دانلود رایگان پروپوزال

دانلود رایگان پروپوزال کیفیت حسابرسی

نمونه پروپوزال آماده حسابداری – کیفیت حسابرسی

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

عنوان فارسی : بررسی کیفیت حسابرسی خارجی و ساختار مالکیت و ارتباط تاثیر متقابل آن بر مدیریت سود در میان شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

عنوان انگلیسی : An investigation of Relationship of External audit quality and ownership structure: interaction and impact on earnings management in companies Listed of Tehran Stock Exchange

بیان مسأله :

از جمله عوامل اساسی در ایجاد تغییرات بنیادی در محیط اقتصادی ایران، می توان عمومی شدن مالکیت بنگاه های اقتصادی، تأمین مالی از طریق مشارکت عمومی و خصوصی سازی بخش های دولتی و بنگاه های اقتصادی را نام برد. در چنین شرایطی شفافیت و کیفیت مطلوب اطلاعات مالی، که پایه و اساس تصمیم گیری های بهینه اقتصادی سرمایه گذاران، اعتباردهندگان و بطور اعم استفاده کنندگان از اطلاعات است، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. حال از یک سو بر اساس تئوری نماینگی مدیران، نمایندگان سهامداران شرکت بوده و بایستی در جهت منافع آنها عمل نمایند.

اما گاهی اوقات مدیران در وضعیت هایی قرار می گیرند که تصمیم هایشان به نفع سهامداران شرکت نبوده و باعث مخدوش شدن گزارش های مالی می شوند. در واقع مدیریت سود زمانی رخ می دهد که مدیران، قضاوت خویش را در گزارشگری مالی و در نحوه ثبت و گزارش های مالی به صورتی وارد نمایند که تغییر در محتوای گزارش های مالی، برخی از سهامداران را نسبت به عملکرد اقتصادی شرکت گمراه نماید. از سوی دیگر درست در نقطه مقابل، اصولاً در یک بنگاه اقتصادی، محیط حسابرسی حاکم، نقش اساسی در جهت بوجود آوردن کیفیت مطلوب اطلاعات مالی ایفا می کند.

امروزه مدیریت سود، یکی از موضوعات بحث برانگیز و جذاب در پژوهش های حسابداری به شمار می رود. به دلیل این که سرمایه گذاران به عنوان یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری به رقم سود توجه خاصی دارند، این پژوهش ها از جنبه رفتاری، اهمیت خاص خود را دارد. پژوهش ها نشان داده است که نوسان کم و پایدار سود، حکایت از کیفیت آن دارد. به این ترتیب، سرمایه گذاران با اطمینان خاطر بیشتر در سهام شرکت هایی سرمایه گذاری می کنند که روند سود آن ها باثبات تر است.

سود حسابداری و اجزای مربوط به آن هم از جمله مهمترین اطالعاتی است که در هنگام تصمیم گیری توسط افراد در نظر گرفته می شوند. در واقع، سود حسابداری که بر مبنای تعهدی اندازه گیری و گزارش می شود، ارزیابی دقیق تری از عملکرد واحد تجاری و وضعیت مالی آن فراهم می کند. بدلیل وجود تضاد منافع در بین مدیران و سرمایه گذاران و وجود پاره ای از محدودیت های ذاتی حسابداری از جمله نارسایی موجود در فرآیند برآوردها و امکان استفاده از روشهای متعدد حسابداری توسط شرکت موجب شده است مدیران به منظور تغییر و دستکاری سود در جهت منافع خود از فرصت هایی برخوردار شوند.
لذا قابل اتکا بودن و مفید بودن اقالم تعهدی مورد تردید است. مدیران به روشهای مختلفی اقدام به دستکاری سود می نمایند که یکی از این روش ها دستکاری اقالم تعهدی است که باعث کاهش کیفیت سود گزارش شده می شود.

 

.

 

.

مطالب مرتبط:
دانلود پایان نامه و پروژه
دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی
بانک موضوعات پایان نامه
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه ها
دانلود رایگان فرم خام پروپوزال دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانلود رایگان پروپوزال
آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال
جزوه آموزش تکمیل فرم پروپوزال
چگونه پروپوزال خوب بنویسیم ؟
نگارش فرضیه در پروپوزال
اهداف تحقیق را چگونه در پروپوزال بنویسیم ؟
اشتباهات رایج در نگارش پروپوزال
۱۰ سوال اساسی درباره بیان مسئله در مقاله و پروپوزال
دانلود رایگان کتاب راهنمای نگارش پروپوزال
شیوه نامه ارجاع به منابع در پروپوزال و پایان نامه
آموزش نحوه نگارش پروپوزال – قسمت اول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا