دانلود رایگان پروپوزال

دانلود رایگان نمونه پروپوزال آماده ارشد روانشناسی

نمونه پروپوزال آماده ارشد روانشناسی در مورد اعتیاد ،سبک های فرزند پروری ،تاب آوری

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

پروپوزال روانشناسی

عنوان فارسی : پیش­بینی رفتارهای آسیب ­زا (اعتیاد و خود زنی) بر اساس سبک­های فرزندپروری و حل مسئله و تاب­ آوری در سربازان ۱۸-۲۲ سال مراجعه به بیمارستان روانپزشکی ۵۰۵ ارتش

عنوان انگلیسی :Prediction of injurious behaviors (addiction and self-harm) based on parenting styles and problem-solving and resilience in soldiers aged 18 to 22 years old referring to Army 505 psychiatric hospital

بیان مسأله اساسی تحقیق:

مسئله اصلی این پژوهش آن است که آیا اعتیاد[۱] (و به همراه آن رفتار خودزنی[۲]) که از جمله خطرات و تهدیدهای سلامت اجتماعی و روانی[۳] جوانان است و پیامد­های منفی زیادی دارد، بر اساس سبک­های فرزندپروری[۴] خانواده ­ها، شیوه ­های حل مسئله[۵] و تاب­آوری[۶] افراد قابل پیش­بینی است؟

 زیرا  مطالعات مختلف نشان ­می­دهند برخی از سبک­های فرزند پروری به صورت مستقیم و غیر مستقیم ریسک فاکتورهای  اعتیاد به مواد مخدر است و یکی از عوامل مهم در میزان گرایش به مواد مخدر، شیوه­­های فرزندپروری می­باشد. به عنوان مثال، سبک فرزند پروروی والدین سهل­گیر[۷] به طور غیرمستقیم  احتمال مصرف مواد در فرزندان را بالا می­برد و  کودکان والدین سهل­گیر، علی­رغم شایستگی اجتماعی[۸] و عزت نفس[۹] بالا دارای عیار بالایی در مشکلات رفتاری و مصرف مواد هستند (بامیستر[۱۰]، ۲۰۱۷).

سبک­های فرزندپروری بر اساس دو مشخصه میزان توقع و پاسخ­دهی طبقه­ بندی می­شوند. توقع به این اشاره دارد که والدین، رفتار پخته را از فرزندان خود انتظار دارند و پاسخ ­دهی به این اشاره دارد که والدین گرمی عاطفی و پذیرش نشان دهند و خود را درگیر کارهای کودکان کنند. بر این اساس، محققان سه سبک مستبد، سهل­ گیر و مقتدر را معرفی کردند (سوماکس و زابروسکی[۱۱]، ۲۰۱۷) .

همچنین یک مطالعه نشان داد رابطه والد– فرزند، یک عرصه منطقی برای مطالعه این که چرا برخی از فرزندان، مواد مصرف می­کنند و چرا برخی دیگر از مصرف امتناع می­کنند، می­باشد (آدالبلتوستز و هفستینسن،  2011). برگ و همکاران[۱۲] (۲۰۱۶) در تحقیقی نشان دادند سبک والدینی مقتدر پیش­بینی کننده مهمی برای عمده ای از مشکلاتت  رفتاری مانند مصرف الکل و مواد مخدر، است. همچنین آنها  نشان داد که والدین سهل­گیر موجب مصرف و افزایش مصرف الکل می­شوند.

و …

.

 
 

.

مطالب مرتبط:
پروپوزال رایگان روانشناسی
دانلود پایان نامه و پروژه
دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی
بانک موضوعات پایان نامه
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه ها
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانلود رایگان پروپوزال
آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال
جزوه آموزش تکمیل فرم پروپوزال
چگونه پروپوزال خوب بنویسیم ؟
نگارش فرضیه در پروپوزال
اهداف تحقیق را چگونه در پروپوزال بنویسیم ؟
اشتباهات رایج در نگارش پروپوزال
۱۰ سوال اساسی درباره بیان مسئله در مقاله و پروپوزال
دانلود رایگان کتاب راهنمای نگارش پروپوزال
شیوه نامه ارجاع به منابع در پروپوزال و پایان نامه
آموزش نحوه نگارش پروپوزال – قسمت اول
 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا