دانلود رایگان مقاله فارسی

دانلود رایگان مقاله رابطه کمال گرایی مثبت و منفی و جو سازمانی با رضایت شغلی معلمان

 مقاله رایگان روانشناسی : رابطه کمال‌گرایی مثبت و منفی و جو سازمانی با رضایت شغلی معلمان زن مقطع دوم متوسطه شهر مشهد

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

دانلود رایگان مقاله روانشناسی

 

—————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” مقاله رابطه کمال گرایی مثبت و منفی و جو سازمانی با رضایت شغلی ” بدین شرح است:

هدف این پژوهش بررسی رابطه کمال‌گرایی مثبت و منفی و جو سازمانی با رضایت شغلی معلمان زن مقطع دوم متوسطه بود. مطالعه حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه پژوهش همه معلمان زن مقطع دوم متوسطه شهر مشهد (۱۲۲۳ نفر) در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ بودند که از میان آنان ۳۰۰ نفر با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های کمال‌گرایی تری-شورت و همکاران (۱۹۹۵)، جو سازمانی هالپین و کرافت (۱۹۶۳) و رضایت شغلی مینه‌سوتا (۱۹۶۷) استفاده شد که پایایی کمال‌گرایی مثبت، کمال‌گرایی منفی، جو سازمانی و رضایت شغلی بر اساس ضریب آلفای کرونباخ به‌ترتیب ۸۱/۰، ۸۳/۰، ۹۲/۰ و ۸۵/۰ محاسبه شد.

داده‌ها با روش‌های همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با مدل همزمان به کمک نرم‌افزار SPSS-19 تحلیل شدند. یافته‌ها نشان داد کمال‌گرایی مثبت و جو سازمانی با رضایت شغلی معلمان زن رابطه مثبت و معنی‌دار و کمال‌گرایی منفی با رضایت شغلی معلمان زن رابطه منفی و معنی‌دار داشت. در این پژوهش متغیرهای پیش‌بین به‌طورمعنی‌داری توانستند ۴/۲۲ درصد از واریانس رضایت شغلی معلمان زن را پیش‌بینی کنند که در این پیش‌بینی سهم جو سازمانی بیشتر از کمال‌گرایی مثبت و منفی بود (۰۵/۰>P).

نتایج حاکی از اهمیت کمال‌گرایی و جو سازمانی در پیش‌بینی رضایت شغلی معلمان زن بود. بنابراین از طریق افزایش کمال‌گرایی مثبت و جو سازمانی و کاهش کمال‌گرایی منفی می‌توان میزان رضایت شغلی معلمان زن را افزایش داد.

کلیدواژه‌ها :

کمال‌گرایی مثبت,کمال‌گرایی منفی,جو سازمانی,رضایت شغلی,معلمان زن

—————-

مشخصات مقاله:

دسته : روانشناسی

عنوان  : رابطه کمال‌گرایی مثبت و منفی و جو سازمانی با رضایت شغلی معلمان زن مقطع دوم متوسطه شهر مشهد

قالب بندی : pdf

قیمت : رایگان

..
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا