دانلود پروژه بررسی تنش و طراحی اجزا روتور و استاتور توربین بخار
پروژه مکانیک حرارت و سیالات : انالیز تنش و طراحی اجزاء روتور و استاتور توربین های بخار
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
بخشی از پروژه : |
فهرست:
فصل اول ۱-۱ )تاریخچه پیشرفت توربین بخار ۲-۱ )اجزای اصلی و طرح یک توربین بخار ۳-۱ )چرخه حرارتی یک نیروگاه بخار فصل دوم ۱-۲ )روش های تحلیل تنش و کرنش در اجزای توربین ۲-۲ )تنش ها و تغییر شکل در یک دیسک چرخان ۱-۲-۲ )بار گذاری دیسک ها ۲-۲-۲) معادالت عمومی ۳-۲ ) تنش ها در دیسک دارای ضخامت ثابت ، رینگ باریک ودرام ۱-۳-۲ )دیسک دارای ضخامت ثابت ۲-۳-۲)باریک رینگ ۲-۳-۳) درام ۴-۲ )تنش ها در دیسک های با پروفیل دلخواه ۲-۶) مقاومت استاتیکی پره های متحرک ۲-۶-۱) کشش پره های متحرک بر اثر نیروهای گریز از مرکز ۲-۶-۲) خمش استاتیکی در پره های متحرک ۲-۷) ارتعاشات پره ها ۲-۸ مقاومت روتور توربین ها ۲-۸-۱) ارتعاشات رو توربین ها فصل سوم : محاسبات مقاومت اجزای استاتور ۳-۱) مقاومت پوسته های توربین ۳-۲) وضعیت تنشی فلنچ ها در اتصالات افقی پوسته ۳-۳) مقاومت دیافراگم ها ۳-۴) جنس مورد استفاده در ساخت اجزای اصلی و تجهیزات جانبی توربینهای بخار و گاز منابع ——— چکیده همانطور که می دانیم در حال حاضر توربینهای بخار و گاز پیشرفته ، محرک های اولیه اساسی در نیروگاههای حرارتی . هسته ایی می باشند . اهمیت آن ها در مهندس قدرت با هر گونه افزایشی در تقاضای برق کاملاً مشخص می گردد . برای مثال در حال حاضر ۸۳ تا ۸۵ درصد تولید انرژی الکتریکی در کشور روسیه (شوروی سابق) به عهده توربینهای بخار و گاز ، نیروگاههای حرارتی و هسته ایی می باشد توربینهای بخار را می توان بطور موثر در تولید هم زمان برق و گرما که میزان بکار گیری حرارت سوختهای آلی و هسته ایی را افزایش می دهد . مورد استفاده قرار داد . نیروگاههای گازی و ترکیبی قدرت ، نور زیادی دارند و می توان آن ها را برای بارهای اوج (پیک) در سیستمهای قدرت بکار گرفت . با توجه به اهمیت طراحی و محاسبه اجزاء اصلی ترین توربین بخار ، مانند (استاتور و روتور ) سعی شده تا حد امکان مباحث کاملی در این زمینه ارائه گردد . مباحث مربوطه در غالب ۳ فصل ارائه شده اند که: مقدمه تأمین انرژی الکتریکی کافی مطمئن به منزله نیروی محرکه صنعت کشاورزی ، و خدمات اساسی ، از اصلی ترین نیازها و ملزومات پیشرفت همه جانبه و توسعه پایدار می باشد . در حال حاضر بخش عمده انرژی الکتریکی مورد نیاز توسط نیروگاههای بخار ، گازی ، ترکیبی و هسته ایی تولید می گردد .که در تمامی این نیروگاهها تبدیل انرژی حرارتی به انرژی مکانیکی بوسیله توربینهای بخار و گازکه از پیچیده ترین حساس ترین تجهیزات نیروگاهی می باشند صورت می گیرد لذا مسائل مربوط به طراحی ، ساخت و بهره برداری بهینه از توربینهای بخار و گازاز بالاترین درجه اهمیت علمی- فنی و اقتصادی برخوردار می باشد چرخه حرارتی نیروگاه های بخاز ۱-۱- تاریخچه پیشرفت توربین بخار اولین مدل یک توربین از نوع محوری [۱] ، ضربه ای [۲] و تک مرحله ای [۳] با نازل های واگرا مطابق (شکل ۱-۱) توسط یک مهندس سوئدی به نام گوستار دی لاوال [۴] در سال ۱۸۸۳ ارائه گردید . در این توربین انبساط بخار از فشار اولیه تا فشار نهایی تنها در زنجیره نازل [۵] یک مرحله رخ می داد ، به همین دلیل لازم بود که بخار هنگام خروج از گذرگاه نازل ها سرعت بالایی داشته باشد . از آنجا که به منظور استفاده بهینه از انرژی جنبشی جت بخار، سرعت مماسی پره های متحرک ( همانطور که در فصل دوم اثبات خواهد شد ) باید تقریباً برابر نصف سرعت مطلق جریان بخار خروجی از نازل باشد ، توربین لاوال باید دارای سرعت مماسی بالا و بنابراین یک فرکانس دورانی زیاد باشد . |
.
مشخصات پروژه : | |
عنوان فارسی: آنالیز تنش و طراحی اجزاء روتور و استاتور توربین های بخار |
|
تعداد صفحات پروژه : ۱۱۰ |
مقطع علمی : کارشناسی |
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) | محتوای فایل : zip |
فهرست: دارد | چکیده: دارد |
مقدمه: دارد |
تصویر: دارد |
منبع: دارد | سال پژوهش: ۱۳۸۶ |
حجم فایل: ۹ مگابایت | |
رشته های مرتبط با پروژه: مکانیک | |
گرایش های مرتبط با این پروژه: مکانیک حرارت و سیالات |
.
خرید پروژه : |
جهت خرید پروژه ” بررسی تنش و طراحی اجزا روتور و استاتور توربین بخار” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید |
.
مطالب مرتبط: |
.
پشتیبانی : | |
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد. | |
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@
– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴ – ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر |