دانلود رایگان پروپوزال

دانلود رایگان نمونه پروپوزال رشته مدیریت مالی

نمونه پروپوزال آماده رشته مدیریت مالی

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

 

عنوان فارسی : مطالعه رابطه بین بازده سهام و ریسک درماندگی مالی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

عنوان انگلیسی : The Study of Relationship between Stock Return and Financial Distress Risk of listed companies in Tehran Stock Exchange

 

بیان مسأله :

در سطح کشور و از جمله در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، شرکت هایی دیده می شوند که بنا به تعاریفی که در این پژوهش از درماندگی مالی شده است، درمانده مالی هستند. این امر را می توان با مشاهده صورت های مالی آنها و گزارش های حسابرسان و بازرسان قانونی متوجه شد. به عنوان مثال برخی از این شرکتها در بازپرداخت بدهی های خود با مشکل مواجه هستند، بازدهی لازم برای پوشش هزینه های خود را نداشته و نیز مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند.
در واقع همه این مسایل حکایت از درگیر شدن این شرکت ها با درماندگی مالی است که این امر ممکن است در نهایت منجر به ورشکستگی و انحلال آن ها گردد. بدین ترتیب در این نوع شرکت ها، منابعی که می توانست در فرصتهای سودده و ارزش آفرین سرمایه گذاری شود، به هدر رفته و با یک دید کلان، تاثیر منفی بر روی برخی شاخص های کلان اقتصادی خواهد گذاشت و این در حالی است که در کشور شدیدا نیازمند تولید و ایجاد اشتغال هستیم. 

یکی از راه هایی که می توان با استفاده از آن به بهره گیری مناسب از فرصت های سرمایه گذاری و همچنین جلوگیری از به هدر رفتن منابع کمک کرد، پیش بینی درماندگی مالی یا ورشکستگی است. به این ترتیب که اولا، با ارائه هشدارهای لازم می توان شرکت ها را نسبت به وقوع درماندگی مالی هوشیار کرد تا آن ها با توجه به این هشدارها دست به اقدام های مقتضی بزنند و دوم اینکه، سرمایه گذاران فرصتهای مطلوب سرمایه گذاری را از فرصتهای نامطلوب تشخیص دهند و منابعشان را در فرصتهای مناسب سرمایه گذاری کنند.

بررسی رابطه متغیر های مالی و حسابداری در بورس اوراق بهادار موضوع بسیاری از تحقیقات انجام شده در این زمینه می باشااد. در بساایاری از این تحقیقات متغیر های ریسک و بازده و رابطه این متغیر ها با دیگر متغیر های تأثیر گذار و همچنین متأثر از این دو متغیر بررسی شده است. در این تحقیق نگارنده در پی بررسی رابطه ریسک درماندگی مالی شرکت ها با بازده سهام می باشد. در ادبیات مالی، الگوی قیمت گذاری دارایی سرمایه ای شارپ، مهتنی بر الگو ی بازار بود. طی سالهای ۱۶۶۴ تا ۱۶۹۲ فرض بر این بود که بازده
هر سبدی از دارایی ها فقط به ریسک سیستماتیک بستگی دارد . طی این الگو، یک سهد سهام خوب فقط حاوی ریسک سیستماتیک است . به همین دلی به الگوی تک عاملی معروف شد.

 

.

.

مطالب مرتبط:
دانلود پایان نامه و پروژه
دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی
بانک موضوعات پایان نامه
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه ها
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانلود رایگان پروپوزال
آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال
جزوه آموزش تکمیل فرم پروپوزال
چگونه پروپوزال خوب بنویسیم ؟
نگارش فرضیه در پروپوزال
اهداف تحقیق را چگونه در پروپوزال بنویسیم ؟
اشتباهات رایج در نگارش پروپوزال
۱۰ سوال اساسی درباره بیان مسئله در مقاله و پروپوزال
دانلود رایگان کتاب راهنمای نگارش پروپوزال
شیوه نامه ارجاع به منابع در پروپوزال و پایان نامه
آموزش نحوه نگارش پروپوزال – قسمت اول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا