کارشناسی ارشدنگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

شیوه نگارش پایان نامه کارشناس ارشد حقوق

آموزش نگارش پایان نامه کارشناس ارشد حقوق

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

.

.

در اینجا به بیان و بررسی ویژگی های پایان نامه ارشد یکی از گرایش های رشته حقوق میپردازیم :

ویژگی های پایان نامه حقوق جزا

١: جامعه آماری

جامعه آماری مورد نظر باید به اندازه کافی گسترده باشد، اگر کم تر از حد باشد شانس و احتمال فراگیر بودن موضوع مورد مطالعه پایین آمده و جوانب و احتمالاتی که ممکن بود بوجود آید همچنان بدون پاسخ خواهد ماند. در صورتی که جامعه آماری بیش از حد بزرگ باشد، احتمال بروز خطا بالا رفته و موجب سر در گم شدن مخاطب میشود.

٢: توجه به نیاز جامعه

سعی کنید روی موضوعاتی که در جامعه کمبودشان بیشتر حس میشود و افراد بیشتری با آن درگیر هستند کار کنید. در دنیای حقوق هیچ محدودیتی برای انواع جرایم و رسیدگی به آن ها وجود ندارد و ما هر ثانیه با موضوع و درگیری جدیدی ممکن است رو به رو شویم. اما درگیری هایی وجود دارند که درصد زیادی از مردم با آن ها مواجه هستند و پی گیری جامعی برای آن ها وجود ندارد. بنابراین اگر روی این قبیل موضوعات کار کنید میتوانید کمک بزرگی به جامعه کنید.

٣: تحقیق میدانی

تحقیق میدانی داشته باشید. یعنی با افراد جامعه رو به رو شوید و از نزدیک با موضوع مورد تحقیقتان رو به رو شوید. برای این کار میتوانید پرسشنامه هایی جامع و کامل تهیه کنید و آن ها را در اختیار مجرمان در بازداشتگاه ها قرار دهید. این کار موجب میشود که نتیجه ی تحقیق شما کارآمد تر و به حقیقت نزدیکتر باشد. همچنین میتوانید با مجرمان مصاحبه ی حضوری داشته باشید. اگر امکان این کار را داشته باشید نتیجه ی تحقیقتان بسیار کارآمد تر خواهد شد.

۴: شناخت موضوع مورد مطالعه

شناخت و اشراف کافی بر موضوع مورد مطالعه تان داشته باشید. اکثر دانشجویان در تعداد خاصی از عنوان ها تبحر خاصی دارند. بنابراین سعی کنید روی موضوعی کار کنید که قبلا در آن مهارت داشته اید. زیرا انتخاب موضوعی که در آن مهارت خاصی ندارید و کاملا برایتان جدید است کیفیت کارتان را پایین می آورد.

در این باره بخوانید >>> موضوع پایان نامه حقوق و گرایش های آن

۵: فراگیر بودن محتوا

باتوجه به اینکه در جلسه ی دفاع پایان نامه معمولا حاضرین یا اساتید مشاور زیاد سوال میپرسند، باید به اندازه ای تسلط داشته باشید و پایان نامه تان طوری طرح شده باشد که همه ی جزئیات روشن باشد و پاسخگوی تمام سوالات افراد حاضر در جلسه باشد و اگر سوالی از شما پرسیده شد، بتوانید به طور دقیق به آن جواب دهید.

۶: پیش مطالعه

مطالعه و یادداشت برداری از تعدادی کتاب و مقاله و پایان نامه هایی که در رابطه با موضوعات مرتبط با موضوع مورد مطالعه ی خودتان قبلا نوشته شده اند، باعث میشود که پایان نامه تان به روز تر باشد و کاستی های دیگر مقالات برطرف شده و ابهاماتی که تا آن زمان در حوزه ی موضوع مورد نظرتان برطرف نشده اند، روشن شود.

در این باره بخوانید >>>

دانلود نمونه پایان نامه ها و پروژه های رشته حقوق

دانلود مقالات رشته حقوق

٧: تمرکز روی یک موضوع

روی یک موضوع مشخص متمرکز شوید. اگر بخواهید در نگارش پایان نامه که در آن با محدودیت هایی از قبیل زمان نگارش و تحقیق و یا زمان ارائه و حجم مقاله رو به رو هستید، در مورد موضوعات متنوع بحث کنید نتیجه یک پایان نامه ی بی کیفیت خواهد شد. زیرا در این صورت به تمام عناوین به صورت سطحی رسیدگی خواهد شد. اما اگر روی یک موضوع به طور متمرکز کار کنید پایان نامه تان فراگیر و پاسخگوی مشکلات خواهد بود.

٨: استفاده از سازمان ها

در صورتی که به عنوان مناسبی برای تحقیق پایان نامه تان دست پیدا نکردید، میتوانید از بعضی از سازمان ها درخواست کنید که کارآمد ترین موضوعی که جامعه درگیر آن است را به شما معرفی کنند. این کار حسن دیگری که دارد این است که میتوانید هزینه ای که برای تحقیق قائل میشوند را از سازمان مورد نظر دریافت کنید. ماننل سازمان زندان ها، سازمان بهزیستی، دادگستری و غیره.

٩: استفاده از منابع معتبر

از منابع متعدد و موثق استفاده کنید. برای این کار میتوانید از استاد راهنما و مشاور خود کمک بگیرید که بهترین منابع را به شما معرفی کنند. این کار باعث میشود که پایان نامه تان ارزش علمی بیشتری داشته باشد و نیز تکراری نباشد.

١٠: داشتن اطلاعات کافی راجع به مسائل حقوقی جرایم مورد نظرتان.

باید علم و آگاهی کامل نسبت به مجازاتی که برای جرایم در نظر گرفته میشوند داشته باشید. همانطور که میدانید به جز مجازات حدود که همیشه ثابت است، سایز مجازات با توجه به نیاز زمانه و طریقه ی جرم بوجود آمده ممکن است تغییر کند و یا حتی تشدید شود. بنابراین شما باید اطلاعاتتان به روز بوده تا بتوانید راجع به جرایم مورد تحقیقتان اظهار نظر کنید.

١١: در نظر گرفتن جنبه روانشناختی موضوع

در صورتی که روی جرایم کیفری کار میکنید، تنها به شواهد اکتفا نکنید. شما باید جنبه ی روانشناختی افراد مرتکب را در نظر بگیرید سپس روی آن ها تحقیق کنید و در آخر نتیجه گیری کنید. برای این کار بهت بهترین راه حل ارتباط رو در رو با مجرمان و پرسش و پاسخ از آنهاست. در صورتی که امکان این کار برایتان بوجود نیامد میتوانید با وکیل این افراد در ارتباط باشید و تمام جزئیات فرد مرتکب را جویا باشید و روی آن ها تحقیق کنید.

همچنین میتوانید کتاب های روانشناسی متعددی را در رابطه با این موضوع مطالعه کنید که بتوانید به نتایج بهتری دست یابید.

در صورتی که بتوانید تعدادی از پرونده ها با جرایم مشابه را بررسی کنید، به طور موثرتری میتوانید روی نقاط ضعف موجود در رسیدگی ها به این جرایم کار کنید و آن ها را تا حد ممکن برطرف کنید. در نظر داشته باشید که شما هرچه بیشتر تحقیق بررسی کنید و وقت بگذارید تحقیق با کیفیت تری ارائه میدهید. در صورتی که بتوانید به همان صورت که توضیح داده شد همه ی جوانب موضوع مورد مطالعه تان را در نظر بگیرید و به طور کاملا جامع در رابطه با آن ها تحقیق کنید، پایان نامه ای نسبتا بی نقص ارائه خواهید داد.

ویژگی های ساختار بندی پایان نامه ارشد حقوق جزا :

راهنمای زیر نشان می‌دهد که چگونه یک پایان نامه حقوق را ساختار بندی کنید …

 >>> بررسی ساختار پایان نامه

.

مطالب مرتبط :
مراحل انتخاب موضوع تا دفاع از پایان نامه ارشد
روش ثبت پایان نامه در سایت ایران داک
انتخاب موضوع پایان نامه
آموزش نگارش پایان نامه و مقاله
آموزش نگارش پروپوزال
دانلود قالب آماده ورد برای نگارش پایان نامه (نمونه پایان نامه)
بررسی ساختار پایان نامه
آموزش تایپ پایان نامه در نرم افزار ورد (۱)

 

نگارش پایان نامه ارشد حقوق, نمونه پایان نامه حقوق خصوصی ,پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق خصوصی ,مشاوره پایان نامه حقوق خصوصی ,نمونه پلان پایان نامه حقوقی, موضوعات پایان نامه حقوق عمومی ,دانلود پایان نامه حقوق تجارت بین الملل ,دانلود پایان نامه حقوق کیفری ,پایان نامه آماده رایگان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا