پایان نامه مهندسی مکانیکپروژه مکانیک

دانلود پروژه طراحی واتر پمپ برای انواع خودرو

پروژه مکانیک : طراحی و محاسبات واتر پمپ جهت انواع خودرو

پایان نامه مهندسی مکانیک جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
فهرست:

مقدمه

انواع موتور

پیستون

محاسبه پیستون

سیستم خنک کننده پیستون و محاسبات آن

انواع سیستم خنک کننده

رادیاتور و محاسبات مربوط

پمپ آب

طراحی واترپمپ و اجزای آن

بحث گرمایی موتورها

دماها ، محاسبات روابط و معادلات

محاسبه دبی سیال خنک کننده در موتورها

طراحی اجزا واتر پمپ

نتیجه گیری

———-

مقدمه

این پروژه تحقیقی است مختصر درباره جزئی از سیستم خنک کننده موتورهای احتراق داخلی بنام واتر پمپ. برای اینکه بتوانیم این قطعه را طراحی کرده و بسازیم می بایست ابتدا شناخت کافی درباره آن و وظیفه اش در موتورها داشته باشیم برای این منظور اول به شرح مقدماتی که توضیح آنها لازم می باشد می پردازیم.

در ابتدا انسان برای رسیدن به اهداف و انجام کارهای خود از نیروی انسانی استفاده می کرد بعد به تدریج حیوانات را به خدمت درآورد که نتیجه آن رفاه بیشتر انسان شد بعد از مدتی به علت پیشرفت هایی که در ابزار و شیوه کارها بدست آمد نیاز به خدمت گرفتن قدرت و توان های بالاتر دقیقاً احساس گردید و امکانات قبلی نیازهای انسان را برآورده نمی ساخت لذا وسایلی درست شدند که هر کدام به نوعی کارها را راحت تر کرده و باعث پیشرفت در علم و تکنولوژی گردید.

به مرور زمان و پیشرفتهای بسیار در این زمینه، این فکر بوجود آمد که زمینه هایی برای تبدیل انرژی از نوعی به نوع دیگر پدید آورندکه منجر به پیدایش وسایل تولید نیرو و قدرت گردید. با پیشرفت در این زمینه وسایلی درست شدند که ماده ای را سوزانده و از انرژی آزاد شده این واکنش “سوختن” نیرو و قدرت های بالایی تولید می نمودند که از این وسایل تولید نیرو و قدرت می توان، الکتروموتورها، توربین ها، موتورهاو غیره نام برد.

۱٫ موتورهای احتراق خارجی:

در این نوع موتورها سیال عمل کننده در آنها که همان مخلوط سوخت و هوا می باشد جداست و فرآورده های این احتراق “احتراق سیال عمل کننده” به موتور انتقال می یابد. از این موتورها که موتورهای احتراق خارجی می باشند برای تولید توان های بسیار بزرگ استفاده می شود و در تولید نیرو و توان های پائین تر کاربرد ندارند.

۲٫ موتورهای احتراق داخلی:

موتورهایی که عمل احتراق سیال عمل کننده “مخلوط سوخت و هوا” در داخل خود موتور انجام می گرد، موتورهای احتراق داخلی نامیده می شوند.

مزیت اصلی موتورهای احتراق داخلی این است که در آنها نسبت به وتورهای احتراق خارجی از مبدل های گرمایی استفاده می شود که نه تنها باعث سادگی مکانیکی می گردد بلکه از افت گرمای ناشی از وجود چنین مبدل هایی نیز جلوگیری می شود.

لازم به ذکر است که در موتورهای احتراق خارجی برای انتقال فرآورده های فرآیند احتراق به داخل موتور به وسایلی نیاز است بنام دیگ که خود این دیگ از تلفات گرمایی بالایی برخوردار است.

مزیت دیگر این نوع موتورها این است که تمام اجزای آن می توانند در دماهایی به مراتب پائین تر از ماکزیمم دمای چرخه ای کار کنند در نتیجه می توان به بازده بیشتری در چرخه دست یافت.

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  طراحی و محاسبات واتر پمپ جهت انواع خودرو
تعداد صفحات پروژه : ۸۱
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: ندارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: ندارد سال پژوهش: —-
حجم فایل:   ۲ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: مکانیک
گرایش های مرتبط با این پروژه:  مکانیک خودرو

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ”  طراحی واتر پمپ برای انواع خودرو” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:
 دانلود پروژه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود مقالات مهندسی مکانیک با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا