پایان نامه افسردگیپایان نامه خانوادهپایان نامه رشته روانشناسیپایان نامه علوم تربیتیپروژه روانشناسیپروژه علوم تربیتی

دانلود پروژه بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان دختر و پسر دوم و سوم پایه متوسطه

پروژه و پایان نامه روانشناسی : بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان دختر و پسر دوم و سوم پایه متوسطه

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

چکیده

فصل اول : طرح تحقیق

۱-۱- مقدمه

۲-۱: بیان مسئله

۳-۱: اهداف تحقیق

۴-۱: اهمیت و ضرورت تحقیق

۵-۱: در بیان ضرورت و اهمیت پژوهش حاضر می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد

۶-۱: سئوالهای تحقیق

۷-۱: تعریف نظری و عملیاتی متغیرها

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

۱-۲: مبانی نظری تحقیق

۱-۱-۲ : عزت نفس

۲-۱-۲: عزت نفس و موفقیت

۳-۱-۲: اصل حفظ عزت نفس نوجوان

۴-۱-۲: اندازه گیری عزت نفس

۵-۱-۲: فواید عزت نفس بالا

۶-۱-۲: تعاریف نظری پرخاشگری

۷-۱-۲: پرخاشگری

۸-۱-۲: تعاریف پرخاشگری و اعتقادات نظری متفاوت روان شناسان

۹-۱-۲: سه تعبیر کلیدی از رفتارهای پرخاشگرانه

۱۰-۱-۲: پیشینه نظری پرخاشگری

۱۲-۱-۲: تغییرات رشدی

۱۳-۱-۲: ثبات پرخاشگری

۱۵-۱-۲: تفاوتهای جنسیتی

۱۶-۱-۲: الگوهای خانواده و پرخاشگری

۱۷-۱-۲: عوامل تعیین کننده پرخاشگری

۱۸-۱-۲: مواجه شدن با مدلهای پرخاشگر

۱۹-۱-۲: عوامل محیطی

۲۰-۱-۲: بالا بودن سطح تحریک فیزیولوژیک

۲۱-۱-۲: درد به عنوان عامل آشکار کننده

۲۲-۱-۲: هورمون ها ، داروها و رفتار پرخاشگرانه

۲۳-۱-۵: داده های ژنتیک و رفتار پرخاشگر

۲۴-۱-۲: اسنادها و رفتار پرخاشگرانه

۲۶-۱-۲: نظریه ها و دیدگاههای مختلف در خصوص پرخاشگری

۲۷-۱-۲: تحلیل نظریه ها در زمینه پرخاشگری

۲۸-۱-۲: شخصیت فعل پذیر – پرخاشگر

۲۹-۱-۲: پرخاشگری خانوادگی

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان (دختر و پسر)دوم و سوم پایه متوسطه شهر فیروزآباد صورت پذیرفت .

بدین منظور فرضیه های زیر مطرح گردیدند :

۱- بین عزت نفس با پرخاشگری رابطه معکوس وجود دارد .

۲- بین عزت نفس با پرخاشگیری در پسران رابطه معکوس وجود دارد .

۳- بین عزت نفس و پرخاشگری در دانش آموزان دختر رابطه معکوس وجود دارد .

۴- بین دختران و پسران در عزت نفس تفاوت وجود دارد .

۵- بین دختران و پسران در پرخاشگری تفاوت وجود دارد .

به منظور بررسی فرضیه های پژوهش از بین ۲۱۸۷ نفر دانش آموز شامل ۱۵۰ نفر پسر و ۱۵۰ نفر دختر پایه دوم و سوم دبیرستان شهر فیروزآباد نمونه ای با حجم ۳۵۰ نفر با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب گردید و با استفاده از پرسشنامه های عزت نفس کوپر اسمیت و پرخاشگری AQ آرنولد اچ باس و مارک پری اطلاعات جمع آوری شد .

نتایج نشان می دهد که : بین عزت نفس و پرخاشگری رابطه معناداری (در جهت معکوس ) وجود دارد.

۱-۱- مقدمه

شکست و ناتوانی انسان فقط یک دلیل دارد که ان هم ایمان نداشتن به واقعیت خود است ( ویلیام جیمز ) داشتن عزت نفس سالم یک نیاز اساسی است و چیزی است که انسانها پیوسته برای رسیدن به ان تلاش می کنند . با این حال بعضی مردم هر گونه به خود انگیزه ای که بتوانند با ان احساس راحتی کنند ، نمی رسند و تا ابد زندگیشان ، بر اثر اشکهایی که نسبت به خود داریند دست خوش ناراحتی و عذاب می شود . از طرفی بهترین سرمایه گذاری در زندگی ، ارتقاء عزت نفس است .

عزت نفس ضعیف موجب می شود که همه افراد خود واقعی شان را با شرمندگی پنهان کنند ، جلوه های تدافعی از خود بیروز داده و مانع شکوفایی تواناییهایشان شوند . در حالیکه نباید از خود و دیگران پنهان شوند و باید سعی کنند خودشان را بپذیرند و به خود عشق بورزرند . رویا هایشان را به واقعیت در آوردند و آینده خود را به بهترین وجه بسازند ( شیمان ۱۳۷۸) .

عزت نفس معمولا به عنوان ارزشیابی شخصی از (( خود ارزشمندی )) خویش تعریف شده است . برخی از روان شناسان عزت نفس را عزور و افتخار می دانند که وقتی فرد به نقایص خویش واقف می شود انها را می پذیرد و سعی می کند انها را مرتفع نماید . عزت نفس چگونگی احساس ما درباره خودمان است و می توان گفت کلید رفتار فرد است ( دارابی ۱۳۸۴) .

برخورداری از بینشی مثبت نسبلت به خود که همان عزت نفس است از سنین کودکی شکل می گیرید که نحوه شکل گیری ان در نظریه های اریکسون ، را جزو سایر روان شناسان خود ، توضیح داده شده است .

عزت نفس با توانایی سازگاری همراه است . کسانی که عزت نفس بالایی دارند در مقایسه با کسانی که از عزت نفس پایین برخوردارند بهتر می توانند با موقعیت های مختلف سازگار شوند ، این افراد از اضطراب و افسردگی کمتری برخوردارند و کمتر هیجانی و پرخاشگر می شوند . بر عکس افراد دارای عزت نفس پایین از اضطراب و افسردگی بیشتری برخوردارند و از انواع دیگر اختلالات روانی و رفتاری رنج می برند .

در تعامل با دیگران دچار پرخاشگری می شوند و پرخاشگری انها به شکل اعمال خشن بروز پیدا می کند که ممکن است موجب اجتناب دیگران یا مقابله به مثل بسیاری از ان ها گردد . پرخاشگری تلویحا به قصد آسیب زدن یا به نوعی آزار دادن فردی دیگر صورت می گیرد . مفهومی که از رخدادهای قبل یا پس از عمل پرخاشگرانه استنباط می شود در مقایسه با پرخاشگری حیوانات که چیزی غریزی است و بر اساس هرف بقاء فرد یا نوع قابل فهم است . به نظر برخی از محققین تصور می شود که پرخاشگری انسان آموخته شده است و توجیه ان بر حسب منافع نوع شکل است .

پرخاشگری از خشونت ممکن است در بسیاری از موقعیت های بالینی از مسمومیت با الکل و سایر مواد و اختلالات شناختنی گرفته تا کودک آزاری و اعمال ضد اجتماعی مزمن مشاهده شود . بحث از پرخاشگری و خشونت بدون بحث درباره مدرسه امکان پذیر نیست . زیرا پدیده خشونت عمدتا در محیط مدرسه یا در راه مدرسه نیز روی می دهد . در مدرسه رفتار پرخاشگری از بعضی دانش آموزان سر می زند که قابل تحمل برای دانش آموزان دیگر و اولیاء مدرسه نیست

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: هدف بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان (دختر و پسر)دوم و سوم پایه متوسطه شهر فیروزآباد 
تعداد صفحات پروژه :  ۹۵
مقطع علمی : 
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش: —-
حجم فایل:  ۸۰ کیلوبایت
پرسشنامه : دارد
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی  ، علوم تربیتی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه “بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان دختر و پسر دوم و سوم پایه متوسطه ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا