پایان نامه رشته روانشناسیپایان نامه علوم تربیتیپروژه روانشناسیپروژه علوم تربیتی

دانلود پایان نامه رابطه روش های تدریس معلم با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پروژه بررسی رابطه بین روش های تدریس معلم با پیشرفت تحصیلی دانش اموزان مقطع متوسطه شهرستان ارومیه

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
فهرست:

چکیده تحقیق

فصل اول طرح تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

ضرورت و اهمیت تحقیق

اهداف تحقیق

فرضیه تحقیق

تعریف اصطلاحات و متغیرها

فصل دوم :ادبیات تحقیق

مقدمه

روش تدریس

۲- نظام مکتبی در ایران

۱/۲- آزادیها

۲/۲- خلیفه

۳- ۲درسها

۳- روش توضیحی

۴- روش سخنرانی

۵- روش اکتشافی

۶- حل مسئله

۷- روش مباحثه و انواع آن

۱/۷- بحث  کنترل شده توسط معلم

۲/۷- بحث آزاد

۳/۷-  روش بحث گروهی

۸- فن پرسش و پاسخ

۱/۸- فرصت سؤال

۲/۸- پرسش های پی گیر

۳-۸- مهارت پرسش

۹- واحد کار ( پروژه )

آموختن از طریق قیاس و استقراء

فن تمرین

تلفیق  روشها

ارائه درس جدید

انتخاب مواد و وسایل آموزشی یا رسانه ها

عوامل موثر در بهبود صدا

جدول ارزشیابی صدا

جمع بندی اتفاقی

مسائل ناشی از معلم

حفظ بی غرضی و داشتن سعه صدر

تعیین عمق مسئله

شناخت دانش آموز

انواع رفتارهایی که از دانش آموزان سر می زند

تغییر رفتارهای ناپسند دانش آموزان

نادیده گرفتن رفتارهای ناپسند در کلاس

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

چکیده

بررسی رابطه بین روشهای تدریس معلم درکلاس درس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان ارومیه هدف اصلی این تحقیق را تشکیل می دهد. این تحقیق از نوع کاربردی می باشد و به روش همبستگی اجرا شده است. جامعه آماری تحقیق از معلمان مقطع متوسطه دبیرستانهای شهرستان ارومیه تشکیل شده است. حجم جامعه آماری ۳۹۰ نفر می باشد که از بین آنها ۱۵۰ نفر با روش تصادفی به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده اند.

روش جمع آوری اطلاعات برای سابقه تحقیق از نوع کتابخانه ای و برای آزمایش فرضیه ها از نوع میدانی است. متغیر روش تدریس معلم در کلاس درس به کمک یک پرسشنامه ۳۵ سئوالی با طیف لیکرت مورد اندازه گیری قرار گرفته و پیشرفت تحصیلی کلاس، از مدارک و اسناد ( لیست نمرات دبیران ) و رایانه های دبیرستانها  استخراج گردیده است.

برای تجزیه تحلیل اطلاعات  از دو بخش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است.  از آمار توصیفی برای تجزیه تحلیل تک تک سئوالات پرسشنامه به صورت توزیع فراوانی، درصد، میانگین و نمودار ستونی استفاده شده است و در بخش آمار استنباطی از ضریب همبستگی پیرسون، برای تعیین میزان همبستگی و متغیر اصلی ( روش تدریس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان) استفاده گردیده است.

برای آزمون فرضیه های شماره ۱ و ۲ از جدول Z فیشر و در فرضیه شماره ۳ نیز از تجزیه و تحلیل واریانس یک طرفه جهت تعیین تفاوت بین آنها استفاده بعمل آمده است.

نتایج استنباطی  تحقیق به شرح ذیل می باشد :

۱-    بین روش تدریس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ۸۹ درصدضریب همبستگی وجود دارد.

۲-    بین روش تدریس معلمان زن و مرد تفاوتی مشاهده نگردیده است.

۳-    بین روش تدریس معلمان بر حسب رشته های تدریس تفاوت معنی دار آماری وجود دارد

۴-    بین روش تدریس معلمان بر حسب سوابق تدریس تفاوت معنی دار آماری وجود دارد.

کلیدواژه ها :

روشهای تدریس معلم در کلاس درس، پیشرفت تحصیلی، رشته تدریس  علوم انسانی، رشته های تدریس علوم پایه، سوابق تدریس

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: بررسی رابطه بین روشهای تدریس  معلم در کلاس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان ارومیه
تعداد صفحات پروژه :   ۱۳۳
مقطع علمی : کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش: —-
حجم فایل:  ۳۵۰ کیلوبایت
پرسشنامه: دارد
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی  ، علوم تربیتی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه “رابطه روش های تدریس معلم با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا