نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

چند نمونه چکیده پایان نامه

چند نمونه چکیده پایان نامه

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

ویژگی چکیده پایان نامه, نمونه چکیده پایان نامه معماری نمونه چکیده پایان نامه حقوق, چکیده پایان نامه چیست, نمونه چکیده پایان نامه مدیریت, قالب چکیده پایان نامه, نمونه چکیده پایان نامه کامپیوتر, نحوه نوشتن چکیده پایان نامه کارشناسی ارشد,

نمونه چکیده پایان نامه روانشناسی :

عنوان پایان نامه : بررسی میزان استرس شغلی در واحدهای کم حادثه و پر حادثه شرکت هواپیمایی هما در سال. ۱۳۸۳ – ۱۳۸۴

چکیده :

امروزه استرس یکی از واژه های بسیار معمول و آشنایی است که همه ما با آن به نحوی درگیـریم و در مقابـل حوادث شغلی نیز تاثیر بدی بر روی سازمان و شرکت ها و نیروی انسانی آنها دارند . این تحقیق با هدف بررسی میزان استرس شغلی در واحدهای کم حادثـه و پرحادثـه شـرکت هواپیمـایی همـا صورت گرفته است . با توجه به فرضیات و سوالات مورد نظر در این تحقیق از روش تحقیـق علـی – مقایسـه ای سود جسته است . جامعه آماری ۳۰۶۰ نفرمی باشند که با استفاده از جدول مورگـان تعـداد نمونـه ۳۴۵ نفـری انتخاب شد . در راستای پاسخگویی به فرضیات پژوهشی کار جمع آوری اطلاعات صورت گرفت کـه بـرای جمـع آوری اطلاعات میدانی از پرسشنامه استفاده شد . این پرسشنامه شامل ۳۵ سوال مـی باشـد و براسـاس مقیـاس لیکرت و درجات آن شامل کاملاٌ موافقم ، موافقم ، نظری ندارم ، مخالفم و کاملاٌ مخالفم مـی باشـند .

پرسشـنامه در مرحله اول برای تعین میزان اعتبار آن به صورت آزمایشی روی ۴۰ نفر اجرا شد که آلفای بدست آمده برابر بـا۹۱ =./a است . سپس در مرحله دوم پرسشنامه به صورت نهایی اجرا شد و اطلاعـات بدسـت آمـده ابتـدا مـورد تحلیل توصیفی و استنباطی و سپس فرضیات بررسی شدند . نتایج بدست آمده از این تحقیـق بـر پایـه فرضـیات نشان می دهد که : بین کارکنان در واحدهای کم حادثه و پرحادثه از نظر میزان استرس تفاوت وجود دارد . بین ویژگیهای نقش در واحدهای کم حادثه و پر حادثه تفاوت وجود دارد تفاوت معناداری بین واحدهای کم حادثه و پر حادثه از نظر ویژگیهای شغل وجود نداشت . استرس شغلی در زنان و مردان به طور معناداری متفاوت است . میزان درآمد به عنوان عاملی تعدیل کننده نتوانسته تاثیر استرس را کنترل نماید . و بلاخره کارگران و کارکنانی که دوره ها ی آموزشی مرتبط با شغل گذرانده باشند از استرس کمتری نسـبت به کارگران و کارکنانی که این دوره ها را نگذرانده اند برخوردارند .

جهت دانلود این پایان نامه اینجا کلیک نمایید

جهت دانلود پایان نامه های بیشتر از رشته روانشناسی اینجا کلیک نمایید

.

نمونه چکیده پایان نامه مدیریت :

عنوان : ایجاد تغییرات در AHP با سلسله مراتب غیر خطی و وجود روابط ریاضی مابین معیارها و زیر معیارها

چکیده :

از آنجا که اتخاذ تصمیم صحیح و به موقع  می تواند تاثیر به سزایی در زندگی شخصی و اجتماعی انسانها داشته باشد ضرورت وجود یک تکنیک قوی که بتواند انسان را در این زمینه یاری کند کاملا محسوس می باشد. یکی از کار آمد ترین این تکنیک ها فرایند تحلیل سلسله مراتبی (Analytical hierarchy process ) است که برای اولین بار توسط توماس ال ساعتی در دهه ی ۱۹۷۰ مطرح شد. این تکنیک بر اساس مقایسه های زوجی بنا نهاده شده و امکان بررسی سناریو های مختلف را به مدیران می دهد.

این فرایند با توجه به ماهیت ساده و در عین حال جامعی که دارد مورد استقبال مدیران و کاربران مختلف قرار گرفته است، لذا در این پایان نامه سعی شده است تا با نگرشی متفاوت در مقایسه ی دو به دوی معیار ها و زیر معیار ها در این فرایند نتایج حاصل از این روش به واقعیت موجود نزدیک تر شود. بر همین اساس با توجه به اینکه هر معیار یا زیر معیاری در این فرایند در سطوح مختلف دارای مطلوبیت متفاوتی می باشد پس بهتر است با توجه به مطلوبیت معیار ها در هر سطح آنها را دو به دو با هم مقایسه کرد.

جهت آزمایش نتایج حاصل از این کار پژوهشی تکنیک حاصله به صورت حل یک مسئله پیاده گردیده که در این پایان نامه موجود می باشد.

جهت دانلود این پایان نامه اینجا کلیک نمایید

جهت دانلود پایان نامه های بیشتر از رشته مدیریت اینجا کلیک نمایید

.

نمونه چکیده پایان نامه کامپیوتر :

عنوان : بهبود مصرف انرژی در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده ترکیبی از الگوریتم های مسیریابی EAR و PGR

چکیده :

یک رویکرد برای طولانی کردن عمر شبکه های حسگر بی سیم، بهبود روشهای مسیریابی است که با بهره گیری از توابع احتمال،هوشمندانه از تمامی عناصر شبکه در انتقال داده ها استفاده نموده و موجب تقسیم بار انتقال داده در شبکه، بر روی همه گره ها و جلوگیریاز اتمام انرژی گره های پرکاربرد و به طبع آن اتمام عمر شبکه می گردد. در این تحقیق یک پروتکل مسیریابی جدید با رویکرد استفادهمشترک از مزایایی الگوریتم های مسیریابی داده محور و الگوریتم های مسیریابی بر پایه موقعیت ارایه می شود و در این الگوریتم جدید ازتابع تعیین هزینه و تابع احتمال انتخاب مسیر الگوریتم EAR به همراه تابع انتخاب زاویه الگوریتم PGR مشترکا استفاده شده و در نهایت تابع احتمال انتخاب مسیر جدیدی برای آن پیشنهاد شده است که هدف آن انتخاب مسیری با کمترین هزینه و بیشترین احتمال در افزایشطول عمر شبکه است.

این تابع احتمال با درنظر گرفتن میزان انرژی لازم جهت ارسال داده از یک مسیر و بررسی میزان انرژی باقیماندهدر همان مسیر، بعد از ارسال داده برای ارسالهای بعدی به هر مسیر احتمالی را نسبت داده که بعد از آن مسیری که در موقعیت جغرافیایی انتخاب شده بین گره فرستنده و چاهک قرار دارد و بیشترین عدد احتمال به آن اختصاص داده شده را برای ارسال انتخاب می نماید. کاراییبرتر این پروتکل از لحاظ افزایش طول عمر مفید شبکه و حفظ بهتر پوشش شبکه ای در مقایسه با پروتکل های اولیه EAR و PGR با انجام شبیه سازی به اثبات رسیده است. با نتایج بدست آمده، انرژی باقیمانده در شبکه پس از اتمام شبیه سازی در مسیریابی با پروتکل جدیدحدود ۱۲ % بیشتر از مسیریابی با پروتکل PGR و حدود ۸% بیشتر از مسیریابی با پروتکل EAR است و اگر طول عمر شبکه را زمان خاموش شدن اولین گره در شبکه در نظر بگیریم در پروتکل جدید اولین گره ۷ ثانیه دیرتر از پروتکل PGR و ۱۴ ثانیه دیرتر از پروتکل EAR خاموش می شود و بطور میانگین می توان گفت که حدود ۱۰ % طول عمر شبکه با پروتکل جدید افزایش یافته است.

جهت دانلود این پایان نامه اینجا کلیک نمایید

جهت دانلود پایان نامه های بیشتر از رشته کامپیوتر اینجا کلیک نمایید

.

نمونه چکیده پایان نامه حسابداری :

عنوان : ارزیابی رابطه بین محافظه کاری حسابداری و ریسک ورشکستگی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

چکیده :

این پژوهش روابط موجود در میان حسابداری محافظه کارانه و ریسک ورشکستگی را مورد بررسی قرار می دهد، که محافظه کاری سبب افزایش اموال و پول نقد و ورشکستگی به عنوان شرایطی که در آن پول نقد به میزان کافی وجود ندارد.تبعیت می کند، بنابراین تئوری حسابداری حاکی از وجود رابطه بین این دو مقوله است. در این پژوهش از طبقه بندی محافظه کاری مشروط و نامشروط و از مدل پیش بینی ورشکستگی زاوگین و آلتمن که طیفی از احتمال ورشکستگی را ارائه می دهند استفاده شده است.

جهت بررسی رابطه در شرایط بازار سرمایه ایران در دوره زمانی ۱۳۸۸-۱۳۷۹ جامعه مطالعاتی شامل شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد که با استفاده از روش حذف سیستماتیک شرکت هایی که اطلاعات مورد نیاز پژوهش ما را فراهم نکردند حذف و تعداد ۷۶ شرکت انتخاب شوند. پس متغیر های پژوهش مورد شناسایی قرار گرفته و جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات، از داده های به دست آمده از نرم افزار های رهاورد نوین، برای محاسبه متغیر های پژوهش از نرم افزار Excel استفاده شده است.

جهت دانلود این پایان نامه اینجا کلیک نمایید

جهت دانلود پایان نامه های بیشتر از رشته حسابداری اینجا کلیک نمایید

 

نمونه چکیده پایان نامه حقوق :

عنوان : چگونگی رعایت اصل برابری و ممنوعیت تبعیض ناروا در حقوق اداری ایران (با تاکید بر آراء هیات عمومی دیوان عدالت اداری)

چکیده :

یکی از مطرح ترین چالش های دنیای کهن و عصر مدرن حرکت هایی است که مبنای آن برابری خواهی و نفی تبعیض می باشد . در واقع این اصل ، یکی از اصول بنیادین و مورد تاکید پیامبران و نیز انواع مکاتب فکری در طول تاریخ می باشد . بررسی این موضوع از زاویه حقوق اداری وانطباق آن با آراء هیات عمومی دیوان عدالت اداری ، محک و میزان قابل انعکاسی برای مقایسه و هدف گذاری در ارتباط با چگونگی رعایت برابری روی پژوهشگر قرار می دهد .به نظر اینکه اصل برابری در حقوق اداری ، مخصوصا در حوزه اصول مدون آن ، مفهوم نسبتا جدیدی است و در چهارچوب قانون اساسی جایگاه چندان مشخصی را ندارد .با این وجود، پاره ای از قوانین مقررات در بخش رعایت برابری و عدم تبعیض در فرصت های استخدامی به دلایل مختلف(عقیدتی، سیاسی،نژادی ،جنسیتی ) که ناشی از برداشت فقهی و ایدئولوژی است با نوعی ابهام خاص روبه رو است .

علارقم اینکه موضوع برابری و سایر مصادیق آن در رویه های دیوان به صورت مستقیم و غیر مستقیم با بهره گیری از عبارات و اصول قانون اساسی مورد کنترل قضایی قرار گرفته ، ودیوان اقدام به ابطال تصمیمات خلاف قانون مقامات اداری نموده است . اما پیرامون سایر مصادیق برابری از قبیل؛ قوانین استخدامی اقلیت ها ،قوانین استخدامی زنان در پست های مدیریتی ، سیاسی ،قضایی و کاهش فقر و کاهش نابرابری و قوانین جامعی تصویب نشده و در رویه های دیوان نیز منعکس نشده است. با این وجود، با اصلاح و شفاف سازی چنین قوانینی واز همه مهمتر ،بازتاب آن در آراء هیات عمومی دیوان عدالت اداری به رعایت هر چه بهتر برابری می توان امید وار بود. چرا که آرمان نهایی برابری ایجاد شرایط حقوقی است که شهروندان در آن قادر باشند از زندگی با ارزش و رضایت بخش ، به طور برابر بهره مند شوند.

جهت دانلود پایان نامه های بیشتر از رشته حقوق اینجا کلیک نمایید

 

نمونه چکیده پایان نامه معماری :

عنوان : معماری داخلی فضاهای عمومی ساختمانهای مسکونی بلندمرتبه با استفاده از گیاه با رویکرد ارتقا تعاملات اجتماعی

چکیده :

یکی از مشکلات بلندمرتبه‌سازی ، کاهش تعاملات اجتماعی بین همسایه‌هاست.که عمده علت آن در بحث طراحی و معماری،از بین رفتن فضاهای جمعی خانه‌های سنتی در ساختمانهای مسکونی امروزی است.یکی از نمونه‌های مسکن مدرن در ایران برج بین الملل تهران است که با ۵۶ طبقه ارتفاع بلندترین برج مسکونی ایران می‌باشد.در این برج فضاهای عمومی مختلفی تعبیه شده‌است.که به دو دلیل جهت ایجاد روابط بین همسایه‌ها موفق نیستند:۱- به دلیل اینکه در مسیر قطعی رفت و آمد ساکنین برج قرار ندارند ،حضور افراد را تضمین نمی‌کند و با توجه به مشغله زیاد و کمبود اوقات فراغت افراد در ایجاد روابط موثر نیست.۲- فعالیت پیش بینی شده در این فضاها شکل‌گیری روابط نیست و عملکرد دیگر دارند که روابط را تحت الشعاع قرار می‌دهد. در الگوی سنتی ایرانی،مرکز اجتماعی خانه،حیاط مرکزی بوده که به عنوان یک مفصل حرکتی قوی علاوه بر رابطه انسان- انسان با داشتن حوض آب و باغچه‌های سبز رابطه انسان- طبیعت را نیز تضمین می‌کرده است.

جانمایی حیاط مرکزی در سیرکولاسیون حرکتی در داخل و دسترسی آسان به آن باعث‌شده تا میزان و رغبت استفاده از آن افزایش یافته و در نتیجه تعاملات اجتماعی بین افراد نیز تحقق یابد.فضایی در ساختمان‌های بلندمرتبه که ویژگی‌های حیاط مرکزی برای شکل‌گیری فضای تعاملات را داشته باشد،لابی است.رسالت معماری داخلی به عنوان علمی برای اهلی‌کردن‌ فضای زندگی اتخاذ تدابیری در طراحی لابی است تا تعاملات اجتماعی افرایش یابد و حضور افراد تضمین شود.به منظور تبعیت از حیاط مرکزی به عنوان الگوی سنتی لابی و همچنین به دلیل تاثیر مثبت گیاهان بر کیفیت و کمیت روابط افراد با هم از گیاه به عنوان وسیله‌ای برای افزایش تعاملات اجتماعی استفاده کرده و راه‌حل مشکل کاهش تعاملات اجتماعی در برج بین الملل تهران به عنوان نمونه موردی تحقیق را طراحی لابی سبز معرفی می‌کنیم تا بتوانیم در جهت افزایش تعاملات و سلامت، شکوفایی و پویایی جامعه‌ گامی هر چند کوچک برداریم.

جهت دانلود پایان نامه های بیشتر از رشته معماری اینجا کلیک نمایید

.

.

مطالب مرتبط:
دانلود پایان نامه و پروژه
آموزش نگارش چکیده پایان نامه
آموزش نوشتن چکیده مقاله
انواع چکیده و کاربرد آن
دلایل عدم پذیرش چکیده یک مقاله در مجلات علمی
بررسی انواع چکیده مقاله
روش نوشتن چکیده مقاله جهت ارائه در نشریات بین المللی
ویژگی های یک چکیده خوب
دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی
بانک موضوعات پایان نامه
نحوه ایجاد فهرست خودکار برای پایان نامه در word
نحوه شماره گذاری صفحات ورد از صفحه دلخواه
آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال
روش ثبت پایان نامه در سایت ایران داک
روش جستجو پایان نامه و مقاله در سایت ایران داک
نحوه استعلام موضوع پایان نامه از ایرانداک و گزارش پیشینه پژوهش
راه حلی برای تکراری نبودن موضوع پایان نامه
دانلود رایگان پایان نامه کارشناسی ارشد
آموزش گام به گام نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد
آموزش نگارش پروپوزال
دانلود قالب آماده ورد برای نگارش پایان نامه ( نمونه پایان نامه )
آموزش تایپ پایان نامه در نرم افزار ورد (۱)
دانلود رایگان نمونه پاورپوینت آماده برای دفاع کارشناسی ارشد
راهنمای دفاع از پایان نامه

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا