پایان نامه رشته روانشناسیپایان نامه رشته علوم اجتماعیپایان نامه علوم تربیتیپروژه روانشناسیپروژه علوم اجتماعیپروژه علوم تربیتی

دانلود پایان نامه نقش فناوری اطلاعات در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پایان نامه نقش فناوری اطلاعات در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ابتدایی

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول

۱-۱- مقدمه
۱-۲- بیان مسأله
۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق
۱-۴ سوالات تحقیق
۱-۵ فرضیات تحقیق
۱-۶- تعریف متغیرها
۱-۶-۱-  فن آوری
۱-۶-۲- اطلاعات
۱-۶-۳- یادگیری
۱-۶-۴- یادگیری الکترونیکی
فصل دوم :ادبیات نظری تحقیق
۲-۱- مقدمه
۲-۲- فن آوری اطلاعات و ارتباطات چیست؟
۲-۳- اجزای تشکیل دهنده فن آوری اطلاعات
۲-۴ ابزارهای فناوری اطلاعات
۲-۴-۱- رادیو
۲-۴-۲- تلویزیون
۲-۴-۳- تلفن
۲-۴-۴- کامپیوتر
۲-۴-۵- اینترنت
۲-۴-۶ اینترنت
۲-۴-۷-۱ اکسترانت
۲-۵ بررسی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش
۲-۵-۱ ویژگیها
۲-۵-۲ ماهیت فناوری اطلاعات و ارتباطات
۲-۵-۳ فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تعلیم وتربیت
۲-۵-۵ بررسی استعدادهای فناوری اطلاعات در نظام آموزش و پرورش
۲-۵-۵ بررسی رویکردهای موجود در زمینه تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تعلیم و تربیت
۲-۶ بررسی دیدگاههای مختلف در خصوص نحوه کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش
۲-۶-۱ تدریس فناوری به عنوان یک موضوع و واحد درسی مستقل در برنامه های درسی
۲-۶-۲ آموزش به کمک فناوری
نمودار عوامل و زیر بناهای یادگیری
۲-۶-۳ تلفیق فناوری با سایر دروس
مدل اول: رویکرد تلفیقی تعدادی از عناوین درسی با فناوری اطلاعات
مدول دوم: رویکرد تلفیقی کلیه برنامه های درسی با فناوری اطلاعات
مدل سوم: مدرسه مجازی(Virtual school)
۲-۷- یادگیری الکترونیکی
۲-۷-۱- تعریف
۲-۷-۳- مقایسه یادگیری الکترونیکی با آموزش سنتی
۲-۷-۴- انواع یادگیری الکترونیکی
۲-۷-۴-۱- یادگیری الکترونیکی به صورت online
۲-۷-۴-۲- یادگیری الکترونیکی به صورت offline
۲-۸- بررسی رابطه یادگیری الکترونیکی و آموزش و پرورش
۲-۸-۱- دستاوردها
۲-۸-۲- مزایای یادگیری الکترونیکی

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

چکیده

عصر حاضر که عصر تغییر از جامعه صنعتی به جامعه فراصنعتی یا جامعه اطلاعاتی لقب گرفته است، طبیعی است که اطلاعات، دانش و آگاهی بعنوان اساسی ترین دارائیها برای انسانها و جوامع  بشری بحساب اید. رشد و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) در جامعه امروز به حدی سرعت گرفته است که میزان توجه به آنرا بعنوان مهمترین شاخص توسعه یافتگی برای کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته اند.و معتقدند که عصر حاضر، دنیای متفاوتی خواهد بود که راهبری آنرا فناوری اطلاعات بر عهده خواهد داشت ویژگی مهمی که پدیده فناوری اطلاعات از آن برخوردار است.

اینست که باعث می شود ارتباط انسان با انسان و همچنین اناسن با محیط تسهیل یافته و ارتقا یابد. فناوری اطلاعات به دلیل تحول پذیری و قدرت تأثیر فراوانی که در رشد آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، امنیت ملی، جهان شدن و تعدیل مشکلات اطلاع رسانی سنتی دارد، یکی از پویاترین و بحث انگیزترین رشته های علم و فناوری محسوب می شود.البته این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که فناوری اطلاعات(IT)به دلیل ویژگی های خاصی که از آنها برخوردار است.

همواره مورد سوء استفاده هایی نیز قرار گرفته است. که این سوء استفاده ها، سوء تعبیرهایی را در زمینه بکارگیری از این پدیده موجب شده است با این وجود باید به این مسئله اعتراف کرد که فناوری اطلاعاتی دارای قابلیتهای فراوانی به منظور انتقال دانش، تسهیل ارتباطات و تعاملات و سرعت بخشیدن به روند رو به رشد توسعه دانش و اطلاعات می باشد که البته همه اینها در صورت بهره گیری صحیح از این پدیده امکان پذیر است. بنابراین شناخت میزان تأثیر گذاری از یکسو و روشها و مکانیزمهای بهتر تأثیر گذاردند این فن آوریها در آموزش بویژه آموزش کودکان و نوجوانان از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین لزوم پژوهش درباب رسیدن به این اهداف نیز بیانگر ضرورت موجود در چنین پژوهشهایی می باشد.

هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر فن آوری اطلاعاتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی بود. جامعه آماری پژوهش را همه دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس غیرانتفاعی شهر رشت در سال تحصیلی ۸۷/۱۳۸۶ تشکیل می داد که تعداد آنان ۵۸۶۴ نفر بود. از این افراد ۳۶۲ نفر به شیوه نمونه گیری چند مرحله ای به عنوان نمونه انتخاب شدند ونمرات ۵ درصد علوم، ریاضی، دیکته، فارسی – بنویسیم و فارسی – بخوانیم آنان در دو نوبت اول و دوم جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

نیمی از افراد نمونه با استفاده از فن آوری اطلاعاتی آموزش دیده بودند و شیوه آموزش نیمی دیگر سنتی بود. ۲/۵۵ درصد از افراد نمونه دانش آموزان پسر و ۸/۴۴ درصد دانش آموزان دختر بودند.

برای آزمون فرضیات با توجه به اینکه میانگین نمرات در دو گروه مستقل مقایسه می شدند، از آزمون t-test استفاده شد. تمامی فرضیات پژوهش مورد تایید قرار گرفت ومشخص شد که میانگین دروس دانش آموزان که با استفاده از فن آوری اطلاعات آموزش دیده اند بیشتر از میانگین دروس دانش آموزانی بود که شیوه آموزش آنها سنتی بود.

از این تحقیق می توان نتیجه گرفت که استفاده از فن آوری اطلاعات بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر مثبت داشته و باعث بالا رفتن میانگین این دانش آموزان می گردد.

واژه های کلیدی: فن آوری، اطلاعات، یادگیری الکترونیکی،پیشرفت تحصیلی

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: نقش فناوری اطلاعات در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
تعداد صفحات پروژه :  ۲۰۲
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش:  ۱۳۸۷
حجم فایل: ۶۲ کیلوبایت
رشته های مرتبط با پروژه: علوم اجتماعی ، علوم تربیتی  ، روانشناسی
گرایش های مرتبط با این پروژه:  روانسنجی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه “نقش فناوری اطلاعات در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا