دانلود رایگان پروپوزال

دانلود رایگان پروپوزال حسابداری در مورد بورس

نمونه پروپوزال آماده حسابداری در مورد بورس اوراق بهادار تهران

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

 

عنوان فارسی : بررسی اندازه‌گیری سطح هزینه‌های نمایندگی شرکت‌ها بر سیاست اهرم و تقسیم سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

عنوان انگلیسی :  An Investigation Measurement of Impact Agency Costs Level of Firms on Dividend and Leverage Policy in companies listed of Tehran Stock Exchange

بیان مسأله :

بسیاری از محققان به بررسی این پرداخته‌اند که چرا شرکت‌ها بخشی اساسی از سود خود را به صورت سود تقسیمی پرداخت می‌کنند، در حالی که به گفته‌ی میلر و مودیگلیانی (۱۹۶۱)، سود تقسیمی تغییری در ثروت سهامداران ایجاد نمی‌کند. این مسئله را در ادبیات موضوع « معمای سود تقسیمی» می‌نامند. یک توضیح این است که سود تقسیمی کمک می‌کند به مشکلات نمایندگی بین مدیران و سرمایه‌گذاران خارج از شرکت پرداخته شود. در تحلیل ایستربروک (۱۹۸۴)، نقش نظارتی سود تقسیمی، تنش‌های نمایندگی بین مدیران و سهامداران را کاهش می‌دهد.

در تحلیل جنسن (۱۹۸۶) مشکل نمایندگی برخاسته از انگیزه‌های مدیران برای صرف منافع شخصی است؛ یعنی با سرمایه‌گذاری جریان‌های نقدی آزاد در پروژه‌های منفی یا خرج کردن پول نقد برای پیش‌لازمه‌ها برای خود یک امپراطوری درست می‌کنند. بنابراین سود تقسیمی با کاهش جریان‌های نقدی آزاد که در دسترس مدیران قرار دارد، این مشکل را تخفیف می‌دهد.هزینه‌های نمایندگی بدهی بسیار مورد بحث قرار گرفته‌اند، اما سود بدهی در انگیزاندن مدیران و سازمان‌هایشان نادیده گرفته شده است. این تاثیرات را به عنوان «فرضیه‌ی کنترل» برای خلق بدهی می‌نامند.

مدیرانی که جریان‌های نقدی آزاد زیادی در اختیار دارند، می‌توانند سود تقسیمی را افزایش دهند یا سهام خریداری کند و از این طریق نقدینگی جاری پرداخت کنند که در غیر این صورت در پروژه‌هایی با سود کم سرمایه‌گذاری می‌شود یا در این پروژه‌ها به هدر می‌رود. این باعث می‌شود که مدیران در استفاده از جریان‌های نقدی آزاد آتی، کنترل و اختیار داشته باشند، اما با اعلام افزایش «دائم» در سود تقسیمی می‌توانند به پرداخت جریان نقدی آتی متعهد شود.

این تعهدات چندان قابل اعتماد نیست، زیرا سود تقسیمی ممکن است در آینده کاهش یابد. این واقعیت که بازارهای سرمایه با کاهش زیاد در قیمت سهام، قطع سود تقسیمی را جریمه می‌کنند، در هماهنگی با هزینه‌های نمایندگی جریان نقدی آزاد است.

 

 .

 

.

مطالب مرتبط:
دانلود پایان نامه و پروژه
دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی
بانک موضوعات پایان نامه
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه ها
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانلود رایگان پروپوزال
آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال
جزوه آموزش تکمیل فرم پروپوزال
چگونه پروپوزال خوب بنویسیم ؟
نگارش فرضیه در پروپوزال
اهداف تحقیق را چگونه در پروپوزال بنویسیم ؟
اشتباهات رایج در نگارش پروپوزال
۱۰ سوال اساسی درباره بیان مسئله در مقاله و پروپوزال
دانلود رایگان کتاب راهنمای نگارش پروپوزال
شیوه نامه ارجاع به منابع در پروپوزال و پایان نامه
آموزش نحوه نگارش پروپوزال – قسمت اول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا