دانلود رایگان پروپوزال

دانلود رایگان پروپوزال روانشناسی بالینی

نمونه پروپوزال آماده روانشناسی بالینی

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

عنوان فارسی : مقایسه هیجان خواهی، همدلی و سازگاری زناشویی در زنان طلاق گرفته و عادی شهر .

عنوان انگلیسی : Comparison of excitement, empathy and marital adjustment in divorced and ordinary Tabriz women

بیان مسئله

طلاق شایع ترین جلوه تعارض شدید است و درنهایت بالغ بر نیمی از زوج هایی که درصدد مشاوره هستند، طلاق می گیرند (ورسینگتون ، ۲۰۰۵).

براساس آمار رسمی در ایران از هر ۱۰۰۰ مورد ازدواج، حدود ۲۰۰ مورد به طلاق منجر می شود و ایران، چهارمین کشور جهان از نظر میزان نسبت طلاق به ازدواج معرفی شده است (یوسفی، ۱۳۹۰).

عوامل متعددی در بروز طلاق موثر است که می توان به عوامل اقتصادی، اجتماعی، حقوقی، روان شناختی و عوامل تنش زای درونی و بیرونی اشاره کرد که در این بین عوامل فردی و روان شناختی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند (پرانچر و همکاران، ۲۰۰۸).

زیرا این عوامل با تمام جنبه های زندگی افراد مثل آموزش، شغل و عملکرد های بین فردی مرتبط هستند (دوروس، هانزال و سگریان ، ۲۰۱۱).

بنابراین یکی از عوامل تاثیرگذار در کیفیت و نوع روابط زناشویی، نوع شخصیت زوجین است. طبق تحقیقات انجام شده، یکی از ویژگی های شخصیتی که می تواند بر روابط بین زوجین اثرگذار باشد، میزان هیجان خواهی آنهاست (کجباف و همکاران، ۱۳۸۴).

در واقع هیجان خواهی به عنوان یک خصیصه شخصیتی در گستره هیجانی موضوعی بسیار ملاحظه پذیر در حیطه روابط زناشویی است که آثار مشهود و نتایج انکار ناپذیری بر روابط عاطفی میان دو فرد روشن می کند که پیمان زناشویی می بندند. زاکرمن هیجان خواهی را به این صورت تعریف می کند “میل به هیجانها و تجربیات متنوع، تازه، پیچیده و شدید و تمایل به مخاطره جویی بدنی، اجتماعی، قانونی و مالی به خاطر چنین تجربه ای” (زاکرمن، ۱۹۹۴، به نقل از زاکرمن و کلمن ، ۲۰۰۰).

هیجان خواهان دائما در جست و جو، محرکهای جدید و تازه در محیط زندگی خود هستند و حاضرند آن را به بهای سنگین در معرض خطر قرار دادن حیثیت و اعتبار اجتماعی و حتی سلامتی جسمانی و حیات خود به دست آورند (شولتز و شولتز، ۱۳۹۶).

یکی دیگر از مهمترین مسایلی که اکثر زوجین مراجعه کننده به مراکز خانواده درمانی و زوج درمانی بیان می کنند، فقدان همدلی و درک همدلانه بین آنهاست، همدلی به عنوان یک مهارت بین فردی توانایی انسان جهت شناسایی و پاسخدهی به حالات ذهنی دیگران است. در واقع، زمانی یک فرد از قدرت همدلی بر خوردار است که بتواند به مسایل و مشکلات دیگران از زوایه ی دید آنها بنگرد و خود را جای آنها بگذارد (سامرزفلنگن و سامرز فلنگن ، ۲۰۰۳).

 

.

.

مطالب مرتبط:
دانلود پایان نامه و پروژه
دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی
بانک موضوعات پایان نامه
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه ها
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانلود رایگان پروپوزال
آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال
جزوه آموزش تکمیل فرم پروپوزال
چگونه پروپوزال خوب بنویسیم ؟
نگارش فرضیه در پروپوزال
اهداف تحقیق را چگونه در پروپوزال بنویسیم ؟
اشتباهات رایج در نگارش پروپوزال
۱۰ سوال اساسی درباره بیان مسئله در مقاله و پروپوزال
دانلود رایگان کتاب راهنمای نگارش پروپوزال
شیوه نامه ارجاع به منابع در پروپوزال و پایان نامه
آموزش نحوه نگارش پروپوزال – قسمت اول
 

دانلود رایگان پروپوزال روانشناسی ,دانلود رایگان پروپوزال روانشناسی pdf ,پروپوزال روانشناسی pdf رایگان ,دانلود رایگان پروپوزال درس روش تحقیق روانشناسی ,انواع پروپوزال روانشناسی ,دانلود رایگان پروپوزال افسردگی ,خرید پروپوزال آماده روانشناسی ,موضوع پروپوزال روانشناسی ,نمونه پروپوزال پروژه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا