پایان نامه رشته روانشناسیپایان نامه علوم تربیتیپروژه روانشناسیپروژه علوم تربیتی

دانلود پایان نامه رابطه سبک های دلبستگی و عزت نفس با کیفیت زندگی دانشجویان

پروژه رابطه سبک های دلبستگی و عزت نفس با کیفیت زندگی دانشجویان

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

چکیده

فصل اول: مقدمه پژوهش

۱-۱- مقدمه

۱-۲- بیان مسأله

۱-۳- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش

۱-۴-اهداف پژوهش

۱-۵- فرضیه های پژوهش

۱-۶- تعاریف

۱-۶-۱-تعاریف مفهومی

۱-۶-۲-تعاریف عملیاتی

فصل دوم: پیشینه پژوهش

۲-۱-تاریخچه دلبستگی

۲-۲-تعریف دلبستگی

۲-۳-نظریه ی دلبستگی

۲-۴- اهمیت نظریه دلبستگی

۲-۵-مفاهیم اساسی در نظریه دلبستگی

۲-۶-دلبستگی و کاوش در سراسر چرخه زندگی

۲-۷-ثبات و تداوم دلبستگی

۲-۸-نظریه ی دلبستگی در دیدگاه های مختلف

۲-۹- مراحل شکل گیری دلبستگی

۲-۱۰- تفاوت های فردی در سازمان دلبستگی

۲-۱۱- دلبستگی در بزرگسالی

۲-۱۲- دلبستگی و آسیب شناسی روانی

۲-۱۳- عزت نفس

۲-۱۴- تعاریف عزت نفس

۲-۱۵- ابعاد عزت نفس

۲-۱۶- فلسفه عزت نفس

۲-۱۷- شرایط پدید آمدن عزت نفس

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

چکیده

پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین سبک های دلبستگی و عزت نفس با کیفیت زندگی دانشجویان دانشکده ی علوم و تحقیقات دانشگاه کرمانشاه انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشکده ی علوم وتحقیقات دانشگاه کرمانشاه بود که از بین آنها نمونه ای به حجم ۳۰۰  نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید.

برای گردآوری داده ها از پرسشنامه سبک های دلبستگی بزرگسالان هازان و شاور، مقیاس عزت نفس روزنبرگ و پرسشنامه کیفیت زندگی سازمانی جهانی بهداشت (WHOQOL-26) استفاده شد.

برای تحلیل داده ها از شاخص های آماری همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. یافته ها نشان دادند که بین سبک دلبستگی ایمن با کیفیت زندگی رابطه معنا داری وجود ندارد، بین سبک دلبستگی نا ایمن اجتنابی با کیفیت زندگی رابطه معنا داری وجود دارد، بین سبک دلبستگی نا ایمن دوسوگرا با کیفیت زندگی رابطه معنا داری وجود دارد.

همچنین نتایج نشان داد بین عزت نفس با کیفیت زندگی رابطه معنا داری وجود دارد. نتایج تحلیل رگریسون نشان داد بین عزت نفس، سبک های دلبستگی ایمن و دوسوگرا پیش بینی کننده معناداری برای کیفیت زندگی دانشجویان بوده است. اما سبک دلبستگی اجتنابی پیش بینی کننده معنا داری برای کیفیت زندگی دانشجویان نبوده است.

بیان مسأله

دلبستگی تجربه ای مهم در زندگی است . پیوند عاطفی که میان کودک – والد از ابتدای تولد ایجاد می شود در بهداشت و سلامت روانی فرد در سال های آتی تأثیری شگرف دارد . دلبستگی نوعی پیوند هیجانی پایدار، بین دو فرد است که هریک از طرفین ضمن تلاش برای حفظ نزدیکی یا مجاورت با دیگری به گونه ای عمل می کند که مطمئن شود ارتباط ادامه می یابد . این الگو در اثر پیوند بین کودک و مراقب اولیه در طی سال اول زندگی شکل می گیرد . بالبی بیان کرده است که تجارب اولیه ی کسب شده توسط کودک در سیستمی به نام مدل کاری درونی، درون سازی می شود .

بالبی(۱۹۷۷) نظریه دلبستگی خود را به عنوان تمایل انسان به پیوندهای عاطفی قوی به افراد خاص تعریف می کند(تیمرمن و املکامپ[۱]، ۲۰۰۶). دلبستگی رابطه عاطفی- اجتماعی است که به صورت غریزی بین مادر یا هر کس که به مواظبت از کودک می پردازد، برقرار می شود. در بیان گسترده دلبستگی عبارت است از روابط بین افراد بر اساس کیفیات اساسا اشتهایی یا تجسمی(منصور، ۱۳۸۴). دلبستگی ایمن، عملکرد و شایستگی را در روابط بین فردی تسهیل می کند و موجب ارتقای رفتار اجتماعی و گسترش مقاومت روانی می شود(بالبی، ۲۰۰۷). با توجه به نظریه دلبستگی، افراد با دلبستگی ایمن نسبت به افراد با دلبستگی ناایمن، به علت تجربه های متقابل اجتماعی اولیه شان، عزت نفس بالاتری دارند.

دلبستگی در مفهوم اختصاصی و خاص از الگوها و معیارهای عاطفی و ارزشی برخوردار است. برخی معتقدند دلبستگی به والدین رابطه مثبت و معنی داری با عزت نفس دارد و حتی پیش بینی کننده عزت نفس می باشد(مهبد و فولاد چنگ، ۱۳۹۰). بالبی ( ۱۹۸۲، به نقل از اسروف، ۱۹۸۳ ) می گوید، زمانی که انسان به دیگران اعتماد داشته و نسبت به پذیرفته شدن از طرف آنان اطمینان داشته باشد، برای کاوش در محیط اشتیاق بیشتری نشان داده، عواطف مثبت تری داشته، از عزت نفس بالاتری برخوردار بوده است .

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: بررسی رابطه سبک های دلبستگی و عزت نفس با کیفیت زندگی دانشجویان
تعداد صفحات پروژه : ۹۶
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۹۴
حجم فایل:  ۲۴۴ کیلوبایت
پرسشنامه: پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ ، پرسشنامه کیفیت زندگی
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی 
گرایش های مرتبط با این پروژه: روانشناسی عمومی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” رابطه سبک های دلبستگی و عزت نفس با کیفیت زندگی دانشجویان” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا