پایان نامه رشته مهندسی فناوری اطلاعاتپایان نامه رشته مهندسی کامپیوترپروژه کامپیوتر

دانلود پایان نامه پردازش ابری Cloud computing

پروژه پردازش ابری Cloud computing

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول: معرفی پردازش ابری

١-مقدمه

۱-۲ پردازش ابری چیست؟

۱-۲-۱ چه کسانی از پردازش ابری استفاده می کنند؟

۱-۲-۲ دو دلیل مهم برای استفاده از پردازش ابری وجود دارد

فصل دوم: عناصر زیر بنایی پردازش ابری

۲-۱ عناصر زیر بنایی پردازش ابری چیست؟

۲-۲ مجازی سازی

۲-۲-۱ آیا پردازش ابری همان مجازیسازی است؟

۲-۳ پردازش شبکه ای

۲-۳-۱ ارتباط در پردازش های شبکه ای

۲-۳-۲ پروژه های امروز پردازش شبکه ای

۲-۳-۳ تفاوت های عمده پردازش ابری و پردارش شبکه ای

۲-۴  WEB2.0

۲-۴-۱ داده ها

۲-۴-۲ طراحی رابط کاربری پویا

۲-۴-۳ سرویس های وب ۲ از شما یاد می گیرند

۲-۵ معماری مبتنی بر سروی SOA

فصل سوم: معماری لایه های پردازش ابری

۳-۱ معماری لایه های پردازش ابری

لایه های پردازش ابری

۳-۱-۱ نرم افزار به عنوان سرویس

۳-۱-۲ پلتفرم به عنوان سرویس

۳-۱-۳ زیر ساخت به عنوان سرویس

۳-۲ انواع ابر در پردازش ابری

۳-۲-۱ ابر خصوصی

۳-۱-۲ ابر عمومی

۳-۲-۳ ابرهیبریدی

فصل چهارم: چالش ها

۴-۱ امنیت

۴-۱-۱ خطرات عمده ی امنیتی برای پردازش ابری وجود دارد

فصل سوم: نتیجه گیری

۵-۱ مزایا

۵-۲ معایب

پیوست

مراجع

———-

چکیده

امروزه، مفهوم پردازش ابری برای تمام جوامع IT به یک رؤیا تبدیل شده است. زیرا نسبت به روشهای سنتی توزیع و بهکارگیری نرمافزارها مزایای فراوانی دارد. با وجود این، پردازش ابری پیش از تسخیر بازار باید راهی طولانی را طی کند. البته، این مسئله به دلایل فنی و تکنیکی نیست، بلکه بهدلیل نگرش کاربران بالقوه محاسبات ابری به آن است. واقعیت آن است که برای اغلب کاربران پردازش ابری یک مفهوم بسیار جالب، اما ناامن بهشمار میآید. اگر بخواهید سیر تحولات مفهوم پردازش ابری را (که برخلاف تصور عموم سابقهای طولانی دارد) بررسی کنید، متوجه میشوید که این مفهوم، با امنیت اطلاعات ارتباط نزدیکی دارد. روون کهن بنیانگذار مؤسسه Enomaly و کارشناسارشد فناوری به درستی در این باره میگوید : ((مفهوم پردازش ابری در ابتدا توسط مجرمان اینترنتی تجربه شد. این اما «. مجرمان حدود ده سال قبل برای رسیدن به اهداف خود شبکه های غیرمجازی را ایجاد میکردند به تازگی کاربران قابلیتهای پردازش ابری را برای رسیدن به اهداف قانونی خود به کار بستهاند و این قابلیت امروزه به یک فناوری مستقل تبدیل شده است. ))

از سویی دیگر تصمیم گیری درباره استفاده از پردازش ابری مانند رانندگی با یک اتومبیل برای نخستین بار است. از یک طرف احتمالاً بسیاری از آشنایان شما این مرحله را پشت سر گذاشته اند، اما از طرف دیگر وارد شدن به یک بزرگراه شلوغ برای اولین بار، میتواند تجربه ترسناکی باشد .

به ویژه اینکه هرروز در خبرها داستانهای وحشتناکی درباره تصادفات اتومبیل بهگوش میرسد. با تمام این اوصاف، رانندگی در بزرگراه خطرناکتر از نوشیدن قهوه در یک قطار درحال حرکت یا ایستادن در ایستگاه اتوبوس نیست.وضعیت پردازش ابری شباهت زیادی به وضعیت استفاده از نرم افزارها به شیوه سنتی دارد. محیط ابری نیازمند توجه به امنیت اطلاعات است، اما کاملاً مطمئن هستیم که برای مشکلات فعلی، راه حلهای مناسبی وجود دارد. در مورد امنیت محیط ابری، نکات مهمی وجود دارد که اصولاً اولویتهای متفاوتی (از حفاظت محیطی گرفته تا محافظت از تجهیزات جانبی) دارند. با وجود این، اگر توسعه دهندگان ابزارهای تأمین امنیت اطلاعات، شرکتها را در حل این مشکلات یاری کنند، محیط ابری آیندهای روشن خواهد داشت.

در جوامع امروزی فناوری اطلاعات و اینترنت جز لاینفک زندگی مردم شده است، و با تغییر شیوه زندگی افراد جامعه نیاز های مانند امنیت اطلاعات، پردازش سریع، دسترسی آنی به اطلاعات و از همه مهمترصرفه جویی در هزینه ها نیز تغییر پیدا کرده است.بطبع با گسترش این نیازها سازمان ها و افراد نیازهای کاملا متفاوت در زمینه خدمات الکترونیکی با گذشته دارند.

برای مثال در شرکت ها و سازمان هایی که حجم بالایی از اطلاعات روزانه پردازش می شود، نیاز به فضای ذخیره سازی زیاد، با سرعت پردازش بالا است. فرض کنید در سازمان ثبت اسناد و مدارک که روزانه حجم بالایی از اطلاعات در گردش است ما به کامپیوترهایی با قدرت پردازش بالا با نرم افزاری خاص به صورت تک لایسنس، نیاز داریم که تهیه آن مستلزم هزینه و وقت زیادی است. یا روزنامه نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۷ تصمیم گرفت، کل آرشیو خودش از ۱۸۵۱ (که در به فرمت TIFF تبدیل کرده حدود ۴ ترابایت حجم داشت) را به فرمت PDF ، و بر بستر وب قرار دهد، که با روشهای پردازش معمولی سالها به طول می انجامید.

بنابراین طبیعی است که این سازمانها به دنبال راهکاری برای کم کردن هزینه ها و زمان پاسخگویی بهتر باشند. و از سویی دیگر، در قرن ۲۱ با امکان دسترسی آسان به اینترنت و دستگاههای قابل حمل سبک، کاربران تمایلی به استفاده از دستگاه هایی با قدرت پردازش بالا نخواهند داشت و روز به روز تمایل به استفاده از خدمات سرویس گرا [۱] افزایش یافته است.

درحقیقت راه حلی که برای رفع معضلات نوظهور در ده اخیر مطرح شده است، تکنولوژی به نام پردازش ابری[۲] است که به نظر می رسد، در سالهای اخیر با شیوه های جدید پردازش به رویای مک کارتی که پردازش روزی به عنوان نرم افزار عمومی سودمند مورد استفاده قرار گیرد، نزدیک می شویم و پردازش ابری را می توان بزرگترین گام در رسیدن به این مطلوب دانست.

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: پردازش ابری Cloud computing
تعداد صفحات پروژه : ۵۴
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: —-
حجم فایل: ۲ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: کامپیوتر  , فناوری اطلاعات

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” پردازش ابری Cloud computing ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

 دانلود پروژه و پایان نامه مهندسی کامپیوتر

دانلود پروژه و پایان نامه مهندسی نرم افزار

دانلود پروژه و پایان نامه مهندسی سخت افزار

دانلود مقالات مهندسی کامپیوتر با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا