پایان نامه مهندسی مکانیکپروژه مکانیک

دانلود پروژه طراحی سیستم بازیافت حرارت خروجی توربین گاز

پروژه مکانیک : بررسی و طراحی سیستم بازیافت حرارت خروجی توربین گاز

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول :نکاتی در مورد سیکل های تولیدی  و تولید توام

۲-۱ خصوصیات گازهای خروجی از توربین گاز

۱-۲-۱- هوا

۲-۲-۱- گازهای خروجی از توربین

۳-۱ تولید توام (cogeneration)

۱-۳-۱- مقدمه

۲-۳-۱- اصل تولید توام

۳-۳-۱- انواع سیستم های تولید توام

۱-۳-۳-۱- سیستم های تولید توام برای توربین های بخار

۲-۳-۳-۱- سیستم عای تولید توام برای توربین های گازی

۳-۳-۳-۱ سیستم تولید توام با موتورهای رفت و برگشتی

فصل دوم : عملکرد بازیاب های حرارتی

۱-۲- سیستم بخار با استفاده از حرارت گازها خروجی

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

——–

در ابتدا سیکل ترکیبی تعریف و سپس توضیح مختصری از خصوصیات گازهای خروجی از توربین آورده شده است و در نهایت تولید توام به طور کامل تشریح شده است.

۱-۱ – چرخه های ترکیبی گاز – مایع (نیروگاه های سیکل ترکیبی)

۱-۲ – تلاش مستمر برای یافتن بازده حرارتی بالا باعث اصلاحاتی تازه در تمام نیروگاه  های بخار شده است یک اصلاح خیلی متداول شامل یک چرخه فوقانی توان گازی به همراه چرخه تحتانی توان بخار می باشد که چرخه ترکیبی گاز – بخار یا چرخه ترکیبی نامیده می شود.

۱-۳ – در جالب ترین چرخه ترکیبی چرخه توربین گاز (برایتون) یک چرخه فوقانی توربین بخار (رانکین) می باشد. که بازده حرارتی بیشتری از هر یک از چرخه هایی که به تنهایی عمل می کند دارد .

۱-۴ – چرخه های توربین گاز واقعی به طور قابل ملاحظه ای در دمای بالاتر از چرخه های بخار عمل می کنند بیشترین دمای سیال عامل در ورودی توربین برای نیروگاه های توربین گاز   ۱۱۵۰ ( ) است این دما در خروجی موتور های جت بیشتر از است کاربرد دماهای بالاتر در توربین های گازی اخیراً به وسیله پیشرفت هایی در خنک کردن تیغه های توربین و پوشاندن تیغه ها به وسیله مواد مقاوم مانند سرامیک در برابر دماهای بالا امکان پذیر گردیده است.

چرخه های توربین گازی به دلیل دمای میانگین بالاتر در فرایند افزودن حرارت قابلیت ایجاد بازده حرارتی بالاتری دارد. اما چرخه های توربین گازی دارای یک عیب ذاتی می باشد گاز توربین گازی را در دمای خیلی بالا ترک می کنند (معمولا بالای) که تمام مزایای بازده حرارتی آن را محو می کند می توان با کاربرد بازیاب آن را بهبود بخشید ولی این اصلاح نیز محدود است نتیجه این است که بازده حرارتی نیروگاه های گازی کمتر از نیروگاه های بخار است علم مهندسی این امکان را به وجود می آورد که از مزایا و مشخصات مطلوب چرخه توربین گاز در دمای بالا استفاده کنیم و گاز های خروجی را با دمای بالا از اگزوز به عنوان منبع انرژی برای یک چرخه تحتانی مانند یک چرخه توان بخار به کار گیرد نتیجه این عمل یک چرخه ترکیبی گاز بخار است که در شکل ۱-۱- نشان داده  شده است.

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: بررسی و طراحی سیستم بازیافت حرارت خروجی توربین گاز
تعداد صفحات پروژه : ۶۵
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: ندارد
مقدمه: ندارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۹۰
حجم فایل: ۷ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: مکانیک

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه “طراحی سیستم بازیافت حرارت خروجی توربین گاز ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود مقالات مهندسی مکانیک با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا