دانلود رایگان پایان نامهکارشناسی ارشد

دانلود رایگان پایان نامه ارشد صنایع : کاربرد نقشه های شناختی فازی در FMEA

پایان نامه مهندسی صنایع-کاربرد نقشه های شناختی فازی در FMEA (مطالعه موردی شرکت ایران خودرو)

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی صنایع

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال 

 بانک دانلود پایان نامه

 

 

————-
چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه مهندسی صنایع-کاربرد نقشه های شناختی فازی در FMEA (مطالعه موردی شرکت ایران خودرو) ” بدین شرح است:

در حیطه­ ی فعالیتهای تولیدی و خدماتی، مسائلی نظیر: شدت رقابت، بالا رفتن توقع و تغییر خواسته­ها، انتظارات مشتری و نیز تحولات روزافزون فناوری، باعث افزایش تعهدات تولیدکنندگان در زمینه رفع عیوب در محصول و امحاء هرگونه کمبود و انحراف در عملکرد آن است. در غیر این صورت، سهم بازار به دلیل کاهش رضایت مشتری، از دست خواهد رفت .به عنوان مثال، تولید­کننده­ای را مجسم کنید که در یکی از محصولات تولیدیش عیوب متعددی وجود دارد و مدیران ارشد آن در صدد انجام اقدامات اصلاحی و رفع این عیوب می­باشند.

مسلم است که در چنین حالتی سازمان می­بایستی سعی نماید با صرف کمترین منابع، بیشترین بهبود را ایجاد نماید و این کارایی بالا میسر نخواهد بود مگر از طریق طبقه­بندی عیوب بر اساس یک سری اطلاعات علمی و قابل اطمینان، به نحوی که بتوان انجام اقدامات اصلاحی را به گونه ای شایسته و کارا برنامه­ریزی کرد. برای تحقق هدف یادشده، سازمان­های امروزی از ابزاری به نام « تجزیه و تحلیل شکست و اثرات آن» یا  ” FMEA” استفاده کرده و مطمئن می­ شوند که محصولی بدون عیب و قابل رقابت به بازار عرضه می­کنند. با استفاده از این ابزار کارآمد، می­توان حالات بالقوه خرابی درسیستم، فرآیند، محصول و خدمت را شناسایی و اولویت­بندی کرد، اقدامات لازم برای حذف یا کاهش میزان وقوع حالات بالقوه خرابی را تعریف و تعیین کرد و در نهایت،  نتایج تحلیل­های انجام شده را با هدف تهیه مرجعی  کامل برای حل مشکلات آتی به ثبت رساند.

در واقع FMEA یک ابزار نظام یافته بر پایه کار تیمی است که در تعریف، شناسایی، ارزیابی، پیشگیری، حذف یا کنترل حالات، علل و اثرات خطاهای بالقوه در سیستم، فرآیند، طرح یا خدمت به کار گرفته می­شود، قبل از آنکه محصول یا خدمت نهایی به دست مشتری برسد.

به بیان دیگر FMEA یک روش تحلیلی در ارزیابی ریسک است که می­کوشد تا حد ممکن خطرات بالقوه موجود در محدوده­ای که در آن ارزیابی ریسک انجام می­شود و همچنین علل و اثرات مرتبط با آن را شناسایی و امتیازدهی کند. پیدا کردن و ارزیابی علّت خطا یکی از مهمترین بخش­ها در طی انجام FMEA می­باشد. یک نقشه شناختی، یک روش ویژه برای بیان اظهارنامه­های اشخاص درباره بعضی حوزه­های خاص از قبیل FMEA است و برای گرفتن ساختار بیانات علّی اشخاص و حاصل کردن نتایجی که از این ساختار استنباط می­گردد؛ طراحی شده است. در یک نقشه شناختی، مفاهیم با گره­ها مشخص شده و رابطه علّی بین مفاهیم با یالهایی بیان می­گردد که متصل کننده بین آنها هستند و از آنجا که یک نقشه شناختی روابط بین علّت و اثر را بیان می­دارد لذا ابزاری برای کمک به علّت­یابی و ارزیابی علّتها در  FMEA است.

 

————-

مشخصات مقاله:

دسته:مهندسی صنایع

عنوان پایان نامه :مهندسی صنایع-کاربرد نقشه های شناختی فازی در FMEA (مطالعه موردی شرکت ایران خودرو)

قالب بندی : pdf

قیمت : رایگان

.

download-mihanhamkar-comجهت دانلود رایگان پایان نامه مهندسی صنایع-کاربرد نقشه های شناختی فازی در FMEA (مطالعه موردی شرکت ایران خودرو) اینجا کلیک نمایید

 دانلود پروژه و پایان نامه مهندسی صنایع

دانلود مقالات مهندسی صنایع با ترجمه فارسی

.

مطالب مرتبط:
دانلود پایان نامه و پروژه
دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی
بانک موضوعات پایان نامه
آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال
روش ثبت پایان نامه در سایت ایران داک
روش جستجو پایان نامه و مقاله در سایت ایران داک
نحوه استعلام موضوع پایان نامه از ایرانداک و گزارش پیشینه پژوهش
راه حلی برای تکراری نبودن موضوع پایان نامه
دانلود رایگان پایان نامه کارشناسی ارشد
آموزش گام به گام نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد
آموزش نگارش پروپوزال
دانلود قالب آماده ورد برای نگارش پایان نامه ( نمونه پایان نامه )
آموزش تایپ پایان نامه در نرم افزار ورد (۱)
دانلود رایگان نمونه پاورپوینت آماده برای دفاع کارشناسی ارشد
دانلود رایگان ۱۱۵ هزار پایان نامه با متن کامل
راهنمای دفاع از پایان نامه

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا