پایان نامه مهندسی مکانیکپروژه مکانیک

دانلود پروژه ساختار مولد های گازی و سیستم عملکرد آن

پروژه مکانیک : ساختار مولد های گازی و سیستم عملکرد آن

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
فهرست:

۱- مقدمه

۲- اصول عملکرد توربین های گازی

۳-  ورودی هوا

۴- کمپرسور

۵-محفظه احتراق

۶- توربین

۷-اگزوز

۸- سیستم را ه اندازی اولیه

۹- سیستم سوخت

۱۰- سیستم کنترل و حفاظت

۱۱-سیستم روغنکاری

۱۲-  سیستم شستشوی کمپرسور

۱۳- سیستم کوپلینگ

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

————

مقدمه

صنایع مختلف به جهت تامین نیازهای بشر امروزی منابع بسیار زیادی از انرژی را مورد استفاده قرار می دهند. از این میان انرژی الکتریکی و مکانیکی انواعی از انرژی هستند که در گستره وسیعی از جنبه های زندگی انسان امروزی، به جهت تسهیل روند زندگی، بکار گرفته میشوند.  انسان ها برای تامین انواع مختلف انرژی مورد نیاز، منابع انرژی را که عمدتاً شامل سوخت های فسیلی، باد، آب، خورشید، زمین گرمایی و … هستند، مورد استفاده قرار می دهند.

غالباً این منابع انرژی به همان شکلی که وجود دارند، تامین کننده نیازهای ما نبوده و باید به نحوی متناسب با نیاز ما، تبدیل گردند. به همین منظور، بشر از ابتدا به دنبال راههایی برای تبدیل انواع منابع انرژی به انرژی جنبشی، مکانیکی، گرمایی و … مورد نیاز خود بوده است. اسباب بازی ساده ای مثل فرفره را در نظر بگیرید که می توانیم با فوت کردن به آن، سبب چرخش آن شویم؛ در واقع با دمیدن هوا به پرههای فرفره سبب گردش آن شده ایم. در این فرایند ساده، دو عامل اصلی سبب ایجاد گردش فرفره یا به عبارت دیگر نیروی مکانیکی شده است.

عامل اول هوای دمیده شده است که سیالی با انرژی جنبشی بالا می باشد و عامل دوم خود فرفره می باشد که می تواند انرژی جنبشی را به مکانیکی تبدیل نماید. از این قاعده ساده در صنعت برای تولید انرژی مکانیکی استفاده می شود. در واقع در صنعت دستگاههایی به نام توربین هستند که با استفاده از انرژی جنبشی سیال، انرژی مکانیکی تولید می کنند و سیال پر انرژی مورد استفاده، عموماً آب، باد، بخار، گازهای داغ حاصل از احتراق می باشد. البته بر اساس نوع سیال به کار گرفته شده توربین های آبی، بادی، بخاری و گازی طراحی و بوجود آمده اند.

آب های جاری و باد دو سیال با انرژی جنبشی بالا هستند که در طبیعت وجود دارند و بشر توانسته با ساختن توربینهای آبی و بادی از این انرژی پاک استفاده کند. اما بخار و گازهای حاصل از احتراق دو سیال پر انرژی هستند که توسط انسان با استفاده از منابع انرژی تولید میشوند تا به کمک آنها کار مکانیکی در توربین های بخار و گاز حاصل شود. تولید بخار در بویلرها و گازهای حاصل از احتراق در محفظه احتراق توربین گاز صورت می گیرد.

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  ساختار مولد های گازی و سیستم عملکرد آن
تعداد صفحات پروژه : ۱۰۴
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: ندارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۹۰
حجم فایل: ۱۲٫۹ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه:  مکانیک

.

دانلود پروژه :

در صورت تمایل به خرید این فایل به واتساپ ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴  پیام بفرستید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود مقالات مهندسی مکانیک با ترجمه فارسی

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا