پایان نامه مهندسی مکانیکپروژه مکانیک

دانلود پروژه اثرات ضربه قوچ در پمپ ها

پروژه مکانیک : ضربه قوچ و اثرات آن در پمپ ها

پایان نامه مهندسی مکانیک جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :

فهرست:

کلیات

فصل اول : پدیده ضربه قوچ درسیستمهای هیدرولیکی تحت فشار

فصل دوم : نتایج حاصل از تجربیات ضربه قوچ

فصل سوم : حفاظت از ایستگاههای پمپاژ در مقابل ضربه قوچ

فصل چهارم : رزنانس هیدرولیکی درکارخانه های نیروگاههای برقآبی وایستگاههای پمپاژ

فصل پنجم : نوسان جرم درسیستم های تعادل هیدرولیکی

فصل ششم : پایداری هیدرولیکی سیستم های مجهز به مخازن تعادل

فصل هفتم : نتایج تجربی درمطالعه نوسانات جرم

فصل هشتم : کارخانه های نیروگاه برقآبی وایستگاههای پمپاژ درطرحهای مجتمع هیدرولیکی

فصل نهم : محاسبه حرکات ناپایداردرقلمرو محدوده میانی بین حرکات متغیر

———-

کلیات

تحلّیل بهره برداری از سیستم های هیدرولیکی (نیروگاه های برقابی, ایستگاه های پمپاژ, تأسیسات صنعتی هیدرولیکی و نظایر آن) در رژیم های ناپایدار از نقطه نظر تئوری و عملی باندازه ای مورد توجه قرار گرفته است که عناوین بسیاری از مقالات علمی قرن ما به آن اختصاص داده شده است.

مؤلفین هنگام تلاش در راستای تعیین یک روش واحد برای حل مسائل هیدرولیکی در نیروگاه های برقابی و ایستگاه های پمپاژ از وظیفه مشکل خود آگاه بوده اند و فقط خوانندگان میتوانند در ارتباط با موفقیت یا عدم موفقیت آن ها قضاوت نمایند. از طرف دیگر رفتار یکسان روش های محاسباتی و راه حل های فنی برای طراحی و بهره برداری از الگوهای هیدرولیکی درنیروگاه های برقابی و ایستگاه های پمپاژ که معمولاً بطور جداگانه ارائه گردیده اند از مزایای مطلوبی برخوردار بوده است.

بنابراین مؤلفین تلاش کرده اند تا بشترین بهره گیری را از بحث درباره جنبه های خاص تئوری و عملی بعمل آورند و راه حل های جدید و طرح های هیدرولیکی کاربردی برای هر نوع سازه هیدرولیکی (نیروگاه های برقابی و ایستگاه های پمپاژ) را ارائه دهند. از زمانیکه موضوع روش های محاسبات هیدرولیکی مطرح بوده است اولویت این محاسبات معمولاً به روش های عددی اختصاص داده شده است.

زیرا این روش ها از امکانات محاسباتی و عملکردهای بسیار مطلوب برخوردار بوده اند. در عین حال وقتی که معلوم شد روش های تحلیلی میتوانند اطلاعات کاملی از وظایف هیدرولیکی سیستم های پیچیده را ارائه نمایند و یا محاسبات اولیه طراحی را بسرعت انجام دهند این روش ها توصیف گردیده و سپس توسعه یافته اند .

مطلب حاضر به ۹ فصل تقسیم شده است. در فصل ۱ و ۲ و۳ مسائل محاسبه ضربه قوچ و سیستم های حفاظتی ایستگاههای پمپاژ در مقابل ضربه قوچ مورد بررسی قرار می گیرند. معرّفی مفهوم حساّسیّت ضربه قوچ, توصیف دستگاه آزمایشگاهی قادر به مطالعه تجربی تمام انواع حرکات ناپایدار در سیستم های تعادل هیدرولیکی که در مهندسی هیدرولیک بکار میروند و نهایتا” ارائه یک سیستم حفاظتی بسیار مؤثر برای ایستگاههای پمپاژ عناوین اصلی این فصول هستند. خصوصیّات اصلی سیستم های حفاظتی در یک فرم ترکیبی برای هفتاد ایستگاه پمپاز نیز مورد بررسی قرار گرفته اند.

فصل چهارم به روشهای متعدّد محاسباتی رزنانس هیدرولیکی نیروگاهها و ایستگاههای پمپاژ اختصاص دارد و مفهوم حساّسیّت رزنانس را معرّفی مینماید . هدف اصلی آن است که یک استراتژی مبتنی بر محاسبات حساّسیّت رزنانس همراه با اقدامات عملی مراقبتی سیستم های هیدرولیکی حساّس به رزنانس در حین بهره برداری بمنظور جلوگیری از مخاطرات و حوادث تدوین گردد.

در فصل ۵ و۶ و۷ سئوالات مربوط به محاسبه و مطالعه تجربی نوسان جرم در سیستم های تعادل هیدرولیکی و نیز روشهای متعدّد تحلّیلی و عددی درتجزیه وتحلّیل پایداری هیدرولیکی نیروگاههای برقآبی مجهّزبه مخازن تعادل موردبحث قرارگرفته اند . کاربردهای محاسباتی ومطالعات تجربی مربوط به نیروگاههای برقآبی که گاهی قبلاً بکاربرده شده اند دراین فصل گزارش گردیده اند.

بهره برداری دررژیم های ناپایدارهیدرولیکی نیروگاههای برقآبی وطرّاحی الگوهای پیچیده باروشهای تحلّیلی و عددی که مصوربه نیروگاههای متعدّد ومهم روی رودخانه های رومانی می باشنددر فصل هشتم مورد بررسی قرارگرفته اند. یک مورد نیروگاه برقآبی پمپاژی نیز بطور جداگانه مطرح شده است.

در فصل نهم طبقه خاّصی از حرکات ناپایدار یا گذرا در ناحیه میانی بین حرکات تند و کند در سیستم های تعادل هیدرولیکی بوسیله روشهای تحلّیلی و تجربی مورد مطالعه قرار گرفته است.

تمام روشهای محاسباتی مشروح با استفاده از راه حلّهای کابردی و عملی مربوط به پروژه های  احداثی در رومانی به تصویر کشیده شده اند.

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  ضربه قوچ و اثرات آن در پمپ ها
تعداد صفحات پروژه : ۳۲۰
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: ندارد چکیده: ندارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: ندارد سال پژوهش: ۱۳۸۵
حجم فایل: ۶ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: مکانیک

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” اثرات ضربه قوچ در پمپ ها” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:
 دانلود پروژه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود مقالات مهندسی مکانیک با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا