دانلود رایگان پروپوزال

دانلود رایگان پروپوزال عمران سازه

نمونه پروپوزال آماده مهندسی عمران سازه

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

عنوان فارسی :  مقایسه عملکرد میراگرهای ویسکوز مایع با انواع دیگر میراگرها در سازه ­های غیر خطی

عنوان انگلیسی : Comparison between the performance of fluid viscous dampers and other dampers in nonlinear structures

بیان مسأله :

بهبود رفتار ساختمان ها از طریق کاهش اثر بارهای جانبی از موضوعات مطرح و نوین در علم مهندسی سازه است که مبتنی بر کاهش انرژی وارده بر سازه از طریق استهلاک آن می­ باشد. ساختمان ها می توانند در اثر قابلیت شکل­ پذیری، انرژی زیادی را در حین زلزله مستهلک ­نمایند. ظرفیت شکل­ پذیری زیاد در ساختمان، تشکیل مفاصل پلاستیک در برخی از اعضای سازه­ای را طلب می­ کند.

استفاده از سیستم­ های مستهلک کننده انرژی در ساختمان ها باعث می­ شود تا اعضای سازه ­ای همچنان در مرحله ارتجاعی باقی بمانند و در نتیجه از بروز تخریب جلوگیری نمایند. به طور کلی جاذب­ه ی انرژی (میراگرهای الحاقی) به منظور کاستن از پاسخ دینامیکی سازه در برابر باد و زلزله استفاده می ­شوند. مکانیزم عملکرد این وسایل به گونه­ ای است که با آموزش انجام تغییر شکل­ های ویژه، مقدار زیادی از انرژی ورودی به سازه بر اثر بارگذاری دینامیکی را جذب و مستهلک می­ سازند. عملکرد این وسایل موجب می گردد که انرژی دریافتی سایر اعضای سازه ­ای کاهش یافته و در نتیجه تغییر شکل­ زیادی در آن ها ایجاد نشود.

میراگرهای الحاقی دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به مکانیزم عملکرد آنها به سه دسته فعال شونده بر اساس جابجایی، فعال شونده بر اساس سرعت و فعال شونده بر اساس حرکت تقسیم بندی میشوند. سیستمهای کنترل غیرفعال که به جابجایی سیستم وابسته اند، دارای ظرفیت جذب انرژی مشخصی با توجه به میزان جابجایی که درک میکنند، میباشند. در زمان وقوع زلزله انرژی ورودی به سازه از المانهای سازهای به دستگاه جذب انرژی منحرف میشود. در سیستمهای وابسته به سرعت مکانیزم کار دستگاه به این صورت است که هرفیت میرایی سیستم افزایش یافته و به این ترتیب بخشی از انرژی ورودی به سازه توسط این دستگاه نحمل میگردد. نهایتا سیستمهای وابسته به حرکت نیز از طریق ترکیب دو مکانیزم ذکر شده در فوق میزان انرزی موثر بر سازه را در حین وقوع زلزله کاهش میدهد.

 

 .

.
 .
مطالب مرتبط:
دانلود پایان نامه و پروژه
دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی
بانک موضوعات پایان نامه
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه ها
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانلود رایگان پروپوزال
آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال
جزوه آموزش تکمیل فرم پروپوزال
چگونه پروپوزال خوب بنویسیم ؟
نگارش فرضیه در پروپوزال
اهداف تحقیق را چگونه در پروپوزال بنویسیم ؟
اشتباهات رایج در نگارش پروپوزال
۱۰ سوال اساسی درباره بیان مسئله در مقاله و پروپوزال
دانلود رایگان کتاب راهنمای نگارش پروپوزال
شیوه نامه ارجاع به منابع در پروپوزال و پایان نامه
آموزش نحوه نگارش پروپوزال – قسمت اول
پروپوزال عمران ,دانلود رایگان پروپوزال عمران سازه ,نمونه پروپوزال عمران مدیریت ساخت ,پروپوزال آماده عمران ,نمونه پروپوزال رشته عمران سازه ,دانلود پروپوزال رشته عمران ,دانلود رایگان نمونه پروپوزال آماده کارشناسی ارشد عمران زلزله ,نمونه پروپوزال سازه های هیدرولیکی ,نمونه پروپوزال دکتری عمران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا