پایان نامه رشته روانشناسیپایان نامه علوم تربیتیپروژه روانشناسیپروژه علوم اجتماعی

دانلود پایان نامه رابطه سبک های مدیریت کلاس با خودارزشیابی دانشجویان

پایان نامه رابطه سبک های مدیریت کلاس با خودارزشیابی دانشجویان

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

مقدمه

۱-۱- بیان مسأله

۱-۲- اهمیت و ضرورت تحقیق

۱-۳- اهداف پژوهش

۱-۳-۱- هدف اصلی

۱-۳-۲- اهداف ویژه

۱-۴- سوالات و فرضیه‌های پژوهش

۱-۵- تعریف مفهومی و عملیاتی

۱-۵-۱- مدیریت کلاس

۱-۵-۲- سبک مدیریت غیرمداخله‌ای

۱-۵-۳- سبک مدیریت مداخله‌ای

۱-۵-۴- سبک مدیریت تعاملی

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

مقدمه

۲-۱- تأملی بر ماهیت و تعاریف مدیریت کلاس درس

۲-۲- اهمیت و ضرورت مدیریت کلاس درس

۲-۳- سبک‌های مدیریت کلاس

۲-۳-۱- سبک مداخله‌ای

۲-۳-۲- سبک تعاملی

۲-۳-۳- سبک غیر مداخله‌ای

۲-۴- عوامل مؤثر در مدیریت کلاس

۲-۴-۱- دانش معلم

۲-۴-۲- ویژگی‌های شخصیتی

۲-۴-۳- روش تدریس

۲-۴-۳-۱-  روش خبره، متخصص یا کارشناس

۲-۴-۳-۲- روش آمرانه

۲-۴-۳-۳- مدل فردی

۲-۴-۳-۴- روش تسهیل کننده

۲-۴-۳-۵- روش تفویضی

۲-۵- سبک مدیریت کلاس و ارزشیابی

۲-۶- تاریخچه ارزشیابی آموزشی

۲-۷- تعریف ارزشیابی

۲-۸- ضرورت ارزشیابی در آموزش دانشگاهی

۲-۹- ماهیت و تعاریف خودارزشیابی

۲-۱۰- اهمیت خود ارزشیابی

۲-۱۱- نقش خودارزشیابی در فرایند یادگیری

۲-۱۲- پیشینه پژوهش

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

چکیده
هدف ازاین پژوهش بررسی سبک های مدیریت کلاس درس و رابطه آن با خود ارزشیابی دانشجویان بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش عبارت از کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی درسال ۹۳-۱۳۹۲ هستند که تعداد آنها ۲۱۸۹ بوده است. با استفاده از شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای، نمونه ای با حجم ۳۰۹ نفر انتخاب ومورد مطالعه قرار گرفتند.

ابزار گردآوری داده ها دراین پژوهش، دو پرسشنامه محقق ساخته سنجش سبک های مدیریت کلاس و خودارزشیابی دانشجویان بود که روایی آن ها با استناد به نظر متخصصان مورد تایید قرار گرفت و پایایی آن ها نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ، برای دو پرسشنامه سنجش سبک های مدیریت کلاس و خودارزشیابی دانشجویان به ترتیب ۷۸% و ۸۵% به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی شامل جداول، نمودارها، درصد فراوانی، میانگین، انحراف استاندارد، و آزمون آمار استنباطی کولموگروف اسمیرنف، آزمون t تک گروهی، آزمون فریدمن، آزمون تحلیل واریانس دوطرفه، آزمون ضریب همبستگی پیرسون، و آزمون رگرسیون چندگانه استفاده شد.

نتایج نشان داد که از دیدگاه دانشجویان، میزان استفاده اساتید از سبک مدیریت غیرمداخله‌ای کم بوده است، میزان استفاده اساتید از سبک مدیریت مداخله‌ای زیاد بوده است و میزان استفاده اساتید از سبک مدیریت تعاملی کم بوده است. همچنین نتایج نشان داد بین سبک مدیریت غیرمداخله‌ای و تعاملی با خودارزشیابی دانشجویان، رابطه‌ی مثبت و معنا‌داری وجود دارد. و اما بین سبک مدیریت مداخله‌ای با خودارزشیابی دانشجویان، رابطه معناداری وجود ندارد.

بیان مسأله

امروزه نظام­های آموزشی در سراسر دنیا اصلاحات گسترده­ای را با هدف ایجاد تحول عمیق در فعالیت‌های علمی آغاز نموده­اند (بارنابه و ریکابونی۱، ۲۰۰۷: ۳۰۲). در نظام‌های آموزشی و به‌خصوص محیط دانشگاهی یکی از عواملی که نیازمند مدیریت مناسب می‌باشد کلاس درس است. طراحی و سازماندهی کلاس درس، اداره کلاس درس را آسان‌تر می‌کند (صمدی، رجائی‌پور، آقاحسینی و قلاوندی، ۱۳۸۷: ۱۵۶). کلاس درس به عنوان یک گروه یا سیستم اجتماعی یا سازمان رسمی مستلزم مدیریتی اثربخش و کاراست. معلم در کلاس درس در نقش مدیر می‌تواند ایفای نقش نماید.

توجه به معلمان به عنوان مدیران کلاس درس رویکردی جدید ولی کاملاً توسعه یافته است. این رویکرد به دلیل تحولات و تغییرات سریع اجتماعی، آموزشی بیش از پیش مورد توجه صاحب‌نظران علوم تربیتی بخصوص برنامه‌ریزان آموزشی و درسی و مدیریت آموزشی قرار گرفته است (رجایی‌پور، حسینی و فرهنگ، ۱۳۸۵: ۲). مدیریت کلاس، عبارت است از هنر به کار بردن دانش تخصصی و بهره‌گیری از مهارت‌های کلاس‌داری در هدایت دانش‌آموزان به سوی اهداف مطلوب مورد نیاز دانش‌آموزان و جامعه (رئوفی، ۱۳۷۷: ۷۰). و چنانچه معلم فاقد توانایی مدیریت کلاس درس به طور مؤثر باشد، بعید نیست سایر مهارت‌هایش نیز بی‌اثر شود.

بنابراین توجه به مدیریت کلاس، نحوه اداره کلاس‌ها و به کارگیری بهترین و مطلوب‌ترین سبک مدیریتی کلاس امری حیاتی و ضروری است (خلخالی، سلیمانپور و فردی، ۱۳۸۹: ۶۱). حال از آنجاکه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی یکی از کارکردهای مدیریت کلاس درس است (صمدی، رجائی‌پور، آقاحسینی و قلاوندی، ۱۳۸۷: ۱۶۰). در ادامه به بحث مفهوم خودارزشیابی پرداخته می‌شود. مهارت خود ارزشیابی یک ابزار مهم برای دانشجویان است برای تبدیل شدن به یک یادگیرنده مؤثر و این مهارت باید که به دانشجویان آموخته شود (عبدالله و همکاران، ۲۰۱۱: ۱۲۲). و اغلب برای ترویج یادگیری دانش‌آموز محوری، افزایش بینش در فرایند یادگیری و تشویق یادگیری فعال مورد استفاده قرار می‌گیرد (ویسی، ۲۰۱۳: ۷۳۱).

و با توجه به تمایل روزافزون به یادگیری خودمحور و غیر انکار بودن سهم خودارزشیابی در آموزش مداوم و تداوم کیفیت، توصیه می‌شود که به خودارزشیابی به عنوان ابزاری قوی برای افزایش پویایی فردی و گروهی توجه شود (آتش‌سخن، بلبل­حقیقی، باقری و ابراهیمی، ۱۳۸۹: ۳۳۷). با توجه به موارد مطرح شده سوال اصلی پژوهش این است که آیا بین مهارت مدیریت کلاس درس و خودارزشیابی دانشجویان رابطه وجود دارد؟

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: بررسی رابطه سبک­های مدیریت کلاس با خودارزشیابی دانشجویان کارشناسی ۹۲-۹۳ دانشکده ادبیات
تعداد صفحات پروژه :  ۹۰
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۹۳
حجم فایل: ۲۳۵ کیلوبایت
پرسشنامه: دارد
رشته های مرتبط با پروژه: علوم تربیتی
گرایش های مرتبط با این پروژه: مدیریت و برنامه ریزی آموزشی ، تحقیقات اموزشی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” رابطه سبک های مدیریت کلاس با خودارزشیابی دانشجویان ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا