دانلود رایگان پروپوزال

دانلود رایگان نمونه پروپوزال تاریخ

نمونه پروپوزال آماده رشته تاریخ

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

عنوان تحقیق : بررسی تاثیرات سیاست های دولت عربستان پس از بهارعربی در واگرایی قومی- مذهبی در منطقه خاورمیانه(مطالعه موردی: یمن و سوریه)
 

بیان مسأله :

عربستان سعودی ،بزرگ ترین کشور در غرب آسیاست که با مساحتی ۱۴۹/۲میلیون کیلومترمربع ، بعد است که فقط ۱۶میلیون نفر شهروند این کشور هستند و بقیه از اتباع خارجی مهاجر به این کشورند.این سه کشور از سه منظر،نقش عمده ای را در تحولات منطقه ای بر عهده دارد.

از سال ۲۰۰۹ به این سو،پدیده ای در برخی کشورهای خاورمیانه رخ داد که منجر به سقوط یا به چالش کشیده شدن نظام های سیاسی در این کشورها بود.کشورهایی هم چون مصر، تونس، لیبی، سوریه ، یمن و بحرین به طور مستقیم وارد چالشی شدند که “بهار عربی”نام گرفت.برخی از این نظام ها،همانند مصر،بحرین و تونس از متحدان نزدیک عربستان سعودی وبرخی همانند سوریه، با آن دشمن بودند. به هرحال،عربستان سعودی در مواجهه با این پدیده دو نوع خط مشی را در پیش گرفته است:
الف:حمایت از متحدان خود
ب: کمک به سرنگونی نظام هایی که در راستای منافع نظام سعودی عمل نمی کنند.
در این مسیر، مسئله ی وجود اقوام و قبایل مختلف در این کشورها،سبب گردیده که بر پیچیدگی اوضاع افزوده شود.مکتب سازه انگاری به ما کمک می کند که رابطه ی میان هویت وامنیت را دراین این مناطق مورد ازمون  قرار دهیم.تجربه تاریخی نشان داده که میزان ثبات یا عدم ثبات دولت مرکزی،در کشورهای عربی، نسبت مستقیمی با میزان همگرایی یا واگرایی اقوام با خود و نظام های سیاسی دارد.

نظام سیاسی در عربستان سعودی،همواره کوشیده است با اعمال سیاستهای همگرایانه نسبت به اقوام متحد و خط مشی واگرایانه نسبت به اقوام مخالف خود و با استفاده از ظرفیت های خود در جهان اسلام ،دنیای عرب ودر عرصه اقتصاد جهانی ،هژمونی خود را دراین مناطق بیشتر کند.عربستان سعودی،همواره خواهان برپایی حکومتهایی در منطقه است که در جهت منافعش حرکت کنند.

پس در این مسیر،برپایی نظام های دموکراتیک، امری بی معنا خواهد بود چرا که عربستان سعودی، خود دارای نظامی غیردموکراتیک است. بنابراین طبیعتا این کشور با هر کشوری که در منطقه برخلاف منافعش گام بردارد مخالف است. باشروع بحران در سوریه و یمن، چنا نکه شواهد نشان داده که گروه های مخالف دولت در سوریه وگروه های موافق دولت در یمن،توسط دولت عربستان حمایت می شوند. این پژوهش در پی این است که با استفاده از مکتب سازه انگاری،مشخص کند عربستان و سیاستهای منطقه ای آن،چگونه بر واگرایی قومی-مذهبی در کشورهای عربی به ویژه سوریه و یمن تاثیر می گذارد.

.

 
 

.

مطالب مرتبط:
دانلود پایان نامه و پروژه
دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی
بانک موضوعات پایان نامه
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه ها
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانلود رایگان پروپوزال
آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال
جزوه آموزش تکمیل فرم پروپوزال
چگونه پروپوزال خوب بنویسیم ؟
نگارش فرضیه در پروپوزال
اهداف تحقیق را چگونه در پروپوزال بنویسیم ؟
اشتباهات رایج در نگارش پروپوزال
۱۰ سوال اساسی درباره بیان مسئله در مقاله و پروپوزال
دانلود رایگان کتاب راهنمای نگارش پروپوزال
شیوه نامه ارجاع به منابع در پروپوزال و پایان نامه
آموزش نحوه نگارش پروپوزال – قسمت اول
,پروپوزال تاریخ ,نمونه های پروپوزال تاریخ ,پروپوزال تاریخ اسلام ,نمونه پروپوزال دکتری تاریخ ,نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد تاریخ ,پروپوزال با موضوع تاریخ ,دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد تاریخ ,پروپوزال تاریخ ایران باستان ,دانلود رایگان پایان نامه تاریخ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا