پایان نامه مهندسی مکانیکپروژه مکانیک

دانلود پایان نامه مطالعه سیستم کنترل موتور انژکتوری

پروژه مکانیک : بررسی و مطالعه سیستم کنترل موتورهای انژکتوری

پایان نامه مهندسی مکانیک جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول
۱-۱-مقدمه
محاسن سیستم تزریق سوخت
فصل دوم: کنترل موتور
مقدمه
EG چیست
مقایسه کلی بین سیستم EGI و سیستم کاربراتوری
اجزای سیستم EGI و دیاگرام کلی سیستم
معرفی سیستم ورودی و اجزای آن
معرفی سیستم سوخت رسانی و اجزای آن
سیستمهای سوخت رسانی
معرفی سنسورهای سیستم کنترلی
توابع کنترلی موتور
مودهای کنترلی موتور
عیب یابی کنترلی موتور
فصل سوم: سیستم کنترلی K-jetronic
اجزای این سیستم
سیستم سوخت رسانی
واحد اندازه گیری سوخت
متعادل کردن شرایط کاری
توابع مکمل (اضافی)
فصل چهارم: سیستم کنترلی L-jetronic
مروری بر سیستم
فواید سیستم L-jetronic
سیستم تغذیه سوخت

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

مقدمه

با توجه به پیشرفت صنعت و اینکه کاربراتور به خوبی نمی تواند سوخت را به ذرات ریز در آورد و سوخت هر چه بیشتر به ذرات ریز تبدیل شود بهتر می تواند در مجاورت هوا قرار گیرد و کامل تر بسوزد اهمیت انژکتوری کردن موتورها برای کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا و افزایش راندمان موتور آشکار می گردد.

هدف از سوخت رسانی موتورهای بنزینی این است که مخلوطی جهت احتراق تهیه گردد که با وضعیت کاری موتور منطبق باشد تا بهترین نتیجه در تمامی حالات کارکرد بدست آید و در صورت تغییر در کارکرد (هنگام شتاب گیری، ترمز کردن ….) عمل انطباق با شرایط کارکرد با حداقل زمان ممکن انجام گردد. یک سیستم سوخت رسانی مناسب بایستی شرایط زیر را فراهم نماید تا عمل احتراق به خوبی صورت گیرد.

۱- مخلوط قابل احتراق باشد.
۲- در هنگام احتراق مخلوط گازی شکل باشد، تا عمل احتراق سریعتر صورت گیرد.
۳- نسبت هوا به سوخت مناسب باشد.
۴- مخلوط به لحاظ نسبت هوا به سوخت در تمامی نقاط یکنواخت باشد.
۵- توزیع مخلوط در سیلندرها برابر باشد .
از لحاظ تئوری سوخت در کاربراتور بایستی کاملا ً تبخیر شده و سپس در داخل سیلندر پس از بسته شدن سوپاپ در طی مرحله تراکم برای احتراق آماده گردد.

برای تسهیل در تبخیر سوخت مجبور به گرم کردن مجاری تنفسی می باشیم که جرم حجمی مخلوط را کاهش داده و بازده تنفسی را کاهش می دهد که در نهایت توان ماکزیمم موتور را با کاهش قابل توجهی مواجه می سازد. متعادل کردن شارژ ورودی به تمام سیلندرها و توزیع یکسان مخلوط بین سیلندرها از مشکلات دیگری است که سیستمهای کاربراتوری به همراه دارد. بدلیل نا مساوی بودن مسیر عبور مخلوط سوخت و هوا از محل کاربراتور تا محل ورود به سیلندرهای مختلف، همراه در مقدار و کیفیت شارژ ورودی به سیلندرها تفاوت وجود دارد که موجب نا هماهنگی در تنفس و توان آنها شده و کارکرد موتور را تحت تأثیر قرار می دهد …

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  بررسی و مطالعه سیستم کنترل موتورهای انژکتوری
تعداد صفحات پروژه : ۱۰۸
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: ندارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۸۷
حجم فایل: ۶٫۳۶ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: مکانیک
گرایش های مرتبط با این پروژه:  مکانیک خودرو

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” مطالعه سیستم کنترل موتور انژکتوری” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود مقالات مهندسی مکانیک با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا