پایان نامه رشته مهندسی برقپروژه برق

دانلود پروژه بررسی آثار کنترل دور موتورهای بزرگ نیروگاهی

پروژه مهندسی برق : بررسی اثار کنترل دور موتور های بزرگ نیروگاهی

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول   : روشهای کنترل سرعت و گشتاور موتورهای القایی

فصل دوم   : روشهای PWM  در کنترل دور موتور آسنکرون

فصل سوم  : مشخصات کلی و بلوک دیاگرام سیستم

فصل چهارم: نحوه کنترل

فصل پنجم  : نرم افزار سیستم

————–

روشهای کنترل سرعت و گشتاور موتورهای القایی سه فاز
سرعت و گشتاور موتورهای القایی به یکی از روشهای زیر قابل تغییر است:
۱- کنترل ولتاژاستاتور
۲- کنترل ولتاژ رتور
۳- کنترل فرکانس
۴- کنترل ولتاژ استاتور و فرکانس
۵- کنترل جریان استاتور
۶- کنترل ولتاژ ، جریان و فرکانس

در موتورهای بارتور سیم پیچی شده ، مقاومت سه فاز خروجی به رینگ های موتور مانند شکل (۲-۱الف) متصل می شود . گشتاور تولیدی با تغییر مقاومت Rx تغییر می کند . اگر Rx به سیم پیچی استاتور ارجاع شود و به Rr اضافه گردد . از رابطه (۱-۱) برای تعیین گشتاور تولیدی می توان استفاده کرد . مشخصات گشتاور – سرعت برای مقادیر مختلف مقاومت رتور در شکل (۲-۱ ب ) نشان داده شده است . این روش باعث افزایش گشتاور راه اندازی و کاهش جریان راه اندازی می شود .

باوجود این ، روش مذکور ناکافی است ، و اگر مقاومتهای مدار رتور برابر نباشد ، ولتاژها و جریانهای غیر متقارن خواهد شد . مقاومتهای سه فاز را می توان با یکسو کننده های دیودی سه فاز و یک چاپر مانند شکل (۳-۱ الف ) تعویض کرد که در آن GTO بعنوان کلید چاپر کار می کند . سلف Ld  مانند منبع جریان ld عمل کرده و چاپر مقاومت مؤثر را تغییر می دهد و مقدار آن از معادله (۴-۱) زیر بدست می آید :                                                                                                                                                  Re=R (1-K)

که K سیکل کار چاپر است . سرعت با تغییر سیکل کار کنترل می شود . با جایگزین کردن یک کنورتر تمام موج سه فاز مانند شکل (۳-۱ ب ) به جای چاپر و مقاومت R می توان قدرت لغزشی در مدار رتور را به منبع بازگرداند . کنورتر در وضعیت معکوس در محدوده زاویه تاخیر   کار می کند که باعث برگشت انرژی به منبع می شود .

تغییر زاویه باعث عبور توان و کنترل سرعت می شود . این نوع محرک به محرک استاتیک کرامر موسوم است . با جایگزین کردن کنورتر دوتایی سه فاز بجای یکسو کننده ها پل مانند شکل (۳-۱ ج ) قدرت لغزشی در هر دو جهت عبور کرده است و این محرک بکار می روند . در این مصارف محدوده کنترل سرعت کم مورد نیاز است . از آنجا که موتور مستقیما به منبع متصل است ، ضریب قدرت این محرکها عموما بالا است.

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  بررسی اثار کنترل دور موتورهای بزرگ نیروگاهی
تعداد صفحات پروژه : ۱۰۸
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: ندارد
مقدمه: ندارد
تصویر: دارد
منبع: ندارد سال پژوهش: ۱۳۸۵
حجم فایل: ۷٫۸ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه:

.

دانلود پروژه :

در صورت تمایل به خرید این فایل به واتساپ ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴  پیام بفرستید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه مهندسی برق

دانلود پایان نامه مهندسی برق

دانلود مقالات مهندسی برق با ترجمه فارسی

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا