دانلود رایگان پروپوزال

دانلود رایگان پروپوزال مدیریت بازرگانی

نمونه پروپوزال آماده مدیریت بازرگانی

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

 

عنوان فارسی : بررسی تاثیر گذاری استراتژی های توسعه سرمایه گذاری بر شرکت های خارجی در منطقه آزاد

عنوان انگلیسی : 

 

بیان مسأله :

تعاریف متعددی از سرمایه گذاری مستقیم خارجی ارائه شده است. صندوق بین المللی پول، سرمایه گذاری مستقیم خارجی را به این صورت تعریف می کند: “سرمایه گذاری مستقیم خارجی، سرمایه گذاری است که به هدف کسب منافع پایدار در کشوری به جز موطن فرد سرمایه گذار آموزش انجام می شود و هدف سرمایه گذار از این نوع سرمایه گذاری آن است که در مدیریت بنگاه مربوط نقش مؤثر داشته باشد.

به اعتقاد صندوق بین المللی پول، سرمایه گذاری مستقیم خارجی عبارت است از: “سرمایه گذاری که مستلزم یک ارتباط بلند مدت است و نشان دهنده منافع پایدار و کنترل واحد اقتصادی مقیم یک کشور (سرمایه گذار مستقیم خارجی یا بنگاه مادر) بر واحد اقتصادی مقیم کشور دیگر(سرمایه گذاری آموزش انجام شده در کشور میزبان به صورت شعبه فرعی بنگاه مادر) است”.

به نظر می رسد که وجه تمایز سرمایه گذاری مستقیم خارجی از دیگر سرمایه گذاری های خارجی، لزوم نفوذ قابل توجه سرمایه گذار خارجی در مدیریت بنگاه باشد. فارغ از معیار تمایز بین دوره بلند مدت و کوتاه مدت، باید خاطر نشان کرد که از نقطه نظر تعریف دوره های زمانی مالی- بلند بودن سرمایه گذاری مستقیم خارجی یکی از ویژگی های تبعی آن است.

چرا که جستجوی منافع پایدار و متعاقب آن، نفوذ و قدرت اعمال نظر در مدیریت بطور تلویحی در یک فرایند سرمایه گذاری بلند مدت محتمل است، ولی بلند مدت بودن، وجه تمایز سرمایه گذاری مستقیم خارجی با سایر سرمایه گذاری ها نیست. چون که تمامی سرمایه گذاری های غیر مستقیم خارجی لزوما کوتاه مدت نیستند.

جهانی سازی اقتصادی و بین المللی شدن بازارهای مالی در دهه های گذشته، فرصت های سرمایه گذاری را توسعه داده است. فرایند جهانی سازی، به طور کلی، خود رادر شکل تجارت کالاهاو خدمات، جریان انتقال سرمایه در کوتاه مدت و افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی نشان میدهد. آنچه مسلم است این است که فضای حاکم بر هگذاری در فضای اقتصاد باز بین الملل، تغییر کرده و ه ماکنون، هر روز تعداد بیشتری از شرکت ها و بنگاهها، تمایل به سرمایه گذاری در سایر کشورها دارند.

یکی از شاخص های مهم اقتصادی که تا حد بسیار زیادی توانایی اقتصادی یک کشور را در تامین نیازهای مصرفیرجامعه مشخص می کند، تولید ناخالص داخلی GDP است ولی امروزه بسیاری از کشورهای جهان و در حال توسعه به واسطه عدم کمبود منابع داخلی برای سرمایه گذاری وافزایش تولید نظام های اقتصادی خود به جذب سرمایه خارجی تمایل شدیدی پیدا کرده اند…

 

 

.

.

مطالب مرتبط:
دانلود پایان نامه و پروژه
دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی
بانک موضوعات پایان نامه
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه ها
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانلود رایگان پروپوزال
آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال
جزوه آموزش تکمیل فرم پروپوزال
چگونه پروپوزال خوب بنویسیم ؟
نگارش فرضیه در پروپوزال
اهداف تحقیق را چگونه در پروپوزال بنویسیم ؟
اشتباهات رایج در نگارش پروپوزال
۱۰ سوال اساسی درباره بیان مسئله در مقاله و پروپوزال
دانلود رایگان کتاب راهنمای نگارش پروپوزال
شیوه نامه ارجاع به منابع در پروپوزال و پایان نامه
آموزش نحوه نگارش پروپوزال – قسمت اول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا