پایان نامه مهندسی مکانیکپروژه مکانیک

دانلود پروژه بررسی تنش و طراحی اجزا روتور و استاتور توربین بخار

پروژه مکانیک حرارت و سیالات : انالیز تنش و طراحی اجزاء روتور و استاتور توربین های بخار

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول

۱-۱ )تاریخچه پیشرفت توربین بخار

۲-۱ )اجزای اصلی و طرح یک توربین بخار

۳-۱ )چرخه حرارتی یک نیروگاه بخار

فصل دوم

۱-۲ )روش های تحلیل تنش و کرنش در اجزای توربین

۲-۲ )تنش ها و تغییر شکل در یک دیسک چرخان

۱-۲-۲ )بار گذاری دیسک ها

۲-۲-۲) معادالت عمومی

۳-۲ ) تنش ها در دیسک دارای ضخامت ثابت ، رینگ باریک ودرام

۱-۳-۲ )دیسک دارای ضخامت ثابت

۲-۳-۲)باریک رینگ

۲-۳-۳) درام

۴-۲ )تنش ها در دیسک های با پروفیل دلخواه

۲-۶) مقاومت استاتیکی پره های متحرک

۲-۶-۱) کشش پره های متحرک بر اثر نیروهای گریز از مرکز

۲-۶-۲) خمش استاتیکی در پره های متحرک

۲-۷) ارتعاشات پره ها

۲-۸ مقاومت روتور توربین ها

۲-۸-۱) ارتعاشات رو توربین ها

فصل سوم : محاسبات مقاومت اجزای استاتور

۳-۱) مقاومت پوسته های توربین

۳-۲) وضعیت تنشی فلنچ ها در اتصالات افقی پوسته

۳-۳) مقاومت دیافراگم ها

۳-۴) جنس مورد استفاده در ساخت اجزای اصلی و تجهیزات  جانبی توربینهای بخار و گاز

منابع

———

چکیده

همانطور که می دانیم در حال حاضر توربینهای بخار و گاز پیشرفته ، محرک های اولیه اساسی در نیروگاههای حرارتی . هسته ایی می باشند . اهمیت آن ها در مهندس قدرت با هر گونه افزایشی در تقاضای برق کاملاً مشخص می گردد . برای مثال در حال حاضر ۸۳ تا ۸۵ درصد تولید انرژی الکتریکی در کشور روسیه (شوروی سابق) به عهده توربینهای بخار و گاز ، نیروگاههای حرارتی و هسته ایی می باشد توربینهای بخار را می توان بطور موثر در تولید هم زمان برق و گرما که میزان بکار گیری  حرارت سوختهای آلی و هسته ایی را افزایش می دهد . مورد استفاده قرار داد . نیروگاههای گازی و ترکیبی قدرت ، نور زیادی دارند و می توان آن ها را برای بارهای اوج (پیک) در سیستمهای قدرت بکار گرفت .

با توجه به اهمیت طراحی  و محاسبه اجزاء اصلی ترین توربین بخار ،  مانند (استاتور و روتور ) سعی شده تا حد امکان مباحث کاملی در این زمینه ارائه گردد . مباحث مربوطه در غالب ۳ فصل ارائه شده اند که:
فصل اول : شرح مختصری درباره تئوری و کاربرد فرآیند های حرارتی در توربینها
فصل دوم : محاسبات  مربوط به مقاومت اجزاء روتور
فصل سوم :  محاسبات مربوط به مقاومت اجزاء استاتور

مقدمه

تأمین انرژی الکتریکی کافی مطمئن به منزله نیروی محرکه صنعت کشاورزی ، و خدمات اساسی ، از اصلی ترین نیازها و ملزومات پیشرفت همه جانبه و توسعه پایدار می باشد . در حال حاضر بخش عمده انرژی الکتریکی مورد نیاز توسط نیروگاههای بخار ، گازی ، ترکیبی و هسته ایی تولید می گردد .که در تمامی این نیروگاهها تبدیل انرژی حرارتی به انرژی مکانیکی بوسیله توربینهای بخار و گازکه از پیچیده ترین حساس ترین تجهیزات نیروگاهی می باشند صورت می گیرد لذا مسائل مربوط به طراحی ، ساخت و بهره برداری بهینه از توربینهای بخار و گازاز بالاترین درجه اهمیت علمی- فنی و اقتصادی برخوردار می باشد

چرخه حرارتی نیروگاه های بخاز

۱-۱- تاریخچه پیشرفت توربین بخار

اولین مدل یک توربین از نوع محوری [۱] ، ضربه ای [۲] و تک مرحله ای [۳] با نازل های واگرا مطابق (شکل ۱-۱) توسط یک مهندس سوئدی به نام گوستار دی لاوال [۴] در سال ۱۸۸۳ ارائه گردید . در این توربین انبساط بخار از فشار اولیه تا فشار نهایی تنها در زنجیره نازل [۵] یک مرحله رخ می داد ، به همین دلیل لازم بود که بخار هنگام خروج از گذرگاه نازل ها سرعت بالایی داشته باشد . از آنجا که به منظور استفاده بهینه از انرژی جنبشی جت بخار، سرعت مماسی پره های متحرک ( همانطور که در فصل دوم اثبات خواهد شد ) باید تقریباً برابر نصف سرعت مطلق جریان بخار خروجی از نازل باشد ، توربین لاوال باید دارای سرعت مماسی بالا و بنابراین یک فرکانس دورانی زیاد باشد .

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  آنالیز تنش و طراحی اجزاء روتور و استاتور توربین های بخار
تعداد صفحات پروژه : ۱۱۰
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۸۶
حجم فایل: ۹ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: مکانیک
گرایش های مرتبط با این پروژه:  مکانیک حرارت و سیالات

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” بررسی تنش و طراحی اجزا روتور و استاتور توربین بخار” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود مقالات مهندسی مکانیک با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا