دانلود پروژه بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان دختر و پسر دوم و سوم پایه متوسطه
پروژه و پایان نامه روانشناسی : بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان دختر و پسر دوم و سوم پایه متوسطه
بخشی از پروژه : |
فهرست:
چکیده فصل اول : طرح تحقیق ۱-۱- مقدمه ۲-۱: بیان مسئله ۳-۱: اهداف تحقیق ۴-۱: اهمیت و ضرورت تحقیق ۵-۱: در بیان ضرورت و اهمیت پژوهش حاضر می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد ۶-۱: سئوالهای تحقیق ۷-۱: تعریف نظری و عملیاتی متغیرها فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق ۱-۲: مبانی نظری تحقیق ۱-۱-۲ : عزت نفس ۲-۱-۲: عزت نفس و موفقیت ۳-۱-۲: اصل حفظ عزت نفس نوجوان ۴-۱-۲: اندازه گیری عزت نفس ۵-۱-۲: فواید عزت نفس بالا ۶-۱-۲: تعاریف نظری پرخاشگری ۷-۱-۲: پرخاشگری ۸-۱-۲: تعاریف پرخاشگری و اعتقادات نظری متفاوت روان شناسان ۹-۱-۲: سه تعبیر کلیدی از رفتارهای پرخاشگرانه ۱۰-۱-۲: پیشینه نظری پرخاشگری ۱۲-۱-۲: تغییرات رشدی ۱۳-۱-۲: ثبات پرخاشگری ۱۵-۱-۲: تفاوتهای جنسیتی ۱۶-۱-۲: الگوهای خانواده و پرخاشگری ۱۷-۱-۲: عوامل تعیین کننده پرخاشگری ۱۸-۱-۲: مواجه شدن با مدلهای پرخاشگر ۱۹-۱-۲: عوامل محیطی ۲۰-۱-۲: بالا بودن سطح تحریک فیزیولوژیک ۲۱-۱-۲: درد به عنوان عامل آشکار کننده ۲۲-۱-۲: هورمون ها ، داروها و رفتار پرخاشگرانه ۲۳-۱-۵: داده های ژنتیک و رفتار پرخاشگر ۲۴-۱-۲: اسنادها و رفتار پرخاشگرانه ۲۶-۱-۲: نظریه ها و دیدگاههای مختلف در خصوص پرخاشگری ۲۷-۱-۲: تحلیل نظریه ها در زمینه پرخاشگری ۲۸-۱-۲: شخصیت فعل پذیر – پرخاشگر ۲۹-۱-۲: پرخاشگری خانوادگی و … جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید. ———- پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان (دختر و پسر)دوم و سوم پایه متوسطه شهر فیروزآباد صورت پذیرفت . بدین منظور فرضیه های زیر مطرح گردیدند : ۱- بین عزت نفس با پرخاشگری رابطه معکوس وجود دارد . ۲- بین عزت نفس با پرخاشگیری در پسران رابطه معکوس وجود دارد . ۳- بین عزت نفس و پرخاشگری در دانش آموزان دختر رابطه معکوس وجود دارد . ۴- بین دختران و پسران در عزت نفس تفاوت وجود دارد . ۵- بین دختران و پسران در پرخاشگری تفاوت وجود دارد . به منظور بررسی فرضیه های پژوهش از بین ۲۱۸۷ نفر دانش آموز شامل ۱۵۰ نفر پسر و ۱۵۰ نفر دختر پایه دوم و سوم دبیرستان شهر فیروزآباد نمونه ای با حجم ۳۵۰ نفر با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب گردید و با استفاده از پرسشنامه های عزت نفس کوپر اسمیت و پرخاشگری AQ آرنولد اچ باس و مارک پری اطلاعات جمع آوری شد . نتایج نشان می دهد که : بین عزت نفس و پرخاشگری رابطه معناداری (در جهت معکوس ) وجود دارد. ۱-۱- مقدمه شکست و ناتوانی انسان فقط یک دلیل دارد که ان هم ایمان نداشتن به واقعیت خود است ( ویلیام جیمز ) داشتن عزت نفس سالم یک نیاز اساسی است و چیزی است که انسانها پیوسته برای رسیدن به ان تلاش می کنند . با این حال بعضی مردم هر گونه به خود انگیزه ای که بتوانند با ان احساس راحتی کنند ، نمی رسند و تا ابد زندگیشان ، بر اثر اشکهایی که نسبت به خود داریند دست خوش ناراحتی و عذاب می شود . از طرفی بهترین سرمایه گذاری در زندگی ، ارتقاء عزت نفس است . عزت نفس ضعیف موجب می شود که همه افراد خود واقعی شان را با شرمندگی پنهان کنند ، جلوه های تدافعی از خود بیروز داده و مانع شکوفایی تواناییهایشان شوند . در حالیکه نباید از خود و دیگران پنهان شوند و باید سعی کنند خودشان را بپذیرند و به خود عشق بورزرند . رویا هایشان را به واقعیت در آوردند و آینده خود را به بهترین وجه بسازند ( شیمان ۱۳۷۸) . عزت نفس معمولا به عنوان ارزشیابی شخصی از (( خود ارزشمندی )) خویش تعریف شده است . برخی از روان شناسان عزت نفس را عزور و افتخار می دانند که وقتی فرد به نقایص خویش واقف می شود انها را می پذیرد و سعی می کند انها را مرتفع نماید . عزت نفس چگونگی احساس ما درباره خودمان است و می توان گفت کلید رفتار فرد است ( دارابی ۱۳۸۴) . برخورداری از بینشی مثبت نسبلت به خود که همان عزت نفس است از سنین کودکی شکل می گیرید که نحوه شکل گیری ان در نظریه های اریکسون ، را جزو سایر روان شناسان خود ، توضیح داده شده است . عزت نفس با توانایی سازگاری همراه است . کسانی که عزت نفس بالایی دارند در مقایسه با کسانی که از عزت نفس پایین برخوردارند بهتر می توانند با موقعیت های مختلف سازگار شوند ، این افراد از اضطراب و افسردگی کمتری برخوردارند و کمتر هیجانی و پرخاشگر می شوند . بر عکس افراد دارای عزت نفس پایین از اضطراب و افسردگی بیشتری برخوردارند و از انواع دیگر اختلالات روانی و رفتاری رنج می برند . در تعامل با دیگران دچار پرخاشگری می شوند و پرخاشگری انها به شکل اعمال خشن بروز پیدا می کند که ممکن است موجب اجتناب دیگران یا مقابله به مثل بسیاری از ان ها گردد . پرخاشگری تلویحا به قصد آسیب زدن یا به نوعی آزار دادن فردی دیگر صورت می گیرد . مفهومی که از رخدادهای قبل یا پس از عمل پرخاشگرانه استنباط می شود در مقایسه با پرخاشگری حیوانات که چیزی غریزی است و بر اساس هرف بقاء فرد یا نوع قابل فهم است . به نظر برخی از محققین تصور می شود که پرخاشگری انسان آموخته شده است و توجیه ان بر حسب منافع نوع شکل است . پرخاشگری از خشونت ممکن است در بسیاری از موقعیت های بالینی از مسمومیت با الکل و سایر مواد و اختلالات شناختنی گرفته تا کودک آزاری و اعمال ضد اجتماعی مزمن مشاهده شود . بحث از پرخاشگری و خشونت بدون بحث درباره مدرسه امکان پذیر نیست . زیرا پدیده خشونت عمدتا در محیط مدرسه یا در راه مدرسه نیز روی می دهد . در مدرسه رفتار پرخاشگری از بعضی دانش آموزان سر می زند که قابل تحمل برای دانش آموزان دیگر و اولیاء مدرسه نیست |
.
مشخصات پروژه : | |
عنوان فارسی: هدف بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان (دختر و پسر)دوم و سوم پایه متوسطه شهر فیروزآباد |
|
تعداد صفحات پروژه : ۹۵ |
مقطع علمی : – |
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) | محتوای فایل : zip |
فهرست: دارد | چکیده: دارد |
مقدمه: دارد |
تصویر: ندارد |
منبع: دارد | سال پژوهش: —- |
حجم فایل: ۸۰ کیلوبایت |
پرسشنامه : دارد |
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی ، علوم تربیتی |
.
خرید پروژه : |
جهت خرید پروژه “بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان دختر و پسر دوم و سوم پایه متوسطه ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید |
.
مطالب مرتبط: |
دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی |
.
پشتیبانی : | |
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد. | |
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@
– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴ – ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر |