قرار گرفتند و به پرسشنامه استرس تحصیلی گادزلا پاسخ گفتند.

سپس واحدهای گروه مداخله به مدت ۶ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای تحت آموزش مهارتهای هوش هیجانی قرار گرفتند. ۲ هفته پس از پایان مداخله، مجددا دانش‌آموزان هر دو گروه پرسشنامه مذکور را تکمیل نمودند. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS و آزمونهای من‌ویتنی، تی‌زوج و مستقل، مجذور کای و …. مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

نتایج: میانگین نمرات عوامل استرس‌زای تحصیلی در بعد استرس ناشی از تعارضات فشارها تغییرات و استرس خودتحمیلی پس از مداخله در گروه آ زمون کاهش معنی‌داری داشت (۰۵/۰ p<). میانگین نمرات در گروه آزمون بعد از مداخله افزایش معنی‌دار داشت. در بعد واکنش به استرس میانگین نمرات دختران گروه آزمون بعد مداخله کاهش معنی‌داری یافت(۰۵/P<0 )

نتیجه‌گیری: از آنجا که برنامه بهداشت مدارس یک بخش تلفیقی از بهداشت جامعه است، جنبه اصلی این برنامه ها، توسط پرستار بهداشت جامعه در زمینه‌های نظارت، مشاوره و آموزش بهداشت انجام می‌شود .

پرستاران بهداشت جامعه نقشی محوری جهت تامین سلامت و بهداشت جسمی و روانی دانش‌آموزان در قالب مربی بهداشت مدرسه، دارند. لذا می‌توان نتایج این مطالعه را به پرستاران بهداشت مدرسه بازخورد نمود.

کلیدواژه‌ها: استرس تحصیلی، دختران نوجوان، مهارتهای هوش هیجانی، بهداشت روان دانش‌آموز

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: بررسی تاثیر برنامه آموزشی مهارت های هوش هیجانی بر استرس تحصیلی دختران دبیرستانی
تعداد صفحات پروژه : ۱۹۵
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: ندارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش:  ۱۳۹۱
حجم فایل:  ۴۵۰ کیلوبایت
پرسشنامه: دارد
رشته های مرتبط با پروژه:  پرستاری
گرایش های مرتبط با این پروژه: بهداشت جامعه

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” بررسی تاثیر برنامه آموزشی مهارت های هوش هیجانی بر استرس تحصیلی ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:
دانلود پایان نامه پرستاری

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا