دانلود پایان نامه بررسی رابطه سبک های دلبستگی با هویت فردی در نوجوانان
پروژه بررسی رابطه سبک های دلبستگی با هویت فردی در نوجوانان
بخشی از پروژه : |
فهرست:
فصل اول مقدمه بیان مسئله هدف اهمیت و ضرورت موضوع مورد مطالعه فرضیه های پژوهش متغیرهای پژوهش تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها فصل دوم ۲-۱ – مرحله نوجوانی ۲-۲ – اهمیت مطالعه دوران بلوغ ۲-۲-۱- رشد جسمانی ۲-۲-۲ رشد عقلی – ذهنی ۲-۲-۳- رشد عاطفی ۲-۲-۴- رشد اجتماعی ۲-۳- مفهوم هویت ۲-۴- تعریف هویت ۲-۵- کودک، هویت و نظریه های آن ۲-۵-۱- نظریه روانکاوی ۲-۵-۲- نظریه یادگیری اجتماعی ۲-۵-۳- نظریه شناختی ۲-۶- نوجوانی و هویت ۲-۷- جنبه های ضمنی و آشکار خودآگاهی ۲-۸- هویت از دیدگاههای مختلف ۲-۸-۱- اریکسون ۲-۸-۲- مارسیا ۲-۸-۳- نقد الگوی مارسیا و اریکسون ۲-۸-۴- لوینگر ۲-۸-۵- رویکرد فرآیند محوری برزونسکی ۲-۸-۶- استانلی هال ۲-۸-۷- اتورانک ۲-۸-۸- اشپرانگر ۲-۸-۹- بلوز ۲-۸-۱۰- والون ۲-۹- شکل گیری هویت ۲-۱۰- عوامل موثر در شکل گیری هویت ۲-۱۱- عواملی که بر رشد هویت تاثیر می گذارند ۲-۱۲- پایگاههای هویت ۲-۱۳- تعدد هویتها ۲-۱۴- شخصیت و تعلقات اجتماعی ۲-۱۵- تحول هویت در سنین مختلف ۲-۱۶- بحران هویت ۲-۱۷- بحران هویت از دیدگاه اریکسون و … جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید. ———- چکیده: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبکهای دلبستگی با هویت فردی در دانشآموزان دختر نوجوان متوسطه منطقه شهر ری (ناحیه ۱) تهران انجام شد. نمونه پژوهش از ۱۰۰ نفر دانشآموزان متوسطه انتخاب شد و پرسشنامه های «بازنگری شده مقیاس دلبستگی بزرگسال کولنیزورید (۱۹۹۰) (RAAS) و هویت فردی دکتر احمدی» بر روی آنها اجرا گردید. این پژوهش از نوع مطالعات توصیفی است و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامههایی با سوالات بسته پاسخ است. دادههای بدست آمده با استفاده از روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگریسون تجزیه و تحلیل گردید و فرضیه های پژوهش مورد بررسی قرار گرفت. یافتهها حکایت از آن دارد که بین سبک دلبستگی ایمن و مشکل هویت رابطه معنادار وجود ندارد (۱۸۳/۰- =r). بین سبک دلبستگی دو سو گرا و مشکل هویت رابطه معنادار مثبت وجود دارد (۲۷۸/۰ =r). بین سبک دلبستگی اجتنابی و مشکل هویت رابطه معنادار مثبت وجود دارد (۳۹۶/۰ =r). مقدمه: دلبستگی پیوند عاطفی هیجانی نسبتاً پایداری است که بین کودک و مادر یا افرادی که نوزاد در تعامل منظم و دائم با آنهاست، ایجاد می شود. فروید بر این باور بود که دلبستگی نوزاد به مادر به خاطر تغذیه و رفع نیاز فیزیولوژیکی است. تجربههایی که نوزاد با مراقبش دارد در الگوهای روابط وی با دیگران درونی سازی می شوند و این الگوی عملی درونی شده، تعیین کننده چگونگی مفهوم نوزاد از خود و دیگران است؛ مفهومی که بعدها در روابط با دیگران تعمیم می یابد. بررسی های اولیه در زمینه های سبکهای دلبستگی از سوی آینزورث (۱۹۷۸) انجام گرفت و سه الگوی دلبستگی ایمن، نا ایمن – اجتنابی و دلبستگی نا ایمن اضطرابی – دو سو گرا شناسایی شد. بعدها مین و سولومون (۱۹۹۰) تعدادی از کودکان را که در هیچ یک از ۳ گروه قبلی قرار نمی گرفتند بررسی کرده و آنها را در طبقه جدیدی به نام دلبستگی نا ایمن بی سازمان – بی هدف جای دادند. با نظر اجمالی به دوره نوجوانی به نظر می رسد که رفتار دلبستگی نوجوان از الگوهای رفتار دلبستگی سنین پایین تر بسیار متفاوت و جدا است. به نظر می رسد نوجوانان از روابط دلبستگی با والدین و یا سایر چهرههای دلبستگی گریزان هستند. بسیاری از نوجوانان پیوندهای دلبستگی با والدین را شبیه گرههایی تلقی می کنند که از پیوندهای متشابه که محکم و ایمن است جلوگیری می کند. نوجوان برای آنکه بتواند در ساختن و هموار کردن مسیر زندگیش به حمایت والدین بیش از حد متکی نباشد باید به سوی خود مختاری حرکت کند. رفتار نوجوان نسبت به چهرههای دلبستگی ممکن است متعارض، مغشوش و متضاد به نظر برسد مگر آنکه این رفتارها در بافت تغییرات تحولی دوره نوجوانی در نظر گرفته شوند. ایجاد یک هویت و دستیابی به یک تعریف منسجم از خود، مهمترین جنبه رشد عمومی اجتماعی در دوره نوجوانی است. انتخاب ارزشها، باورها و هدف های زندگی مهمترین مشخصههای اصلی این هویت را تشکیل می دهند. هم در دوره نوجوانی و هم در دوره جوانی این ارزشها، باورها و هدف های زندگی مورد تجدید نظر قرار می گیرند. نوجوان در جستجوی پاسخ قانع کننده به موضوعات اساسی زندگی مانند ارزشها، نقشهای اجتماعی، مذاهب، عقاید سیاسی و اهداف حرفهای است تا به او نظام فکری داده و تکیه گاه او در تصمیم گیری ها و ارزش گزاری های مهم او باشد، بداند کیست، چه اهدافی دارد و نهایتاً یک فلسفه برای زندگی خود ایجاد کند (کالسنر، ۱۹۹۹، به نقل از رجب پور، ۱۳۸۶). |
.
مشخصات پروژه : | |
عنوان فارسی: بررسی رابطه سبک های دلبستگی با هویت فردی در نوجوانان دختر متوسطه شهر ری (ناحیه ۱) تهران |
|
تعداد صفحات پروژه : ۱۴۱ |
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد |
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) | محتوای فایل : zip |
فهرست: دارد | چکیده: دارد |
مقدمه: دارد |
تصویر: دارد |
منبع: دارد | سال پژوهش: —- |
حجم فایل: ۱٫۳۵ مگابایت |
پرسشنامه: دارد |
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی ، علوم تربیتی |
.
خرید پروژه : |
جهت خرید پروژه ” بررسی رابطه سبک های دلبستگی با هویت فردی در نوجوانان” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید |
.
مطالب مرتبط: |
دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی |
.
پشتیبانی : | |
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد. | |
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@
– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴ – ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر |